למרות ההאטה: מנכ"ל דל אופטימי לגבי סין והשווקים המתפתחים

בנאום שנשא בפני מנהלים בכירים ומשקיעים, הודה מייקל דל כי "קיימים מספר אתגרים", אולם החברה "עדיין אופטימית ביחס לשווקים דוגמת סין, הודו וברזיל" ● למרות הצמיחה המהירה בשווקים של הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח, דבק מנכ"ל דל באסטרטגיה שמכתיבה התמקדות בלקוחות ה-PC בארגונים הגדולים: "אנו מתמקדים בפתרונות לארגונים, ומחשבי ה-PC הם חלק חשוב מפתרונות אלה"

עובר מ-PC למחשוב ארגוני. מייקל דל, המנכ"ל והמייסד של דל

כלכלת סין, שאחראית על כחמישה מיליארד דולרים מההכנסה השנתית של דל (Dell), צמחה בקצב מהיר בשנים האחרונות, ואף סגרה במהירות את הפער מול המדינות המפותחות בהוצאה על מחשבים אישיים. אולם, גם עתה, כשהואט קצב הצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, הוא עדיין מהיר יותר מאשר במרבית המדינות.

"אנו אופטימיים ביחס לשווקים דוגמת סין, הודו וברזיל", אמר מייקל דל, מנכ"ל החברה, בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). מייסד דל אופטימי גם לגבי כלכלת אפריקה, שאחראית למיליארד דולרים מהכנסות החברה, וצפויה גם היא לצמוח בקצב מהיר מאוד.

עם זאת, בנאום שנשא בפני מנהלים בכירים ומשקיעים בוועידת Fortune Brainstorm שנערכה באספן שבקולורדו, הודה דל, כי "קיימים בסין מספר אתגרים". הוא מיהר להוסיף, כי "אנו מייחסים חשיבות רבה לשווקים המתפתחים". במענה לשאלה אם הוא רואה האטה בעסקים בסין, ציין דל כי "זו הערכה מדויקת".יצוין, כי מועצת המנהלים של חברת דל תתכנס בחודש ספטמבר הקרוב בסין, אך המנכ"ל מסרב לומר מה יהיו הנושאים שיידונו.

סין והשווקים המתפתחים שימשו מזה זמן רב כנקודת אור עבור יצרניות של מחשבי PC דוגמת דל ו-HP, כאשר הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח נוגסים במכירותיהם בשווקים המפותחים. המשבר באירופה צפוי לפגוע פגיעה נוספת ברכישות של מחשבי PC במחצית השנייה של השנה. הכלכלה המובילה באסיה עדיין נמצאת בחזית הצמיחה העולמית, ושוק ה-PC המקומי צפוי להפגין ביצועים טובים יותר מאשר בשאר חלקי העולם.

למרות הצמיחה המהירה בשווקים של הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח, דבק מנכ"ל דל באסטרטגיה שמכתיבה התמקדות בלקוחות ה- PC בארגונים הגדולים. "אנו עדיין רואים במחשבי ה-PC חלק חשוב מהפעילות שלנו בארגונים הגדולים. אנו מתמקדים בפתרונות לארגונים, ומחשבי ה-PC הם חלק חשוב מפתרונות אלה", אמר דל. הוא הוסיף, כי החברה מפתחת במקביל "גם פעילות משמעותית בתחום התוכנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים