דיווחים: גוגל הציעה ויתורים נוספים לרשויות באירופה

ענקית החיפוש הגישה לנציבות האירופאית שורה של הצעות במטרה להימנע מתביעת ענק, לאחר שהרשות העניקה לה הזדמנות אחרונה להגיב ליותר מתריסר תלונות על התנהלותה העסקית ● אם תימצא גוגל אשמה, ייתכן שיוטל עליה קנס בשיעור של 10% מהכנסותיה – סכום שיכול להגיע ל-4 מיליארד דולרים

גוגל (Google) הציעה לרשויות של האיחוד האירופאי שורה נוספת של ויתורים, בניסיון ליישב את החקירה של ההגבלים העסקיים ולחמוק מקנס בסכום עתק – כך על פי ידיעה שפורסמה אתמול (ג') בפייננשל טיימס (Financial Times).

על פי הפרסום, הגישה ענקית החיפוש לנציבות האירופאית שורה של הצעות, לאחר שהרשות העניקה לה הזדמנות אחרונה להגיב ליותר מתריסר תלונות על התנהלותה העסקית. ג'ואקין אלמוניה, הממונה על ההגבלים העסקיים בנציבות האירופאית, ציין כי התלונות מתמקדות בארבעה תחומים: עדיפות בלתי הוגנת לשירותים של גוגל, על פני שירותים מתחרים, בתוצאות החיפוש; העתקה של תכנים מקוריים ללא אישור מאתרי אינטרנט אחרים שעוסקים, בין השאר, בנסיעות ובביקורות על מסעדות; עסקאות לפרסום תוך שלילת אפשרות של מתחרים להגיע לעסקאות דומות; ושלילת האפשרות של המפרסמים להעביר מסעות פרסום מגוגל למנועי חיפוש אחרים.

כעת, הגישו בגוגל שורה של משופרת של הצעות לוויתורים. זאת, לאחר שאלמוניה נועד עם אריק שמידט, יו"ר גוגל, וביקש לקבל שורה של הבהרות. עוד צוין בידיעה, כי אלמוניה יחליט תוך שבועיים אם לקבל את ההצעות של גוגל או להאשים את החברה בפגיעה בתחרות. אם תימצא גוגל אשמה, ייתכן שיוטל עליה קנס בשיעור של 10% מהכנסותיה. על פי התוצאות העסקיות של החברה בשנת 2011, עשוי גובה הקנס להגיע לארבעה מיליארד דולרים.

אנטואן קולומבני, הדובר של אלמוניה, סירב להגיב. דובר גוגל, אל ורני, מסר כי בחברה מוסיפים לשתף פעולה עם הרשויות באירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים