חברות המחקר: "שוק ה-PC נמצא בשפל הגרוע ביותר זה שנים"

במהלך הרבעון השני של השנה נמכרו ברחבי העולם 86.7 מיליון מחשבים אישיים, על פי IDC, או 87.5 מיליון, על פי גרטנר ● החברות מדווחות על ביקוש "מוגבל" למחשבי ה-PC ברחבי העולם, ובכלל זה על ירידה של 11% בביקוש להם בארצות הברית ● לפי אנליסט בגרטנר, "מדובר במשהו שהוא הרבה מעבר למגמה - יש רוויה של ה-PC בשווקים הבשלים"

המשלוחים והמכירות של מחשבים אישיים ברחבי העולם צנחו ברבעון השני השנה ונמצאים "בשפל הגרוע ביותר זה שנים", כך על פי גרטנר (Gartner) ו-IDC, ואף הגיע לרוויה בשווקים הבשלים. הנתונים שליקטה IDC פספסו את התחזית השמרנית ממילא של החברה, שצפתה ביקוש נמוך.

IDC מסרה, כי משלוחי המחשבים האישיים הסתכמו ברבעון ב-86.7 מיליון יחידות – ירידה של 0.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון זה משקף חסר לעומת הצפי השמרני של IDC, שחזה צמיחה של 2.1%.

"כבר מלכתחילה היינו מאוד שמרנים בתחזית לרבעון השני של השנה, אבל עם כל הצרות שתופסות תאוצה ונפח גבוהים מבעבר, הגענו למצב זה כעת", אמר ג'אי צ'ו, אנליסט מ-IDC.

הדו"ח ציין, כי הביקוש למחשבים האישיים בארצות הברית, באירופה ואפילו באסיה היה "מוגבל" – ובאסיה "נתוני המשלוחים הם הגרועים ביותר זה שנים". על פי חברת המחקר, "הצרכנים נותרו מסויגים בקשר לאפשרות של רכישת מחשבים אישיים, כאשר בהיי-טק יש שינויים ומצב הכלכלה שברירי".

משלוחי המחשבים האישיים בארצות הברית נפלו בכ-11% – נתון גרוע יותר מאשר התחזית של חברת המחקר, שצפתה ירידה של 4.4%. על פי צ'ו, "הייתה לנו תחזית שצפתה ההתכווצות בארצות הברית מלכתחילה, אבל זה היה גרוע בהרבה ממה שחשבנו".

הנתונים אודות משלוחי ה-PC באסיה נותרו שטוחים ולפי צ'ו "היוו הפתעה מסוימת. לא היינו אופטימיים מדי בתחזית שלנו לגבי אסיה, אבל הנתון מאכזב מעט".

גרטנר: HP מובילה את שוק ה-PC
גם גרטנר דיווחה על ירידה במכירות ה-PC ברחבי העולם, עם נתון של 87.5 מיליון יחידות.

על פי חברת המחקר, HP המשיכה להוביל את שוק הספקיות עם נתח שוק של 14.9%. למקום השני הגיעה לנובו (Lenovo) עם 14.7% ושלישית אייסר (Acer) עם 11%. דל (Dell) דורגה רביעית, עם נתח שוק של 10.7%.

גרטנר גרסה, כי למחשבים הסופר דקים Ultrabook, שהוצגו בתערוכת הענק CES בינואר האחרון, הייתה השפעה מועטה על קריסת שוק ה-PC ברבעון השני של השנה. מיקאנו קיטאגאווה, אנליסט מגרטנר, אמר שלמרות הציפיות המוגברות, ה-Ultrabook "השפיע אך במעט על הצמיחה הכוללת בשוק המחשבים האישיים".

לדבריו, הפגיעה במכירות המחשבים האישיים נובעת מהעלייה באלה של המכשירים הניידים, כגון טאבלטים וטלפונים חכמים. "הלקוחות מעוניינים פחות להוציא כסף על מחשבים אישיים כשיש מוצרים ושירותים אחרים בסביבה", אמר. "מדובר במשהו שהוא הרבה מעבר למגמה – יש רוויה של PC בשווקים הבשלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים