מאיר שור, לשעבר בנק לאומי: "המתודולוגיה הגבירה את הקשר בין הגורמים העסקיים ל-IT"

היתרון של הארכיטקטורה הוא קבלת שקיפות בשכבות ה-IT ובשכבות העסקיות, אמר שור, לשעבר ה-CTO של הבנק ● לדבריו, "כך מתקבלת תמונה כוללת שמציגה אמת ארגונית אחת למקבלי ההחלטות"

"המתודולוגיה והארכיטקטורה הארגונית יצרו שפה להגברת הקשר ולהפקת תובנות בין הגורמים העסקיים ל-IT", כך אמר מאיר שור, לשעבר ה-CTO של בנק לאומי.

שור דיבר בכנס SMART Finance שנערך שלשום (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הנחו אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ואבי שלום, יועץ מיחשוב בכיר.

בדבריו תיאר שור כיצד יצר בנק לאומי מפת דרכים טכנולוגית שלדבריו, מותאמת לראייה העסקית של הבנק. הוא עמד על הכוחות הפועלים בסביבות העסקית והמיחשובית של הבנק: האסטרטגיה העסקית שלו, הפערים בין הרצוי למצוי, הדרישה לפונקציונליות, הצורך הטכנולוגי הנובע מנכסי ה-IT וניהול הסיכון התפעולי, "שהוא חלק מהמהות שלנו כבנק". לדבריו, "שילוב של כל הכוחות הללו יחד דורש מנגנון שימטב אותם".

הוא הציג את המתודולוגיה שעל בסיסה יצר הבנק את מפת הדרכים הטכנולוגית: הגדרת ההלימה העסקית הנדרשת, בניית תיק שירותי IT, ניהול התיק, תיקוף המפה ואישורה. "כך", אמר שור, "יצרנו ארכיטקטורת IT ארגונית אשר יוצרת הלימה בין האסטרטגיה העסקית ואסטרטגית ה-IT".

לדברי שור, היתרון של הארכיטקטורה הוא קבלת שקיפות בשכבות ה-IT ובשכבות העסקיות. "כך מתקבלת תמונה כוללת שמציגה אמת ארגונית אחת למקבלי ההחלטות", אמר.

בהמשך הוא הציג את ניהול תיק שירותי ה-IT. לדבריו, מדובר בבניית מערכת מדידה לניהול תיק שירותי IT, תוך הגדרתם של תחומי המדידה.

צחי דינר, מנהל קריאטיבי בחטיבת Balora של NGSoft. צילום: קובי קנטורשור סיכם באמרו, כי עקב בניית מפת הדרכים הטכנולוגית "קיבלנו את היכולת לדבר במונחי שירותים ולתרגם אותם ליישומים. נושא ניהול היצע היישומים הביא מדידה על בסיס רציף תוך קבלת החלטות רציפה יותר. מפת הדרכים הצליחה לייצר מיטוב של כל התהליכים שרצינו".

"רוצים להיות גדולים? תחשבו כמו סטארט-אפ"
צחי דינר
, מנהל קריאטיבי בחטיבת Balora של NGSoft, אמר ש-"הדרך להיות גדולים היא על ידי חשיבה של סטארט-אפ".

הוא ציין ש-NGSoft מתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה מקצה לקצה, החל מבניית קונספט דרך אפיון ועיצוב (UX), פיתוח ובדיקות, וכלה בהטמעה ותחזוקה.

"יש מתחרים לא קלאסיים, לא בנקאיים, שנותנים פתרונות של שירותים בנקאיים", אמר דינר. הוא אף ציין כמה דוגמאות: היכולת של לקוחות לקחת הלוואה שלא מבנק, קבלת שירותים מבנק בסיסי, "פשוט", ביצוע עסקאות באמצעות PayPal ו-"יש בנק ש-'חי' בתוך פייסבוק (Facebook) ובו הלקוחות יכולים לשוחח דרך הרשת עם פקיד השירות".

הוא סיכם בציינו, כי על הבנקים להתמקד בכמה היבטים בעת פיתוח מוצרים ושירותים בנקאיים: "לחשוב ארוך, אבל עם הרבה תחנות בדרך; לבצע מרווחי עבודה קטנים; להיות יצירתיים; לתגמל; ליצור סביבה טובה של יזמות בתוך הבנק; ולבחון אפשרות לשתף את הלקוחות במהלך הפיתוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים