פרנק כהן, סאפ: "המצאנו את עצמנו מחדש בגלל הניידות, המיחשוב בתוך הזיכרון והענן"

כהן, נשיא החברה לאזור EMEA, אמר היום (ה') במסיבת עיתונאים בתל אביב, כי שלושת התחומים הללו תרמו לצמיחה המהירה של החברה ● זו הודיעה השבוע לבורסה, לפני המועד המתוכנן, על התוצאות שהשיגה ברבעון השני של השנה, שעקפו את תחזיות האנליסטים ● סאפ רשמה במהלך הרבעון זינוק של 26% במכירות התוכנה וצמיחה של 15% ברווח התפעולי ● כהן אף התייחס לזכייה של סאפ ישראל בפרס מטעם החברה בגין המכירות שהציג באחרונה

"סאפ (SAP) המציאה את עצמה מחדש בזכות הבשלתן במקביל של שלוש טכנולוגיות: ניידות, מיחשוב בתוך זיכרון וענן", כך אמר פרנק כהן, נשיא החברה לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ה') בתל אביב. לדבריו, שלושת התחומים הללו תרמו לצמיחה המהירה של החברה, שהודיעה השבוע לבורסה, לפני המועד המתוכנן, על התוצאות שהשיגה ברבעון השני של השנה.

התוצאות, שעברו את תחזיות האנליסטים, מראות שסאפ רשמה במהלך הרבעון צמיחה של 26% בהכנסות ממכירות תוכנה ל-1.059 מיליארד יורו. מדובר ברבעון העשירי ברציפות שבו משיגה סאפ צמיחה דו-ספרתית בתחומי התוכנה והשירותים. החברה רשמה במהלך הרבעון גידול נאה גם ברווח התפעולי שלה, שצמח ב-15% ל-1.17 מיליארד יורו.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים הפתיע כהן כשאמר שהמתחרה העיקרית של סאפ אינה חברה בעלת מותג כלשהו אלא הפיתוחים הפנימיים שלה עצמה. בולטים בהקשר זה בנקים וחברות ביטוח, שמשתמשים בחבילות של סאפ רק לצרכי ניהול משרד אחורי, בעוד שזו מנסה לשכנע אותם לעבור לחבילות.

"לא כל חברה אפשר להעביר לאסיה"
לדברי כהן, "חברות באירופה נדרשות להמציא את עצמן מחדש. לא כל חברה אפשר להעביר לאסיה ולכן, החברות האירופאיות תצטרכנה להיות חדשניות ולפתח יחסים אינטימיים עם הלקוח, יותר מאשר בעבר. עובדות אלה גורמות לחלק מהחברות הללו להפוך למאמצות מוקדמות של החדשנות הזו. כחברה אירופית, יש לנו את ההזדמנות הטובה ביותר לעזור לחברות להיות יותר חדשניות".

"בפרט באירופה", הוסיף, "חברות צריכות להפחית עלויות, להגדיל פרודוקטיביות ולצמוח. אפשר לייעל את התהליכים, לעשות הרמוניזציה של ה-IT ולקנות חבילות במקום לפתח פיתוח עצמי, והצמיחה תושג בזכות ניידות". לדבריו, "HANA מייצגת יותר מ-50% מהצמיחה שלנו מאחר שהיא משמשת פתרון בתחום הניידות. יש לנו יותר מ-50 לקוחות שמאמצים את HANA".

"כדי להיות מוביל בהיי-טק אתה צריך להמציא את התקן התעשייתי של מחר ולצבור נתח שוק", הוסיף כהן. "כשזה מגיע לחדשנות, סאפ מצליחה משום שהיא מתמקדת בחדשנות מבוססת משתמש. אנחנו גם צוברים נתח שוק מול כל המתחרים בשוק ה-SMB כמו גם בקרב הארגונים הגדולים, חתמנו ברבעון אחד על 1,200 עסקות עם ארגונים שעוברים לסאפ".

במענה לשאלה מה סאפ מתכננת לעתיד השיב כהן: "אני מאמין שנמשיך להתקדם בחמש קטגוריות: יישומים, משם הגענו; אנליטיקה, לאחר הרכישה של ביזנס אובג'קטס (Business Objects); מובייל, בעיקר בזכות רכישת סייבייס (Sybase); מיחשוב ענן, עקב הרכישות שלנו בתחום והתוכנה שלנו, By design; ובסיסי נתונים וטכנולוגיה, בעיקר בגלל HANA והשיטה החדשה של עיבוד בתוך הזיכרון".

לדבריו, "בסיסי הנתונים היחסיים הם בני 30 ולא מסוגלים לטפל ב-Big Data, למשל. אנחנו רוצים שחברות סטארט-אפ ישתמשו אף הן בפלטפורמה של HANA ליישומים שלהם, לאו דווקא יישומים עסקיים, אלא גם אחרים. אנחנו במקום הרביעי בנתח שוק בסיסי הנתונים וסימנו מטרה להגיע למקום השני עד 2015".

סאפ ישראל זכתה בפרס בגין מכירות
כהן גדל בשדרות לאחר שעלה עם הוריו מאלג'יר ב-1960. לאחר מכן היגרו הוריו לצרפת, אך בגיל 17 הוא שב לארץ, חי בקיבוץ חורשים בשרון ושירת בצנחנים. הוא למד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה באוניברסיטת תל אביב ולאחר שסיים אותם החל בקריירה בינלאומית במהלכה ייסד בשבדיה את חברת אינטנטיה ועבד עבור לוסון, שרכשה אותה. הוא הצטרף לסאפ ב-2009.

בהתייחס לפעילות החברה בישראל אמר כהן, כי "העסקים שלנו בארץ טובים ". הוא ציין ש-"מדי שנה אנחנו מקיימים תחרות פנימית בה נבחרת היחידה העסקית של השנה במדדים של הכנסות, רווחיות וצמיחה, הדרך שבה היא מנהלת את המכירות שבצנרת ושביעות רצון הלקוחות. אני שמח שהשנה, הישראלים זכו בתחרות".

סתוית נבון, ה-COO והמשנה למנכ"ל סאפ ישראל, ציינה ש-"יש לנו נוכחות חזקה בארץ בכל המגזרים, החל מחברות גדולות, שם אנחנו מובילים, וכלה בשוק הבינוני". עוד היא אמרה ש-"מוצרים חדשים רבים של סאפ פותחו במעבדות בישראל".

מיקי מגדל, מנכ"ל סאפ ישראל, הוסיף בהקשר זה, כי החברה מעסיקה יותר מ-100 מפתחים בתחום העיבוד בתוך הזיכרון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    חברת נס נכנולוגיות נכשלה בהוכחת יכולת של פתרון SAP סייבייס (Sybase) בתנובה. מסקנות הוכחת היכולת בין השאר היו: שנס הגיעו ליישום עם חוסר נסיון בתחום העסקי והטכנולוגי והתוצאות לא השביעו רצון. מוזר שחברת נס מאשימה את חברת SAP בכשלון המוצר ואילו ברור לכולם כי המוצר בהתקנות רבות בישראל ובעולם הינו אחד הטובים שיש.

אירועים קרובים