דו"ח: אתרי פישינג עדיין מהווים בעיה בטיחותית גדולה

על פי נתוני APWG, קבוצה שמתמחה במעקב ובפעילות נגד אתרי פישינג, בפברואר 2012 נרשם מספר שיא של 56,859 אתרי פישינג, המשקפים עלייה של כ-1% לעומת השיא הקודם ● ארצות הברית היא המדינה ממנה פועלים רוב אתרי הפישינג, וברוב כמעט מוחלט ● בינואר 2012 הופיעה גם ישראל ברשימת עשר המדינות המובילות בתחום, עם 1.29% מכלל האתרים, אך היא נעלמה מהרשימה בחודשים פברואר ומרץ

אתרי הפישינג ממשיכים להוות איום בטיחותי גבוה על משתמשי האינטרנט – כך על פי דו"ח שפרסמה APWG, קבוצה שמתמחה במעקב ובפעילות נגד אתרי פישינג. על פי הדו"ח, שמתייחס לרבעון הראשון של  2012, הסכנה עדיין אורבת כמעט בכל פינה: בפברואר 2012, למשל, נרשם מספר שיא של 56,859 אתרי פישינג, המשקפים עלייה של כ-1% לעומת השיא הקודם.

ארצות הברית היא המדינה ממנה פועלים רוב אתרי הפישינג, וברוב כמעט מוחלט. כך, בכל אחד משלושת החודשים אותם מכסה הדו"ח, לפחות 66% מכלל אתרי הפישינג הבסיסיים אוחסנו בשרתים אמריקניים. בינואר 2012 הופיעה גם ישראל ברשימת עשר המדינות המובילות בתחום, עם 1.29% מכלל האתרים, אך נעלמה מהרשימה בחודשים פברואר ומרץ.

לפי הדו"ח, 38.1% מבין האתרים שזוהו ניסו לחקות אתרים פיננסיים, במטרה להוציא מהמשתמשים שמגיעים אליהם פרטי חשבון בנק, שיאפשרו לבעלי אתר הפישינג לפרוץ לחשבון ולבצע בו פעולות, כמו העברת ומשיכת כספים. 21.5% מהאתרים ניסו לדמות אתרים של חברות שמספקות אמצעי לתשלום באמצעות האינטרנט, דוגמת PayPal ו-13.6% מהאתרים הסוו את עצמם כהעתקים כמעט מדויקים של אתרי מסחר קמעונאי ומתן שירותים שונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים