ד"ר ג'ים גודנייט, סאס: "אנו עובדים עם Big Data שנים רבות, נהיה אופנתי לדבר על זה כי נמאס לדבר על ענן"

"כל שנתיים אתה צריך לעבור לכותרת חדשה, וכותרת הנושא לשנה הקרובה וזאת שאחריה היא Big Data", אמר מייסד משותף ומנכ"ל סאס ● לדבריו, "המערכות שאנו קוראים להן כלי בינה עסקית, BI, הן לא באמת כל כך אינטליגנטיות - הן מקבלות תוצאות ומציגות אותן, בעוד שאנליטיקס משתמש בכל הנתונים של העבר על מנת לבנות מודלים שיחזו את העתיד"

"אנליטיקס, ניתוח צופה פני עתיד, הוא הרבה יותר עמוק ממה שרואים אצל חלק מספקיות ה-BI. אנו עובדים עם Big Data שנים רבות, נהיה אופנתי לדבר על זה אולי משום שהתעייפו לדבר על הענן", כך אמר ד"ר ג'ים גודנייט, מייסד משותף ומנכ"ל סאס (SAS).

ד"ר גודנייט התראיין לפני ימים אחדים ל-InformationWeek האמריקני. הראיון נערך בסמוך למחקר חדש של IDC שפורסם, לפיו שוק האנליטיקס צמח ב-14.1% בשנת 2011, ועומד לצמוח בחמש השנים הקרובות ביותר מ-10% מדי שנה עד לשנת 2016.

לשאלה מה הממשק בין אנליטיקס ובין Big Data, ענה ד"ר גודנייט כי "מדובר בנושא שמדברים עליו רבות כעת. כל שנתיים אתה צריך לעבור לכותרת חדשה, וכותרת הנושא לשנה הקרובה וזאת שאחריה היא Big Data. העובדה היא שאנו עובדים עם Big Data במשך שנים רבות. סאס מתוכננת לטפל ב-Big Data. בניגוד למערכות עבור תעבורות המיועדות לטפל במהירות במקטעי נתונים קטנים, סאס היא מערכת אנליטית המיועדת לטפל בקריאת גושי נתונים גדולים, ובדרך כלל מעבדת את כל המידע".

הוא הסביר את ההבדל בין מערכת המספקת לוחות מחוונים לבין אנליטיקס. "המערכות שאנו קוראים להן כלי בינה עסקית, BI, הן לא באמת כל כך אינטליגנטיות", הוא אמר, "הן מבצעות שאילתות ומדווחות. הן ניגשות לבסיס הנתונים, מקבלות תוצאות – ומציגות אותן. בדרך כלל הן מאפשרות לך להסתכל אחורה. אתה יכול להביט במראה לאחור ולראות היכן היית וכמה יחידות מכרת אתמול, כמה שמלות אדומות נמכרו השנה, כמה מכוניות נמכרו בחודש שעבר – זה סוג הדברים שבינה עסקית עושה. אנליטיקס משתמש בכל הנתונים של העבר על מנת לבנות מודלים שיחזו את העתיד. זה ההבדל הגדול בין מה שאנו קוראים לו אנליטיקס ומה שעסקי ה-BI קוראים לו אנליטיקה, בין להביט אחורה ולהציג את הגרפים לבין רגרסיה לוגיסטית, חישוב ההסתברויות, רשתות נוירוניות, היכולת לזהות אם עסקת כרטיס אשראי היא כשרה או תרמית. אנו עוזרים לבנקים לחשב את הערך של הסיכון, זה נעשה באמצעות הדמיות המביטות לעבר, חוזות את מה שיקרה בעתיד, מתמחרות את הפעילות והמוצרים ומחשבות את ערך הסיכונים. לכן, אנליטיקס הוא הרבה יותר עמוק ממה שאתה רואה אצל חלק מספקיות ה-BI".

ד"ר גודנייט התייחס לתחרות החזקה מצד סאפ (SAP), אורקל (Oracle) או יבמ (IBM), ואמר כי "אם אתה רוצה ספק אמיתי של אנליטיקס – אתה בא לסאס. אנו תומכים בכל בסיסי הנתונים הללו, העובדה שהנתונים שלך מצויים על בסיס הנתונים של אורקל או יבמ אינה משנה, אנו יכולים לקרוא אותה. חלקם אכן מציעים אנליטיקס, אבל הם מציעים טווח מוגבל של אפשרויות אנליטיות. בדרך כלל לא תמצא את העומק של פונקציונאליות שתמצא אצלנו. אנו גם מתקדמים במיחשוב מקבילי מאסיבי, ובמיחשוב שריגי (גריד) זול. אנו מסוגלים לעבד משימות כבדות מאוד הרבה יותר מהר מאשר בעבר. אנו נמצאים בחזית של אנליטיקס במהירות ביצוע גבוהה".

העורכים סיימו את הראיון בקביעה, כי "לגודנייט יש סיבה טובה להיות בטוח בעצמו. נתוני IDC לטובתו: סאס ממשיכה להוביל את שוק הבינה העסקית והאנליטיקס עם מכירות של 2.26 מיליארד דולרים ב-2011. נתח השוק שלה עומד על 35.2%, יותר מכפליים מיבמ, שנתח השוק שלה עומד על 16.8%. סאס ממשיכה לצמוח בקצב דו-ספרתי מדי שנה".

אולם, מציינים העורכים בהסתייגות, כי קצב הגידול של המתחרות – אורקל, סאפ ויבמ היה 17.8%, 15.3% ו-14.2% בהתאמה – גבוה יותר מקצב הגידול של סאס, שעמד על 12.7%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים