סקר: רק שליש מהגולשים בפייסבוק בוטחים בשימוש שנעשה במידע האישי שלהם

הסקר, שנערך על ידי Harris Interactive, בדק את עמדתם של המשתמשים באתרים אשר אוספים מידע אישי לצורך מטרות ממוקדות, וחשף תמונה עגומה עבור הרשת החברתית הגדולה בעולם ● הגולשים חוששים גם מגוגל: רק 41% מהמשיבים מרגישים בנוח עם השימוש שענקית החיפוש עושה במידע האישי שלהם ● מנגד, אמזון וספקיות שירות שונות זכו לאמון הגדול ביותר מצד הצרכנים

לא תמיד משתפת פעולה עם משטרת ישראל. פייסבוק

רק שליש מבין המשתמשים מרגישים בטוחים בשימוש שפייסבוק (Facebook) עושה עם המידע האישי שלהם – כך עולה מסקר שערכה Harris Interactive. הסקר הקיף למעלה מ-2,200 תושבי ארצות הברית בוגרים, ונערך במהלך השנה האחרונה.

הסקר בדק את עמדתם של המשתמשים באתרים אשר אוספים מידע אישי לצורך מטרות ממוקדות. במקרה של פייסבוק מדובר באיסוף מידע אישי לצורך הצגת פרסומות מותאמות. גם לגוגל (Google), שמציגה מודעות ממוקדת בדפי תוצאות החיפוש, יש סיבה לדאגה: רק 41% מהמחפשים מרגישים בנוח עם השימוש שגוגל עושה עם המידע שברשותה.

מנגד, אמזון (Amazon) נמצאת בחברה טובה יותר. כך, כ-66% מהמשתתפים בסקר מסרו, כי הם בוטחים בחברה שמשתמשת באיסוף מידע אישי, דוגמת בדיקות ורכישות קודמות, כדי להציג המלצות לגבי מוצרים שונים שאולי מתאימים לגולשים באתר.

בנוסף, בדק הסקר חברות קמעונאיות וספקיות שירות, לרבות שירותים סלולריים. המגזר הקמעונאי זכה לאימון הגדול ביותר מצד הנשאלים: 81% מהמשיבים אמרו שהם מרגישים בטוחים במידע האישי שנאסף על ידי רשתות לגבי הרגלי הרכישה שלהם, שנועד לספק קופונים בהתאמה אישית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים