אפל חזרה בה: "טעינו, נמשיך להיות 'ירוקים'"

החברה החליטה לחזור בה מהחלטתה בעקבות גל של תגובות קשות מאוד ברשת שביקרו את החלטתה להפסיק לשאת את תו התקן של ארגון שקובע סטנדרטים לתעשיית האלקטרוניקה בתחום איכות הסביבה ● לדברי בוב מנסיפלד, סגן נשיא בכיר להנדסת חומרה באפל, "אני מכיר בכך שזו הייתה טעות; נשוב לשאת את תו התקן של הארגון" ● נראה שבעקבות ההחלטה תצטרך אפל לשנות במקצת את העיצוב של מוצריה

הפרסום של ארגון EPEAT לפני מספר ימים בנוגע על כך שאפל (Apple) החליטה להפסיק להיות "ירוקה" עורר גל של תגובות קשות מאוד נגדה ברשת ובין לקוחות החברה, שגרם לה לחזור בה מההחלטה ואף להודות בפומבי שהיא טעתה.

הארגון, שעומד מאחורי קביעת הסטנדרטיים הסביבתיים לתעשיית האלקטרוניקה, הוציא באחרונה הודעה על פיה אפל פנתה אליו בסוף יוני וביקשה להסיר את סמל הארגון מכל מוצריה, 39 במספר. הסטנדרט העיקרי שקבע הארגון הוא שמשתמש יכול להסיר מהמוצר, בעזרת כלים פשוטים, רכיבים רעילים ובלתי מתכלים ושניתן למחזר לפחות חלק משאר חלקי המכשיר.

בעקבות החלטתה של אפל לחזור להיות "ירוקה" נראה שהחברה תצטרך לשנות במקצת את עיצוב מוצריה, כדי שיתאימו לתקן. לדברי בוב מנסיפלד, סגן נשיא בכיר להנדסת חומרה באפל, "שמענו באחרונה הרבה לקוחות נאמנים שהתאכזבו לגלות שהסרנו מהמוצרים שלנו את מערכת הדירוג של EPEAT. אני מכיר בכך שזו הייתה טעות. החל מהיום, כל מוצרי אפל כשירים שוב לתו התקן של EPEAT".

בהמשך כתב מנספילד שהמחויבות של אפל להגנה על הסביבה לא השתנתה ושמוצריה עומדים בתו התקן Energy Star 5.2. כעת תחזור החברה להשתמש בתו התקן המחמיר IEEE 1680.1 של EPEAT. הוא אף טען, כי מערכת היחסים של אפל עם הארגון התחזקה כתוצאה מההחלטה הראשונית ומהתהליך שהוביל לשינוי החלטתה של החברה ב-180 מעלות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים