שמעון הפילוני, HP: "בעידן של טילים, הפסקות חשמל ורעידות אדמה – החשיבות של שרתים קריטיים עולה"

"הייחודיות של השרתים הקריטיים מתבטאת בשרידות של לפחות 99.999%; יכולת גידול מהירה וגמישה; כלי ניטור וניהול שמדווחים על צווארי בקבוק, עומסים וטמפרטורה; העובדה שהם אמורים לפעול גם כשאחד ממרכיביהם כושל; שרתים שעובדים עם כמה שיותר יישומים קריטיים; ורמת שירות לא מתפשרת", אמר הפילוני, מנהל תחום שרתים קריטיים ב-HP ישראל ● לדבריו, "תקלה במערכת הקריטית עלולה להשבית ארגון שלם - מצב שבעידן התחרותי של היום לא אפשרי"

"יישומים קריטיים נמצאים כיום ביותר ויותר ארגונים. הם יושבים על שרתים קריטיים. בעידן רווי אסונות, בו יש חשש מפני נפילת טילים, צפי לרעידות אדמה או הפסקות חשמל – בין אם יזומות או בהפתעה – עולה החשיבות של יישומים קריטיים", כך אמר שמעון הפילוני, מנהל תחום שרתים קריטיים ב-HP ישראל. הפילוני אמר את הדברים בכנס הלקוחות שערך הסניף הישראלי של HP במקום בלב ברעננה, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "HP מחלקת את עולם השרתים לשניים: השרתים הסטנדרטיים והשרתים הקריטיים". הוא אמר ש-"הייחודיות של השרתים הקריטיים מתבטאת בכמה מדדים: שרידות מרבית, של לפחות 99.999%; יכולת גידול מהירה וגמישה; כלי ניטור וכלי ניהול, שמדווחים על צווארי בקבוק, עומסים וטמפרטורה; השרתים הקריטיים אמורים לפעול גם כאשר אחד הרכיבים שלהם כושל; שרתים בעלי יכולת עבודה עם כמה שיותר יישומים קריטיים, דוגמת מערכות הפעלה, בסיסי נתונים ויישומי ליבה קריטיים; ורמת שירות בלתי מתפשרת, המכונה 'תחזוקה פרו-אקטיבית'".

"בעבר, ארגונים עבדו עם מערכות IT קטנות ומבודדות, כך שאם לדוגמה מערכת החשבות הייתה נופלת, החשב היה נטול מחשב לכמה שעות אולם המפעל המשיך לעבוד, כי סביבת הייצור לא נפלה", ציין הפילוני. "אלא שמצב זה השתנה, וכיום לרוב הארגונים יש מערכות ERP ו-CRM. לכן, תקלה במערכת הקריטית עלולה להשבית ארגון שלם – מצב שבעידן התחרותי של היום הוא בלתי אפשרי. ארגונים לא יכולים להרשות לעצמם להפסיק לספק שירותים ללקוחות, לא להשיב להם או לחדול מלייצר לכמה שעות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

שינוי נוסף עליו עמד הפילוני ככזה שמעלה את החשיבות של היישומים הקריטיים, ועימם את חשיבות השרתים הקריטיים שמחזיקים אותם, נובע מהעובדה שארגונים נדרשים כיום, בעידן הגלובלי, לעבודה מסביב לשעון. לדבריו, הם נדרשים לעשות זאת בין היתר כדי לתת מענה לעובדים מרוחקים וללקוחות מעבר לים.

"בשנים האחרונות, יותר ויותר ארגונים מיותר ויותר מגזרי תעשייה מפעילים יישומים קריטיים שמצריכים תשתיות שרידות וקריטיות, שחובה עליהן לפעול סביב השעון, בלי הפסקה", הוסיף.

יוזמת אודיסיאה
בהמשך דבריו ציין הפילוני, כי "לפני כחצי שנה הכריזה HP על יוזמת אודיסיאה (Odissey) – פרויקט פיתוח הדור הבא של השרתים הקריטיים, על בסיס הטכנולוגיה הסטנדרטית של מעבדי X86 מבית אינטל (Intel). זוהי מפת דרכים לפיתוח ארכיטקטורה משותפת לשרתי יוניקס (Unix) ו-x86, שתאפשר ללקוחות לנהל במרוכז פלטפורמה מאוחדת אחת גם בסביבות הטרוגניות. כך ירוויחו הארגונים סביבת מיחשוב קריטית זמינה וחזקה יותר, תוך הרחבת אפשרויות הבחירה". הוא הוסיף, כי "מדובר בשרתים בעלי יכולות של שרתים קריטיים, אולם במחירים נוחים יותר לארגונים. ההבנה של HP היא שארגונים נדרשים ליותר שרתים קריטיים עבור יותר יישומים קריטיים".

לדברי הפילוני, "זוהי פלטפורמה אחת, שמספקת יותר גמישות וחופש בחירה. בראשונה, ארגונים יוכלו להפעיל יישומים קריטיים, לנהל ולאזן עומסים בסביבה של מעבדים שונים ומערכות הפעלה שונות. בדרך זו יהיה ניצול ערך עסקי טוב יותר של ההשקעה בטכנולוגיה".

"הדרישה ללוחות זמנים קצרים במתן שירות מחד ולחץ תקציבי מאידך מחייבים את גופי ה-IT לנצל באופן מרבי את המשאבים הזמינים ולהפיק את מירב התועלות מכל השקעה. כמו כן, עליהם לאזן בין היציבות חסרת הפשרות של מערכות יוניקס לעלויות הרכש והניהול הנמוכות יותר של מערכות סטנדרטיות פתוחות, כגון לינוקס (Linux)", אמר.

"לקוחות רבים ביקשו מאיתנו להרחיב את חוויית המיחשוב הקריטי, שמוכרת להם משרתי אינטגריטי (Integrity) מבוססי HP-UX, גם לתשתיות X86", ציין הפילוני. "HP מתכננת לשנות את תמונת השרתים המוכרת של המיחשוב הקריטי. אנחנו היחידים בשוק שמציעים פלטפורמה יחידה בגישה פתוחה ואינטגרטיבית".

הפילוני סיכם בציינו שישראל מובילה במכירות שרתים קריטיים באזור אליו היא שייכת – המזרח התיכון, דרום אירופה ואפריקה. "בשנתיים האחרונות חווינו גידול מתמיד במכירות של שרתים קריטיים בקרב לקוחות מכל מגזרי השוק ואנחנו צופים שהוא יימשך גם השנה ובשנה הבאה".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי פרלשטיין

    מר שמעון הפילוני- למרות שקשרי עם אביך, יותר ארל מאשר בן אנוש, כתר "תיכון עירוני א בבת-ים, אני נמנע לבצי רומטיזציה של היסטוריה כי בית החשמונאי יש לו פנים לכאן ולכאן ובעיקרון הוא חיסל את ההצלה האחרונה של הציויליזציה מן המונותאיזם אשר שיבש מתווה חי אדם, קשר עם הטבע ופיוס עם הבריאה בכל עולם המושגים שעבר מיד ליד וגרם לזיהום תרבותי ולקטילת התקדמות המדעים, הספרות ,החוק ותיאוריות שלטון אזרחיות יציר מוח האדם וןללא הגידול ההמאיר הדמיוני של כוח עליון. אבל זכית באב נהדר שאין כמותו. מהטמה אברהם הוא אביך, והגם שכבר לאמ יודע , לפחות לא מפי ואולי טפטפו למוחו גשם אטומצי שחור אבל מזמן פסק קשר עדייןם הואראשית כל אחד מן הספניולים בשכונת לידתי, שפירא ושם משפחתו של סבי מצד אמי היה שיבוש של "טולידאנו" כך שכמה טיפות דם ספרדי זורמות גופי.תץעירוכת הפיסול ארט פוברה, ארט ברוט, בגרמניה לוותה בלהקת מוסיקה אותנטית והן הופיעו בלבוש בנות יהודייות מספרד שלפני החורבן ושרו את כל התפילות והרומאנסות תחת הצלב האוונגלי הענק. ימים שלא ישובו עוד. מורה בחסד, במקרה זה עליון, נלבב וסולידי, למדן וחריף, אבל הדור ההוא לא היה חדור במושגים שהתפתחו רק מאז הסכמי הלסינקי, לא אוסלו- הלסינקי בין ג'ימי קרטר הוגה לבין ליאוניד ברז'נייב שקיבל בחירוק שיניים ואשר הצמיחו עולם חדש בו אני שוחה כדג במים.. המורה ראה, הבין, קלט אבל לא נכנס לפרדס הזוועות הפרטי שלי באשר יעודו היה לחנך דור, לא להזיזו למען נפש בצוקה ובמצוקה מעבר למוטתץ כתפיו. עדין, אמפטי, רגיש, אחד מלמ"ד וא"ו ביושרו בשנות עבודה ללא שמץ פקפוק בהגינותו, ביושרו ובגדולתו. היום אני בן ששים,לאט לשופטים כאלה התכוון מנחם בגין ואני קרסתי בנפש מול חקירת יכולת הוצל"פ שהיתהמכסה לדוד נפוח ופיה לבקבוק מלא שדים.שירה רבה בעברית, כמה תערוכות קטנות שזכו להכרה אקדמית בנישה , לא מסחריות, לאניתנות להמרה לשטרות אבל עדות, ראיות של אני מאשים על קורותי ועל הטיפול חיסול שצרר את חיי. כמעט בן 61, אחרי תופעות בריונות, נקמנות והתפרעות, משטרה שודדת, משרד משפטים משקר, בית משפט מתעלל והכל עובר באינטרנט ומאז רק הוא נותר לי. מדינה, ממשלה, אזרחות של ערך, כבוד אדם,הסכמי השילומים מול בני הניצולים-אני כבר בחורף חיי.אבל כתר אברהם שלם ואות לא חסרה בו,הוא למעשה כתר ארם צובא החי בתוכנו. בשמחת תורה 18.10.73 נלקח תלמידו ממשיך דרכו סמל גולני סילס-תמיר-אליעזר בקרב תל שאמס. אני קברתי את ממשיך דרכו של אביך במורשת התנ"ך.

  2. אסתר צוקרמן

    שמעון הפילוני, אהלן ושאלה - האם אתה בנו של מורי היקר מן התיכון (חשמונאים בת-ים), אברהם הפילוני? המיית לב הציפתני כי יש דימיון חזותי בין פניכם, חושבתני.

  3. EVCSoft Europe GMBH

    העיקרון עובדת נכון - אולם הפיתרון הכללי הבטוח הוא זה שיאבטח אם HP תאמץ אותו זו תיהיה הובלת השוק

  4. אודי

    זה אמיתי??? כאילו, אם אין רעידת אדמה או הפסקת חשמל אני יכול לשמור את המידע על PC? ומה זו ההגדרה הזו מנהל תחום שרתים קריטיים??? שוב יוצרים בועה?? בטח לא תפרסמו את התגובה הזו אבל הייתי חייב.

אירועים קרובים