פאלו אלטו, אותה ייסד ניר צוק, עדכנה מחיר מנייתה; תונפק לפי שווי של 2.6 מיליארד דולרים

יצרנית הדור הבא של הפיירוולים עדכנה את מחיר מנייתה ב-8% בהנפקה הנערכת בימים אלה בבורסת ניו-יורק ● השווי משקף לחברה מכפיל רווח של 12, לעומת 220 מיליון דולרים מכירות בתריסר החודשים שהסתיימו בסוף אפריל ● "אנו מצפים, כי זו תהיה הנפקת ההיי-טק הלוהטת של 2012", אמר בריאן מרשל, אנליסט ב-ISI group

חברת אבטחת המידע פאלו אלטו (Palo Alto Networks), אותה ייסד ניר צוק, עדכנה את מחיר מנייתה ב-8% בהנפקה הנערכת בימים אלה בבורסת ניו-יורק. החברה מבקשת לגייס 248 מיליון דולרים, עם מחיר מנייה של 40-38 דולרים למנייה – נתון שהממוצע שלו משקף שווי חברה של 2.6 מיליארד דולרים.

פאלו אלטו, יצרנית הדור הבא של הפיירוולים, נוסדה על ידי הישראלי ניר צוק, שמשמש כמנהל הטכנולוגיות שלה. צוק עבד בעבר בצ'ק-פוינט (Check Point), אולם כיום נחשב ליריב מושבע של החברה. פאלו אלטו מיוצגת בישראל על ידי אינוקום (InnoCom), שמצויה בבעלות חלקית של קבוצת אמן.

השווי משקף לחברה מכפיל רווח של 12, לעומת 220 מיליון דולרים מכירות בתריסר החודשים שהסתיימו בסוף אפריל 2012. המדובר במכפיל רווח שהוא יותר מכפול מאשר המכפיל הממוצע עבור מתחרותיה – צ'ק-פוינט, ג'וניפר (Juniper Networks), או סורספייר (Sourcefire) – העומד על 5.7.

הנפקת פאלו אלטו צפויה להיות היום (ה'). בימים האחרונים החל תהליך של לעניין את המשקיעים לקראת הנפקה. באפריל האחרון הגישה החברה תשקיף וביקשה לגייס 175 מיליון דולרים. את התהליך הוביל כחתם בנק ההשקעות מורגן סטנלי (Morgan Stanley), שספג ביקורות רבות במהלך הנפקת פייסבוק (Facebook).

ההנפקה של פאלו אלטו מעוררת עניין רב בקרב המשקיעים והאנליסטים, מאז הנפקת פייסבוק במאי השנה. "אנו מצפים, כי זו תהיה הנפקת ההיי-טק הלוהטת של 2012", אמר בריאן מרשל, אנליסט ב-ISI group.

גם ספקיות האבטחה והתקשורת המתחרות עוקבות מקרוב אחרי תהליך ההנפקה,  ובראשן סיסקו, ג'וניפר וצ'ק פוינט. "המוצר של פאלו אלטו מדהים משמעותית", אמר ג'ון קינדרוואג, אנליסט בפורסטר (Forrester Research). "כל ספקיות האבטחה מפחדות ממנו. בפאלו אלטו בנו מוצר מאפס, ועשו זאת במשך ארבע שנים".

חומות אש ורשתות פרטיות וירטואליות (VPN) הם פלחי השוק הגדולים ביותר בשוק האבטחה, ומהווים 31% משוק של 18.2 מיליארד דולרים בשנה. שוק הדור הבא של הפיירוול צמח ב-9% יותר מהממוצע בשוק האבטחה. שוק הפיירוולים והדור הבא שלהם עמד על 6.3 מיליארד דולרים ב-2011, כך על פי גרטנר (Gartner), לעומת 5.9 ו-5.4 מיליארד דולרים בשנים 2010 ו-2009 בהתאמה.

"חברות אבטחת המידע – דינוזאורים שסופן להיעלם"
צוק היה מעובדיה הראשונים של צ'ק-פוינט והועסק בה עד 1999, עת עזב את החברה בטונים צורמים. למרות שטען שאין לו דבר נגד צ'ק פוינט, על מכוניתו התנוססה בעבר לוחית הזיהוי CHKPKLR (קיצור של "צ'ק-פוינט קילר"). ב-2002 מכר צוק את הסטארט-אפ שלו, OneSecure, לנטסקרין (NetScreen), תמורת יותר מ-40 מיליון דולרים, וכן שימש כמנהל טכנולוגיות אצל החברה הרוכשת. ב-2004 רכשה ג'וניפר את נטסקרין תמורת ארבעה מיליארד דולרים, וצוק עבר לשמש בה סמנכ"ל אבטחת מידע, עד שעזב אותה ב-2005. הוא התאכזב מהעובדה שלא יוכל לקדם שם את רעיונו ליצירת הדור הבא של אבטחת מידע, וטען כי ג'וניפר נעדרת חדשנות. בשנים 2014-2013 צפוי להתקיים משפט בגין תביעה של ג'וניפר נגד פאלו אלטו וצוק אישית, בטענה לגניבת קניין רוחני.

צוק שכנע את קרנות ההון סיכון גריילוק (Greylock Partners) וסקויה (Sequoia Capital) להעניק לו הון ראשוני. את פאלו אלטו הקים לפני כשש שנים, והחברה מוכרת מוצרים מזה ארבע שנים וחצי. ב-2011-2010 צמחה כמות לקוחות החברה מ-1,000 לאלפי לקוחות ארגוני אנטרפרייז, מתוכם כמה עשרות לקוחות בישראל.

בחודש מרץ האחרון אמר צוק לאנשים ומחשבים, כי "חברות אבטחת מידע כמו צ'ק-פוינט, ג'וניפר וסיסקו מוכרות פיירוול המבוסס על טכנולוגיה בת 15 שנים, שאני הייתי בין מפתחיה. זאת טכנולוגיה שלא השתנתה, והייתה נכונה לעולם המיחשוב של לפני 15 שנים, שעיקרו היה הגנה על ה-ווב והמייל. החברות הללו הן דינוזאורים. הן לא מחדשות כבר שנים, וסופן להיעלם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים