מנפרד שטיין, סאפ: "ארגונים צריכים לחשוב על מוכנות לעתיד"

"כאשר חברות שוקלות האם לבחור בלינוקס כפלטפורמת מערכת ההפעלה שלהן ליישומי סאפ, לא רק ההיערכות לעתיד צריכה להיות לנגד עיניהן", אמר שטיין - מנהל מוצר ניהול ענן ווירטואליזציה בענקית התוכנה הגרמנית ● לדבריו, "אנו תומכים בכמה סביבות לינוקס, ואם היינו מעט בפיגור בהתחלה, הרי שכיום אנחנו רצים בקו הראשון בשימוש בלינוקס"

"ארגונים צריכים לחשוב על מוכנות לעתיד – זה אחד הדברים החשובים ביותר. סאפ (SAP) על לינוקס (Linux) זה הימור בטוח לעתיד", אמר מנפרד שטיין, מנהל מוצר ניהול ענן ווירטואליזציה בסאפ. מנפרד היה ראשון הדוברים בסדנה מקצועית שערכה נס טכנולוגיות תחת הכותרת "סאפ בסביבת לינוקס – הענן הפרטי שלך". הסדנה נערכה היום (ד') בבניין החברה בקריית עתידים שבתל אביב.

"סאפ על לינוקס זה שילוב של זמינות גבוהה עם אמינות", אמר שטיין. "עבור פתרונות סאפ מדובר ב-TCO הנמוך ביותר, תוך תמיכה במערכות אחסון מתקדמות". אולם, ציין, כאשר חברות שוקלות האם לבחור בלינוקס כפלטפורמת מערכת ההפעלה שלהן ליישומי סאפ, לא רק ההיערכות לעתיד צריכה להיות לנגד עיניהן. על פי שטיין, יש עוד הרבה סיבות טובות לקבל את ההחלטה הזו: "לינוקס היא פלטפורמת אינטגרציה שמתחברת בקלות לרשתות מבוססות על שרתי יוניקס (Unix), ומצד שני משמשת לחיבור בין יוניקס לסביבת חלונות (Windows). היא גם עוזרת להוריד עלויות. בשורה התחתונה, סאפ מספקת ביצועים טובים מאד על לינוקס, במחיר טוב מאוד, וזו הסיבה שלקוחות בוחרים בה. לקוחות רבים אפילו מדווחים לנו על השגת ביצועים טובים יותר ממה שתוכנן".

בהשוואה לפלטפורמות היוניקס המשמשות כבסיס לעבודה עם סאפ, אמר, לינוקס היא זו הנמצאת במגמת צמיחה בהתקנות חדשות של סאפ. על פי החברה, מדובר במגמה המתרחשת מזה שמונה רבעונים, והיא צפויה רק להתגבר. לסאפ, ציין שטיין, יש כבר 12,000 לקוחות שמריצים מערכת מלאה המבוססת על לינוקס, ולמעלה מ-10,000 לקוחות שמריצים שכבת לינוקס עבור יישומי סאפ מעל בסיס נתונים, שפועל על מערכת הפעלה אחרת של יוניקס או מיינפריים. "למעשה, לינוקס היא מערכת ההפעלה היחידה שחווה מגמת גידול מבין פלטפורמות היוניקס", אמר שטיין. הוא ציין, כי החלוקה בין חלונות ליוניקס בשוק הסאפ כיום עומדת על 50:50.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדבריו, "אסור לשכוח, כי אנחנו מציעים כיום זמינות ותחזוקה ברמה מושלמת. אנחנו תומכים כיום בהפצות הלינוקס של SUSE, רד-האט (Red Hat) ואורקל (Oracle) כמערכות הפעלה עבור סביבות יישומי סאפ. כל הפתרונות ומערכות ההפעלה האלו מציעים יציבות ותחזוקה ברמה גבוהה, בדיוק כמו שהצענו מהרגע הראשון שבו נכנסו לתחום הלינוקס".

הוא הוסיף, כי "לקוחות שמעוניינים בלינוקס יכולים כיום ליהנות מכל העבר והניסיון שצברנו בתחום החל מ-1999. הודות לניסיון זה, יש לנו פורטפוליו גדול עם הרבה מאוד כלים, כלי משנה ויישומים. אנו תומכים, כאמור, בכמה סביבות לינוקס, ואם היינו מעט בפיגור בהתחלה, הרי שכיום אנחנו רצים בקו הראשון בשימוש בלינוקס".

באשר ל-SUSE, אמר שטיין, כי "היא עושה עבודה טובה מאוד ומהווה בתחום הלינוקס פלטפורמת ייחוס עבור פיתוח תוכנה לסאפ. השירותים המנוהלים של סאפ מהווים לקוח חשוב עבור SUSE, וזה עוזר לנו להתייחס ללינוקס כמערכת ראשונית לפיתוח עבורנו. כך, אנו אף מייצרים יישומים שמיועדים לפריסה ללינוקס בלבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים