הקואלציה החדשה של עולם המידע

המובייל, על שלל סוגיו השונים, יצר מבלי משים קואליציה טבעית בין הענן, ה-Big Data והמכשירים הניידים ● אולם, הסוגיה המרכזית נשארת בעינה: כיצד משלבים בין הטרנדים הבולטים לעולם המובייל, כך שיתקבל ממנו ערך עסקי?

שני הטרנדים המרכזיים, ה-BI וה-Big Data, השולטים בכיפה מזה שנים, פרצו לעולם ה-IT הארגוני באופן עצמאי. כל אחד מהם עבר את השלבים המוכרים של חדירת טכנולוגיה חדשה שמשנה תהליכי עבודה, בהם בחינה קפדנית תחת הפריזמה של שיקולי עלות-תועלת, וקידום הטכנולוגיה באמצעות החברות המייצרות.

אולם, באופן מפתיע, הגיח לו אותו טלפון נייד, שיצר את טרנד המובייל ושינה את התמונה. בשוק הפרטי הוא לא היה חדש, אך הזליגה שלו לשוק הארגוני היתה הרבה יותר מהירה מתחזיות המומחים. חזון העובד הנייד יצר מציאות לפיה המכשירים והחומרה הם אלו שמכתיבים את האפליקציות. כך, אם עובד מגיע למשרד עם טאבלט 7 אינץ', הרי שהמנמ"ר חייב להתאים לו את הפתרונות שהוא צריך כדי להמשיך להיות עובד נייד אפקטיבי.

במציאות זו, המובייל, על שלל סוגיו השונים, יצר מבלי משים קואליציה טבעית בין הענן, ה-Big Data והמכשירים הניידים. עתה, על שולחן העבודה של המנמ"רים מתקבלת הדרישה לשלב בין הטרנדים ועולם המובייל. השאלה כיצד לגשת לנקודה זו היתה לסוגיה מרכזית שעלתה בכנס המנמ"רים החצי שנתי של אנשים ומחשבים, שהתקיים בסימן ה-Big Data והמובייל.

רבים ממשתתפי הכנס לא הסתירו את הספקות שמתעוררים בהם באשר למובייל ול-Big Data. שכן, לא מדובר רק במדד לגודל המידע, אלא דוגמה לאתגר המרכזי בעידן המובייל: כיצד מייצרים ערך למשתמש המובייל, ומאפשרים לו למקסם את הפלטפורמה הניידת. על פי חלק מהמנמ"רים, הרי שהמובייל הוא בן חורג בחצר ה-IT, ובכלל יש ארגונים שטרם הפנימו את נושא ה-Big Data. הם טרם יודעים איך להתמודד איתו.

הרצאת הפתיחה של פרופסור גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב עשתה סדר בלאגן. אריאב אמר, כי ה-Big Data חידד את ההבדל בין כמות הנתונים העצומה שאנו צוברים מדי היום באמצעות ארבעה מיליארד הטלפונים הניידים הקיימים בעולם, לבין היכולת שלנו לייצר מזה מידע שמוטמע במכשיר המובייל שלנו – כלומר, קבלת החלטות ויצירת ערך אמיתי של טרנדים חדשים. בסופו של יום, הכל מתנקז לתועלת הכלכלית. השאלה האמיתית היא עד כמה הטכנולוגיה יכולה לבצע את הדבר שכולם מצפים ממנה: הגדלת הפעילות העסקית, מקסום הכנסות ושיפור השירות של הארגון.

שני הפאנלים שליוו את הכנס הוכיחו, כי יישום הקואליציה החדשה של ה-Big Data, ה-BI והמובייל, שונה מארגון לארגון. המשותף לכולם הוא התובנה שעידן המובייל יוצר אתגרים של אבטחת מידע. בניגוד למקובל בעולם הישן, כאן יש שילוב של דברים שאנו יודעים שצריך להגן עליהם, אלמנטים שאנו מודעים לכך שהם חשופים לפריצה, לצד החמור מכל: הגנה מפני איומים ומידע שאנו לא יודעים בכלל שהם קיימים. פלטפורמת המובייל מכילה את המידע שכבר עבר זיקוק, כלומר זה שנמצא תחת הסיכון הגדול ביותר. מכאן, הרי שהאחריות על שמירת המידע מחד, והרצון לספק אותו מאידך, היא חרב הפיפיות שמאפיינת את הקואליציה החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים