משרד התמ"ת והרשות לניירות ערך – המצטיינים בפעילותם בממשל זמין ל-2011

דו"ח ממשל זמין, המתפרסם זו השנה השביעית, בוחן את המידע והשירותים הממשלתיים הניתנים לציבור באתרי האינטרנט של משרדי הממשלה ורשויותיה ● המשרדים בהם נרשמה ההתקדמות הגדולה ביותר: משרד הרווחה והשירותים החברתיים, ומשרד הפנים ● מיכאל איתן, יו"ר ועדת ההיגוי של ממשל זמין: "אם נמשיך כך, בדו"ח הבא נכלל במקום הראוי לנו - העשירייה הראשונה בעולם"

משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה והרשות לניירות ערך הם שני הגופים הממשלתיים שהצטיינו בפעילותם בממשל זמין ב-2011 – כך עולה מדו"ח ממשל זמין לשנת 2012, שהוצג היום (ד') בפני ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

הדו"ח, המתפרסם זו השנה השביעית, בוחן את המידע והשירותים הממשלתיים הניתנים לציבור באתרי האינטרנט של משרדי הממשלה ורשויותיה. במסגרת ישיבת הוועדה העניקו השר מיכאל (מיקי) איתן, יו"ר ועדת ההיגוי של ממשל זמין, וכרמלה אבנר, הממונה על התקשוב הממשלתי במשרד האוצר, את הפרסים למשרדים ולרשויות המצטיינים בפעילות באינטרנט, ובשירותים המקוונים הניתנים לציבור.

המשרדים והגופים הממשלתיים נבחנו במדדים שונים, כאשר קריטריון המצוינות חולק לשתי קטגוריות: קטגוריית שירות וקטגוריית מינהל, מטה ומידע. סיבת החלוקה היא לפי סוג השירות שהגופים הממשלתיים נותנים לציבור. האחד, אתר מסוג שירות: אתרים של משרדים ורשויות המספקים לציבור בעיקר שירותים. אתרים אלה הם בעלי ממשק רחב עם הציבור. השני, אתר מסוג מינהל, מטה ומידע: אתרים של משרדים שעיקר פעולתם ברמה המנהלתית, התדמיתית, או ברמת מתן מידע לציבור. אתרים אלה הם בעלי ממשק צר יותר עם הציבור. יצוין, כי בדירוג השתתפו הפעם 45 משרדים ורשויות: 22 מקטגוריית השירות ו-23 מקטגוריית המינהל – מתוך 76 גופים שנדרשו לעשות זאת.

בקטגוריית שירות, זכה, כאמור, משרד התמ"ת במקום הראשון, עם ניקוד של 72%. במקום השני בקטגוריה זו זכה משרד החינוך, עם ניקוד של 70%. במקום השלישי דורגה רשות שדות התעופה, עם דירוג של 66%. בקטגוריית מינהל, מטה ומידע, זכתה, כאמור, הרשות לניירות ערך, עם ניקוד של 73%. במקום השני בקטגוריה זו זכה המשרד להגנת הסביבה, עם ניקוד של 72%. במקום השלישי דורג המשרד לביטחון פנים, עם 63%.

עוד נבדקו גם המשרדים בהם נעשתה ההתקדמות הגדולה ביותר בתחום ממשל זמין. המשרדים המשתפרים ביותר בקטגוריית השירות היו משרד הרווחה והשירותים החברתיים, ולאחריו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ומשרד המשפטים. במקום הראשון בדירוג המשרדים המשתפרים בקטגוריית מינהל ומטה עמד משרד הפנים, ולאחריו דורגו רשות המים ורשות העתיקות.

המדדים לפיהם נמדדו משרדי הממשלה ויחידותיה בדו"ח ממשל זמין 2012 הם: טפסים מקוונים, תשלומים מקוונים, שירותים מקוונים, שירות לקוחות וערוצי מענה, בהם תקשורת עם הציבור ורשתות חברתיות, תוכן חובה באתרי ממשלה, ערוצי הפצה מקוונים, נגישות ושפות.

השר מיכאל איתן, יו"ר ועדת ההיגוי של ממשל זמין, אמר כי "פרסי ממשל זמין מוענקים השנה על רקע זכיית ישראל בפרס האו"ם, על שיפור בתחום הממשל הזמין. אני מאמין שאם נמשיך כך בדו"ח הבא נכלל במקום הראוי לנו, בעשירייה הראשונה בעולם".

לדברי כרמלה אבנר, מנמ"רית הממשלה, "ממשל זמין מבצע מזה שבע שנים מדידה של רמת השירות המקוון שמעניקים משרדי ממשלה, ובכל שנה אנו עדים להתקדמות ושדרוג בשירות הממשלתי שניתן לאזרחים ולעסקים. מטה התיקשוב הממשלתי, המוקם בימים אלה, שם לו למטרה להמשיך ולקדם נושא זה בכדי לאפשר לאזרחים נגישות רבה יותר לשירותים ומידע ממשלתי, תוך צמצום הנטל הבירוקרטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים