רז הייפרמן, ביטוח ישיר: "עברנו תקופה ארוכה של התלבטויות בנושא המובייל"

"כיום אנחנו מגנים על 200 מכשירי הטלפון החכמים של החברה ועוד כמאה טלפונים חכמים פרטיים של העובדים", אמר הייפרמן - סמנכ"ל מערכות המידע של ביטוח ישיר, ברב-שיח שנערך לקראת ועידת המנמ"רים החצי שנתית ● לדבריו, "התעקשנו על ניהול צי המכשירים, כך שאם אחד מהם אובד, ניתן לנעול אותו במהירות" ● טל מירון, נט-אפ: "ארגונים נכנסים היום לעידן חדש של עבודה בקנה מידה חסר תקדים"

"עברנו תקופה ארוכה של התלבטויות ובדיקות לנושא העולם הנייד. זה נושא חדש, שטרם הוגדרו בו מתודולוגיות ותקנים", כך אמר רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות המידע של ביטוח ישיר. הייפרמן אמר את הדברים במסגרת רב-שיח שנערך לקראת ועידת המנמ"רים החצי שנתית, שתיערך ביום ב', ה-23 ביולי, במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את רב-השיח הנחו יהודה קונפורטס – העורך הראשי של קבוצת אנשים ומחשבים, ורפאל פוגל – מנהל הוועידות המקצועיות בקבוצה.

על פי תפיסתה של ביטוח ישיר, אמר הייפרמן, עולם המיחשוב הנייד מחולק לשניים – עובדי הארגון והלקוחות. לגבי הלקוחות, אמר, "חלק מהחזון הדיגיטלי שלנו הוא להגיע למכשירים הניידים של הלקוחות. זאת, כי אנו חברה שבאופי שלה להיות במגע ישיר עם הלקוחות". לגבי עובדי החברה, אמר, כי השימוש הנפוץ שלהם הוא מיילים, יומן ויישומים פנימיים. הוא סיפר, כי הם יצרו סטנדרטיזציה של מכשירי iPhone, למי שהיה זכאי לו, ואת התמיכה והניהול הכולל של שאר המכשירים מסוגים אחרים, הם עשו בעזרת AirWatch. החברה, אמר הייפרמן, מספקת יכולת ניהול ואבטחה במהירות. "התעקשנו על ניהול צי המכשירים", אמר, "כך שאם אחד מהם אובד, ניתן לנעול אותו במהירות". כך, אמר הייפרמן, "אנחנו מגנים על 200 מכשירי הטלפון החכמים של החברה ועוד כמאה טלפונים חכמים פרטיים של העובדים".

בהתייחסו לנושא השני של הכנס, Big Data, אמר הייפרמן, כי ביטוח ישיר לא נמצאת בתחום "אם הולכים לפי ההגדרה החצי-אקדמית של הנושא. אנו מתחילים לגעת ב-Big Data, בטיפול בהיבט במיחשוב חברתי. אנחנו פועלים עם Splunk – פתרון תוכנה האוסף ומקטלג בזמן אמת נתוני מכונה מכל מקור שהוא, תבנית או מיקום, ללא צורך ברכישת תוכניות או חיבורים מותאמים במיוחד. הוא מטפל בכל סוגי המידע. הרעיון הוא לנתח את 'ים' הלוגים שהטכנולוגיות השונות מייצרות. זהו ניתוח של ה-IT, לא מידע המיועד למשתמשי הקצה".

טל מירון, מנהל שירותי האנטרפרייז, נט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטור"אנו חברת ביטוח, שאוהבת להקליט את כל הקשרים בינה ובין הלקוחות. האינטרנט מאפשר רכישה מלאה של פוליסה דרך הרשת. האתגר שנוצר הוא 'להקליט' את התהליך ברשת. לשם כך, ביטוח ישיר עובדת עם חברת סטארט-אפ ישראלית בשם קלריסייט". הוא סיכם בציינו, כי "עדיין נותרה שאלה גדולה והיא מהו הערך העסקי של הארגון בניתוח ה-Big Data".

טל מירון, מנהל שירותי האנטרפרייז ב-נט-אפ (NetApp) ישראל, אמר כי "ארגונים נכנסים היום לעידן חדש של עבודה בקנה מידה חסר תקדים – עידן שבו כמות הנתונים שהחברה מעבדת ומאחסנת נמצא מעבר ליכולת של כל מבנה ארכיטקטוני בתעשיית האחסון".

בשנות ה-90', אמר, "משימתם העיקרית של צוותי ה-IT הייתה להפיק את הביצועים הטובים ביותר מיישומי המפתח ומהתשתית הארגון. אותן מערכות של רשומות, שישבו במאגרים מבודדים, היו אמצעי נהדר לניהול מעקב אחר מידע חיוני, אך הן היו יקרות מאוד ולא הציעו לארגונים אפשרות לקבל תובנות עמוקות מספיק על הנתונים ולהשיג יתרון תחרותי בעסקים".

בשנות ה-2000, ציין מירון, "מוקד מאמצי ה-IT עבר לנושא היעילות: כיצד להשקיע פחות ולהרוויח יותר. טכנולוגיות כגון וירטואליזציה, שיתוף ואיחוד של התשתיות הארגוניות הקיימות הפכו ללב הפעילות של מחלקות ה-IT".

החברה, סיכם מירון, מספקת פתרונות הנותנים מענה לקנה המידה העצום של נפחי הנתונים, על בסיס התפיסה של ה-ABC, ראשי תיבות של ניתוח, רוחב פס ותוכן (Analytics, Bandwidth, Content). "נט-אפ מאפשרת ללקוחות לקבל תובנות בנושא מתוך מערכות נתונים עצומות, להעביר נתונים במהירות ולאחסן תוכן חשוב למשך תקופות ארוכות יותר, ללא הגדלת המורכבות של התפעול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים