שופטת פסלה עצמה מלדון בפשרה בין פייסבוק לאזרחים שהגישו תביעה על פגיעה בפרטיות

בהודעתה לא ציינה השופטת מדוע החליטה לפסול עצמה מלדון בתביעה, שעוסקת במאפיין Sponsored Stories ● על פי הפשרה, שצריכה לקבל תוקף מבית המשפט, פייסבוק תשלם 20 מיליון דולרים לתובעים, שטענו שהיא מפירה את פרטיותם בכך שהיא מאפשרת לחבריהם לראות לאילו חברות ומוצרים הם עשו לייק

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

יממה אחת לפני דיון מתוכנן בהסכם הפשרה בתביעה העוסקת במאפיין Sponsored Stories בפייסבוק (Facebook) פסלה השופטת לוסי קוה מבית המשפט בסן חוזה, קליפורניה, את עצמה מלדון בנושא. היא לא ציינה מהי הסיבה לצעד שלה.

התביעה הוגשה על ידי חמישה גולשים בפייסבוק שטענו שיש במאפיין Sponsored Stories משום הפרה של החוק של מדינת קליפורניה. זאת, מאחר שמאפיין זה מציין לחבריהם חברות או מוצרים שהם עשו עליהם לייק מבלי לשלם להם תמורת הפרסום ומבלי לאפשר להם לבטל את השתתפותם. המספר הפוטנציאלי של המשתתפים בתביעה עשוי היה להגיע ל-100 מיליון.

במסגרת הסכם הפשרה המוצע מתחייבת פייסבוק להעניק למשתמשים שליטה רבה יותר על השימוש שנעשה במידע האישי אודותיהם. שווי היתרונות שמעניקה פייסבוק למשתמשים מוערך על ידי אחד הכלכלנים ביותר מ-100 מיליון דולרים, אך לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט,  הסכום שתשלם פייסבוק בפועל כדי ליישב את התביעה עומד על כ-20 מיליון דולרים.

כדי שההסכם ייכנס לתוקף הוא צריך לקבל את אישור בית המשפט. כאמור, השופטת קוה, שטיפלה בתיק עד כה, ביקשה להעביר אותו לשופט אחר. בדצמבר האחרון דחתה קוה את בקשת פייסבוק לדחות את התביעה על הסף וציינה, כי נגרם לתובעים נזק כלכלי מהשימוש שעושה הרשת החברתית בשמות, בתצלומים ובמידע על החברות והמוצרים שהם אוהבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים