נוקיה מתקשה להשתקם: ההפסד הנקי למניה זינק ברבעון השני ב-380%, ההכנסות ירדו ב-19%

למרות התוצאות המאכזבות, יש לציין כי לנוקיה יש רזרבות כספיות בסך 9 מיליארד יורו, המקנות לה עומק פיננסי אסטרטגי ● סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה: "הרבעון השני לא היה קל, אך כל עובדי החברה מתאמצים בכדי לשפר את כושר התחרות, להתאים את המודל העסקי למציאות העולמית ולנהל את הרזרבות הכספיות של נוקיה בחוכמה"

ענקית הסלולר הפינית נוקיה (Nokia) פרסמה במהלך סוף השבוע את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של השנה, המשקפות תמונה עגומה למדי של חברה שהוגדרה על ידי חלק מהאנליסטים ככזו שירדה מגדולתה. כך, ירדו הכנסותיה של נוקיה ברבעון ב-19% ל-7.54 מיליארד יורו, לעומת 9.28 מיליארד עליהם דווח ברבעון המקביל ב-2011.

החברה חוותה ירידה בהכנסות בכל החטיבות, למעט זו שעוסקת בשיווק מכשירים חכמים. כך, בסעיף מכירת המכשירים והשירותים נרשמה ירידה של 26% בהכנסות, שהסתכמו ב-4.02 מיליארד יורו לעומת 5.47 מיליארד ברבעון השני אשתקד. ההכנסות מהמיזם נוקיה-סימנס (Nokia-Siemens) הסתכמו ב-3.34 מיליארד יורו, המשקפים ירידה של 8% לעומת 3.64 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. חטיבת המכשירים החכמים, רשמה עליה, כאמור, והציגה הכנסות בסך 283 מיליון יורו – גידול של 4% לעומת 271 מיליון עליהם דווח בתקופה המקבילה ב-2011.

ההפסד הנקי למניה מדולל על פי EFRS (תקן חישוב המקביל פחות או יותר ל-GAAP האמריקני) זינק ברבעון ב-380% והסתכם ב-0.38 יורו לעומת 0.10 יורו ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההפסד הנקי למניה מדולל שלא על פי EFRS הסתכם ב-0.08 יורו לעומת רווח של 0.06 יורו ברבעון השני של 2011.

ההפסד התפעולי (EFRS) עלה ברבעון ב-69.41% והסתכם ב-826 מיליון יורו, לעומת 487 מילין ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי שלא על פי EFRS הסתכם ב-327 מיליון יורו, לעומת רווח של 391 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2011.

למרות התוצאות המאכזבות, יש לציין כי לנוקיה יש רזרבות כספיות בסך 9 מיליארד יורו, המקנות לה עומק פיננסי אסטרטגי.

סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה, אמר בעקבות פרסום התוצאות, כי "אנחנו פועלים כדי לעבור את תקופת השינוי הנוכחית בשלום. הרבעון השני לא היה קל, אך כל עובדי החברה מתאמצים בכדי לשפר את כושר התחרות, להתאים את המודל העסקי למציאות העולמית ולנהל את הרזרבות הכספיות של נוקיה בחוכמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים