מייסד MegaUpload מוכן להגיע לחקירה בארצות הברית – בתנאים

קים דוטקום, שבימים אלה מתנהל בניו-זילנד דיון על הסגרתו לארצות הברית, מוכן להגיע אליה ובלבד שהשלטונות האמריקניים יורו על שחרור בערבות שלו ושל שלושה אנשים נוספים שנעצרו עימו, יפשירו כספים שלהם לצורך תשלום לעורכי דין ויספקו להם הוצאות מחייה ● הוא אמר, כי לרשויות בארצות הברית כבר ברור שלא יוכלו לזכות במשפט, אך הוצאות ההגנה שלו מסתכמות כבר "במיליוני דולרים, ואני לא מסוגל לשלם אפילו סנט בודד; הם רוצים לייבש אותי"

קים דוטקום, מייסד האתר לשיתוף קבצים MegaUpload, שנסגר על ידי הרשויות האמריקניות, הודיע שהוא מוכן להגיע לארצות הברית כדי להשיב על שאלות החוקרים ולוותר על הדיון בהסגרתו מניו-זילנד, ובלבד שאנשי ה- FBI יסכימו למספר תנאים שהציב.

דוטקום, אזרח גרמני בן 38, פרסם הודעה בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו, בשמו ובשם שלושה מעמיתיו שנעצרו עמו, בה כתב: "אנשי ה-FBI, אנחנו נגיע לארצות הברית, אין צורך בהסגרה. אנחנו מבקשים שחרור בערבות, הפשרת כספים כדי לשלם לעורכי דין והוצאות מחייה".

ב-FBI מאשימים את דוטקום, כי גרף מאז שנת 2005 סכום של 175 מיליון דולרים באמצעות העתקה והפצה של שירים, סרטים ותכנים נוספים תוך הפרה של זכויות יוצרים. פרקליטיו טוענים, לעומת זאת, כי דוטקום רק סיפק נפח אחסון וכי אין להאשים אותו בפיראטיות.

הודעתו של דוטקום פורסמה יממה לאחר שבית המשפט בניו-זילנד דחה את הדיון בהסגרה לחודש מרס בשנה הבאה, בשל הדיונים המתנהלים בארצות הברית לגבי חיפוש והחרמת הנכסים שלו. זאת לאחר שבית המשפט הגבוה של ניו-זילנד קבע שצווי החיפוש באחוזתו של דוטקום לצורך איסוף ראיות לא היו חוקיים. בית המשפט אף פסל את העתקת הראיות והעברתן לארצות הברית.

בראיון לעיתון בניו-זילנד אמר דוטקום, כי לרשויות בארצות הברית כבר ברור שלא יוכלו לזכות במשפט, אך הוצאות ההגנה שלו מסתכמות כבר "במיליוני דולרים, ואני לא מסוגל לשלם אפילו סנט בודד. הם רוצים לייבש אותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים