מוטורולה תבצע פרויקט "עיר בטוחה" בתל אביב-יפו בהיקף מיליוני שקלים

מערכת "עיר בטוחה" מבוססת על טכנולוגיית שליטה ובקרה, וכוללת מצלמות, לחצני מצוקה וציוד קצה של אנשי שטח ● בשלב הראשון של הפרויקט, שיסתיים בחודשים הקרובים, יוצבו עשרות מצלמות בשכונות נווה שאנן, התקווה, שפירא וביפו, שישדרו צילומים חיים למרכז בקרה ● שמעון דיק, נשיא מוטורולה סולושנס ישראל: "הפתרון ישדרג משמעותית את יכולת המענה של העירייה לבעיות השגרה והחירום בעיר"

מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions) ישראל תטמיע בתל אביב מערכת שו"ב למניעת אלימות, המכונה "עיר בטוחה" (Safe City). הפרויקט החל בימים אלה וצפוי להסתיים ב-2013. היקפו הכספי הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

המערכת נועדה לשפר את בטחון התושבים בשגרה ובחירום, וכן לייעל את השירותים שמספקת העירייה. מערכת "עיר בטוחה" מבוססת טכנולוגיית שליטה ובקרה שפותחה על ידי מוטורולה וכוללת מצלמות, לחצני מצוקה וציוד קצה של אנשי שטח. המערכת מספקת מענה כולל לניהול העיר, הן בעתות שגרה – לרבות התקהלות חשודה, אירוע אלימות בפועל, פריצה לגן ילדים, והן בעתות חירום – כולל מקרים של נפילת טיל, מלחמה, רעידת אדמה ועוד. המערכת מסוגלת לנתח צילומי וידיאו ולספק התרעות אוטומטיות לאירועים חריגים. יצוין, כי פרויקט "עיר בטוחה" הוטמע כבר בכמה ערים בארץ, בהן כרמיאל, רמלה ואור יהודה, וכן במספר ערים בחו"ל.

בשלב הראשון של הפרויקט, שיסתיים בחודשים הקרובים, יוצבו עשרות מצלמות בשכונות נווה שאנן, התקווה, שפירא וביפו. אלה תשדרנה צילומים חיים למרכז הבקרה שיוקם. זאת, בנוסף לרישות המצלמות שכבר קיימות ברחבי העיר, לרבות מצלמות הרמזורים. השידור החי יאפשר לאנשי מרכז הבקרה ואנשי השטח להגיב במהירות לכל התרחשות חריגה בעיר. האפשרות לנהל תקשורת מלאה בין אנשי השטח לבין המוקד העירוני, תצמצם משמעותית את זמן התגובה ומתן המענה בשטח. התושבים יוכלו לדווח על מפגעים בנקודות שונות בעיר באמצעות האינטרנט או הטלפון החכם שלהם. בנוסף, מתוך המידע שייאסף, מקבלי ההחלטות בעירייה יוכלו לקבל דו"חות סטטיסטיים על הנעשה בעיר, דבר שיקל עליהם במציאת פתרונות מועדפים לפעילות השוטפת בתחומי גינון, חופים, מים ועוד. בסופו של הפרויקט תרושת העיר במאות מצלמות.

בהיבט הטכנולוגי, הפרויקט כולל כמה רכיבים. האחד, MOTOCLOC (ר"ת Motorola City Live Online Control) – מערכת שליטה ובקרה המספקת התרעות אוטומטיות על אירועים חריגים, על בסיס ניתוח צילומי וידיאו וחוקים שהוגדרו מראש. כך, לדוגמה, תנועה בשעות מסוימות במקומות שהוגדרו כרגישים, תזוהה כאירוע חריג ששולח התרעה אוטומטית לקציני הביטחון שישלחו מיידית סיור למקום. זאת, ללא צורך בזיהוי האירוע בעין.

עוד כולל הפרויקט הטמעה של תוכנת RTVI (ר"ת Real Time Video Intelligence), בעלת ממשק ידידותי להזרמת וידיאו חי מהשטח. התוכנה יכולה להזרים וידיאו מכמה מוקדים, בו זמנית, למכשירי קצה ולמרכז הבקרה.

הרכיב השלישי בפרויקט הוא מערכת Motobridge. זו מערכת גישור למערכי תקשורת שונים: סלולר, טלפון נייח ומכשירי קשר דיגיטליים ואנלוגיים. המערכת מאפשרת במצבי חירום לכל הכוחות לתקשר אחד עם השני, ללא קשר לסוג המכשיר.

לדברי שמעון דיק, נשיא מוטורולה סולושנס ישראל, "הפתרון ישדרג משמעותית את יכולת המענה של העירייה לבעיות השגרה והחירום בעיר. הפרויקט יסייע בהגברת תחושת הביטחון בעיר, תוך ייעול שירותי העירייה השונים לרווחת התושבים".

אל"מ (מיל') אפרים מושקטו, מנהל תחום ביטחון הציבור (Homeland Security) במוטורולה סולושנס ישראל, הוסיף כי "הפרויקט מבוסס על התפישה של מוטורולה, כי מצלמות לבדן אינן מספיקות והן אף לא המטרה, אלא אמצעי שמהווה חלק מהמעגל השלם של המענה בחירום". הוא הוסיף, כי "המערכת יכולה אף לשמש כגורם מרתיע במניעת מקרי אלימות. כך, למשל, אם צעירים המבלים במועדון מסוים, יודעים שבסמוך אליו מותקנת מצלמה המחוברת למערכת כזו, שיכולה לתעד אותם בשעת המעשה, הם יחשבו פעמיים לפני שינקטו באלימות. מצד שני, אם כבר תועד מקרה אלימות שהתרחש, קל הרבה יותר לתפוס את המעורבים בדבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים