משה חורב, אורקל ישראל: "האתגר החשוב של המנמ"רים הוא להפוך את המידע למובנה"

"הרעיון המרכזי הוא לאפשר ללקוח להשתמש בכל המידע שיש ברשותו, מובנה ולא מובנה, על מנת לספק תמונה כוללת ואחידה לגבי מצב הארגון, כדי לקבל החלטות מושכלות ועל בסיס מידע אחוד", אמר מנכ"ל אורקל ישראל בכנס המנמ"רים החצי שנתי ● לדבריו, "ארגונים יהיו חייבים ליישם פתרון Big Data, אשר יאפשר למזג את כלל הנתונים במערכת אחת לטובת ניתוח והפקת דו"חות"

"אחד האתגרים החשובים בפניהם נמצאים המנמ"רים הוא להפוך את המידע הבלתי מובנה – למובנה. בשל יכולת זו שיש לנו, אנו מספקים ללקוחות את הכלים על מנת להתמודד עם המידע בנפחים רחבי ההיקף, ה-Big Data", כך אמר משה חורב, מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל וסגן נשיא באורקל העולמית. חורב נשא דבריו בכנס המנמ"רים החצי שנתי של אנשים ומחשבים. הכנס נערך אתמול (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהשתתפות מאות מנמ"רים. את הכנס הנחו פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

החברה העולמית, על פי חורב, השקיעה במו"פ וברכישת חברות 19 מיליארד דולרים מאז 2004. מחזור המכירות השנתי שלה עומד על 37 מיליארד דולרים, והיא מונה 108,000 עובדים. "תחום ה-Big Data עלה מתוך צורך של לקוחות רבים, הנאלצים להתמודד עם מידע מגוון ממקורות שונים", אמר חורב.

לדבריו, "אפשר להיכנס לקטגוריית ה-Big Data אם לארגון יש צורך להתמודד עם מידע גדול ומגוון מאד, בעל קצב גידול מהיר ובעל ערך לא אחיד. אולם, הרעיון המרכזי הוא לאפשר ללקוח להשתמש בכל המידע שיש ברשותו, מובנה ולא מובנה, על מנת לספק תמונה כוללת ואחידה לגבי מצב הארגון. זאת, לצורך קבלת החלטות מושכלות ועל בסיס מידע אחוד".

הלקוחות הארגוניים, אמר חורב, "מזהים את הצורך בטיפול ב-Big Data, כיוון שבשנים האחרונות היחס בין המידע המובנה למידע הבלתי מובנה, נטה לבלתי מובנה. מחקרים מראים, כי עד שנת 2020 יעמוד היחס בין המידע המובנה לזה הלא מובנה על 1:9. כלומר, 90% מהמידע הארגוני יהיה לא מובנה. המשמעות היא שעל מנת לקבל החלטות נכונות, וכדי שאפשר יהיה לנתח את המידע מכלל המערכות – ארגונים יהיו חייבים ליישם פתרון Big Data, אשר יאפשר למזג את כלל הנתונים במערכת אחת לטובת ניתוח והפקת דו"חות".

לדבריו, "מושג ה-Big Data מושך תשומת לב רבה, אולם מאחורי העיסוק הנרחב בו מסתתר סיפור פשוט. במשך עשרות שנים, חברות קיבלו החלטות עסקיות המבוססות על נתוני עסקאות שהיו מאוחסנים במסדי נתונים רלציוניים. מעבר לנתונים קריטיים אלה, יש אוצר בלום של מידע בלתי מובנה – בבלוגים, ברשתות חברתיות, בדואר האלקטרוני, נתונים המגיעים מחיישנים, ותצלומים שניתן לנצל ולהופכם למידע שימושי".

"לאורקל", ציין חורב, "יש בין שאר מוצריה מכונת Big Data משולבת חומרה ותוכנה, שתוכננה במיוחד לצורך איסוף, ארגון וניהול נתונים מובנים ולא מובנים". הוא הוסיף, כי הפתרון "כולל מערכות מוכרות וותיקות, כגון תוכנת הקוד הפתוח Hadoop, לצד כלים שאורקל פיתחה במיוחד כדי שארגונים לא יצטרכו 'להמציא את הגלגל'".

חורב סיכם ואמר, כי "יש לנו תשתית לענן פרטי ולענן ציבורי. יש לנו פלטפורמה כשירות, PaaS, ותוכנה כשירות, SaaS. אנו היחידים המספקים תשתית לענן פרטי וגם לציבורי, כך שאם לקוח מתחיל בענן המיחשוב הפרטי ורוצה בכך, הוא יכול לעבור לענן הציבורי בלא מאמץ".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גולן

    הכל נכון רק אורקל יצרה את הבעיה ואינה חלק מהפתרון יש כלים וטכנולוגיות מתקדמות כמו וורטיקה , הדופ , הייב , מונגו ואחרים

אירועים קרובים