אדוונטק הטמיעה מערכת BI של אורקל בארגון בטרם; ההיקף: מאות אלפי שקלים

המערכת תשמש את הארגון, שעוסק בבטיחות של ילדים, במיזם מערך נתונים לאומי שהוא עורך לקידום התחום בארץ ● היא מאפשרת לארגון למידה על היקף בעיית ההיפגעות של ילדים בישראל, זיהוי אוכלוסיות בסיכון ותחומים בהן נחוצה התערבות או למידה והעמקת ידע ● בין היתר, המערכת מאתרת מאפייני פגיעות בילדים, מנתחת מידע רפואי ובטיחותי ועושה שימוש בתרחישים לניבוי תאונות ופילוח בכל הרמות וההיבטים של המקרים

אדוונטק הטמיעה מערכת BI של אורקל (Oracle) בארגון בטרם, בפרויקט שהחל לפני שנה והסתיים באחרונה. היקפו נאמד במאות אלפי שקלים.

המערכת תשמש את הארגון, שעוסק בבטיחות של ילדים, במיזם מערך נתונים לאומי שהוא עורך לקידום התחום בארץ. מספר המשתמשים במערכות עומד על מאות – מגורמי ממשל שונים ועד לבתי חולים.

המיזם, NAPIS (ר"ת National Pediatric Injury & Safety Surveillance), נועד לאיגום נתונים ומידע ממקורות שונים אודות היפגעות ילדים, תחקור של הנתונים והנגשתם לצורך קידום בטיחות ילדים. הוא מבוצע בתמיכת משרד הבריאות ושותפים נוספים.

מערכת ה-BI תשמש את בסיס המידע לאיסוף, אחסון, שליפה והנגשה של הנתונים. היא מאפשרת לארגון למידה על היקף בעיית ההיפגעות בישראל, זיהוי מגמות, גורמי סיכון, אוכלוסיות בסיכון ותחומים בהן נחוצה התערבות או למידה והעמקת ידע. המערכת מאתרת מאפייני פגיעות בילדים, מנתחת מידע רפואי ובטיחותי ועושה שימוש בתרחישים לניבוי תאונות ופילוח בכל הרמות וההיבטים של המקרים. ממצאי הנתונים מועברים לגורמים הרלוונטיים. כך, לדוגמה, בימים אלה עורך ארגון בטרם פיילוט בשיתוף בית החולים וולפסון ועיריית בת ים לאיתור וטיפול במפגעים במרחב הציבורי.

פיילוט נוסף שעורך הארגון נועד לאיסוף, ניתוח והמלצות לפעולות לקידום בטיחות בגיל הרך ומתקיים עם האגף למעונות היום במשרד התמ"ת.

במקום אחר, המערכת מאפשרת ייעול תהליך של איתור מעורבות של מוצרים בהיפגעויות ילדים והעברת המידע למינהל התקינה במשרד התמ"ת, לצורך בחינת בטיחות המוצר והתקינה הקיימת. התהליך החל לפני ארבע שנים באופן ידני, מול קבצי נתונים, ובעזרת המערכת ניתן לייעל ולעבות אותו.

כמו כן, באמצעות המערכת ניתן מענה לשאילתות שונות המופנות על ידי גורמי ממשל ומקבלי החלטות, למשל לגבי מאפייני היפגעות ילדים בנפילה מחלונות ומאפיינים של תאונות אופניים שאינן תאונות דרכים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם, אמרה ש-"הנתונים הקיימים אודות היפגעות ילדים בישראל מבוזרים כיום בין גורמים רבים ושונים, ולכן, למרות ערכם הרב, אינם נגישים למטרות יישום ומחקר. המערכת שפיתחנו על בסיס מערכת ה-BI מאפשרת להפיק מידע שימושי ויעיל לטובת קידום בטיחות ומניעת היפגעויות לא מכוונות של ילדים בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים