הוגשה תביעה נגד גוגל על הפרת זכויות בפטנט בדפדפן כרום למכשירים ניידים

בחברה התובעת, EMG, טוענים שהפטנט שבו מדובר פותח על ידי המנהל שלה, אליוט גוטפורכט, והוא עוסק במערכת ניווט פשוטה לטלפונים חכמים ומחשבי לוח ● החברה התובעת הגישה תביעות נגד אפל ומיקרוסופט והגיעה עימן להסכמי פשרה

לאחר שהביסה את אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft) בבתי המשפט תובעת חברת EMG Technology מסנטה מוניקה שבקליפורניה את גוגל (Google) בטענה להפרת זכויות בפטנט בדפדפן האינטרנט כרום (Chrome) למכשירים ניידים.

ב-EMG טוענים שהפטנט שבו מדובר פותח על ידי מנהל החברה, אליוט גוטפורכט. בקשה לרישום הפטנט הוגשה ב-1999 והוא עוסק במערכת ניווט פשוטה לטלפונים חכמים ומחשבי לוח. על פי גוטפרוכט, 40 חברות כבר עושות שימוש בפטנט לאחר שרכשו רישיון מ-EMG.

החברה הגישה ב-2008 תביעה נגד מיקרוסופט (Microsoft) וב-2009 נגד אפל (Apple) על הפרת זכויות באותו פטנט, ושתי החברות הגיעו עימה לפשרה ב-2011. התנאים של הסכמי הפשרה הללו לא פורסמו.

בהודעה שפרסם כתב גוטפורכט, כי "יש בכרום משום הפרת זכויות בפטנט של EMG למערכת ניווט פשוטה והצגה של דפי אינטרנט בטלפונים חכמים ומחשבי לוח עם צגי מגע, תוך התמקדות (זום) וגלילה. במכשירים ניידים, כמו טלפונים חכמים ומחשבי לוח מתוצרת מוטורולה (Motorola), שנמצאת בבעלות גוגל, וסמסונג (Samsung) נעשה שימוש בדפדפן כרום כדי לנווט בדפי אינטרנט בצורה פשוטה, תוך שימוש בפטנט של EMG".

החברה מבקשת מבית המשפט להורות לגוגל לשלם לה פיצויים בסכום שלא צוין ולהוציא צו מניעה שיאסור על גוגל להפיץ את דפדפן כרום למכשירים ניידים בארצות הברית. כתב התביעה הוגש בשבוע שעבר לבית המשפט של המחוז המזרחי בטקסס.

לא ניתן היה לקבל תגובה מגוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים