תוכן שיווקי

לקראת אירוע | כמה מאיתנו מבינים שהיום הם עדים למהפכה של ממש?

עידו ארד, מנהל מחלקת professional services בבלאט-לפידות, מאמין במהפכת הארגון החברתי

11/07/2012 14:47

תמיד כשקראתי בספרי ההיסטוריה על מהפכות גדולות שאירעו, תהיתי מה הייתה התחושה, האם מי שלקח בה חלק הרגיש שהוא משנה מציאות? מצעיד את העולם למקום אחר? מהפכות כמו המהפכה החקלאית לפני 10,000 שנה, מהפכת הדפוס במאה ה-15 ואפילו המהפכה התעשייתית לפני כ- 250 שנה, היו תהליכים איטיים, מתונים שיצרו דו-שיח ואפילו סוג של "משא ומתן" עם הסביבה עד שהתגבשו ממש לכדי מהפכה. כמה מאיתנו מבינים שהיום הם עדים למהפכה של ממש? לשינוי שהוא הרבה יותר גדול מכל מה שאנחנו מסוגלים לתאר לעצמו או לחשוב?

רב המהפכות התחילו מפתרונות נקודתיים לבעיות שעלו ורק בהמשך, בזכות מענה לצרכים במעגל השני והשלישי הפכו לתפנית מרשימה בהיסטוריה. "מהפכת הענן" ממחישה בדיוק את העקרונות הללו. מה שהתחיל כפתרון נקודתי לחיסכון בעלויות תשתית, לגישה נוחה למערכת מידע מכל מקום בעולם, ליכולת לאחסן ולגבות נתונים בצורה בטוחה יותר, מתגלה בשנה האחרונה כמהפכה גדולה הרבה יותר- המהפכה החברתית או ה-Social Enterprise.

לפני מספר שבועות חזרתי מכנס ה-Cloud force השנתי שמקיימת Salesforce.com בלונדון. בשנים האחרונות, הכנס עסק תמיד בהיבטים השונים של ה-"ענן" ולמה כדאי להיות בו. היום זו כבר לא השאלה. היום Salesforce.com מציגה את העידן החדש של ניהול הארגון ב-"ענן" – העידן החברתי. הכנס כולו עסק בהיבטים השונים של המהפכה החברתית, בצורה שהתקשורת – ואיתה גם התהליכים העסקיים והארגוניים – משתנים מקצה לקצה.

הכנס אישש לי דבר אחד מרכזי. חברת Salesforce.com הוכיחה וממשיכה להוכיח שהיא בהחלט חברה משפיעה עם חזון גלובאלי וחדשני. בתור האוונג'ליסטים המובילים שלה בישראל וב-Emerging Markets, אני גאה להבטיח שנמשיך לעבוד קשה ולעזור לכולם להביא את הבשורה גם לארגון שלהם.

אירועים קרובים