בזק השיקה אינטרנט אלחוטי ציבורי כלל ארצי בפרויקט בהיקף עשרות מיליוני שקלים

השירות יאפשר ללקוחות בזק לגלוש ללא מגבלות ובחינם באופן אלחוטי מהמחשבים הניידים, הטאבלטים והטלפונים החכמים שלהם ברחבי הארץ, כאשר כל אחד מהם יקצה לטובת השירות 10% מרוחב הפס ברשת הביתית שלו ● בתי עסק רבים הצטרפו לרשימת התומכים בשירות, בהם תחנות דלק, חנויות אופנה ורשתות קמעונאיות ● בכך מצטרפת בזק לחברות תקשורת רבות ברחבי העולם, שמציעות שירותים דומים

בזק השיקה היום (ג') אינטרנט אלחוטי ציבורי, אותו היא מכנה "חברתי", תחת השם Bezeq Free WiFi. היקף הפרויקט, עליו עבדו בבזק בשנתיים האחרונות, לא הותר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים.

השירות יאפשר ללקוחות בזק לגלוש ללא מגבלות ובחינם באופן אלחוטי מהמחשבים הניידים, הטאבלטים והטלפונים החכמים שלהם ברחבי הארץ – מחוץ לבית.

בבסיס התפיסה עומד רעיון השיתופיות, לפיו כל לקוח יקצה כ-10% מרוחב הפס ברשת הביתית שלו לטובת הרשת הציבורית. כך, כל נתב ביתי ישמש כנקודה חמה, ובתמורה הלקוח יוכל לגלוש ברשת זו.

בנוסף, בזק עורכת שיתופי פעולה עם עסקים גדולים, בפריסה ארצית, כאשר שירות זה יחל לפעול בימים הקרובים. בין אותם עסקים נמצאים תחנות דלק, איל מקיאג', רנואר (Renuar), באג (Bug), המשביר לצרכן וניו-פארם. בדרך זו מקווה החברה ליצור מסה קריטית של נקודות חמות ברחבי הארץ. בזק צופה, כי רשתות של חברות נוספות תצטרפנה בהמשך.

בחברה מודים שהם לא יודעים כמה מבין 850 אלף לקוחות החברה יתחברו לשירות, אולם מקווים ומעריכים שמאות אלפי לקוחות יעשו זאת, על מנת שהיא תצליח בפריסה ארצית כוללת. המודל לאספקת האינטרנט האלחוטי יעבוד על בסיס הנתבים האלחוטיים שברשות לקוחות החברה, ועליו משליכים אנשי החברה את מימוש הפוטנציאל העצום לקהילה שיתופית. כמו כן, החברה תפרוס רשתות אלחוטיות באירועים המוניים.

בכירי בזק אמרו, כי במסגרת הפרויקט הושם דגש על היבט אבטחת המידע. יובל קינן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, הסביר שבכל נתב ביתי תופעלנה שתי רשתות אלחוטיות, SSID, שתהיינה נפרדות, ללא גישה אליהן – פרטית וציבורית – ולכל אחת מהן תהיה כתובת IP שונה. כמו כן, תבוצע חסימה של תעבורה בין הרשתות ותוגבל כמות רוחב הפס ברשת הציבורית. לשאלה בדבר החשש מניצול הרשת לטובת הורדת חומרי תועבה שכביכול תיעשה על ידי לקוח שאינו אוהב מישהו ומעוניין להכפישו השיב קינן, כי על מנת להתחבר לרשת, הלקוח חייב לתת שם וסיסמה, כדי שבזק וספקית האינטרנט תוכלנה לזהות את המנצל. בנוסף, אמר, הלקוח לא יוכל לדעת של מי הרשת בה הוא גולש ברגע נתון.

"הישראלים מכורים ל-Wi-Fi"
אבי גבאי
, מנכ"ל בזק, ציין שהחברה הכניסה את ה-Wi-Fi בחינם לבתים בארץ עוד ב-2007. לדבריו, בסיס התפיסה של הקמת הרשת הוא ניצול "חוכמת ההמונים", CroudSourcing. גבאי הסביר שהמניע לפרויקט הוא הסגירה של יותר רשתות אלחוטיות והצורך בהקמת חלופה להן. "לפני שנתיים, 40% מהרשתות היו סגורות, כיום – 60% מהן, ובעוד שנה-שנתיים רובן תיסגרנה", אמר.

הוא הוסיף, כי "בשנתיים האחרונות חלה האצה בשימוש באלחוט, שהגיעה עם השימוש במכשירי אפל (Apple). ה-Wi-Fi הפך לתקן, כיוון שברוב הטאבלטים יש רק אותו". במקביל, הסביר, הביקוש למידע ונתונים מזנק בקצב אקספוננציאלי "ורשתות הסלולר מתקשות להדביק קצב זה".

"הישראלים התמכרו ל-Wi-Fi" ציין גבאי. "70% מהישראלים גולשים דרך האלחוט מהבית, ל-55% מהציבור יש טלפונים חכמים ו-72% מהם נוהגים לחפש רשת אלחוטית מחוץ לבית".

רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק, אמר שלטובת הצלחת ההקמה של הרשת, החברה תצא בקמפיין פרסומי בטלוויזיה, באינטרנט, בעיתונות המודפסת ובשלטי חוצות. הוא ציין כמה רשתות חופשיות מקבילות בעולם, ביניהן זו של בריטיש טלקום (British Telecom) בבריטניה, שמונה ארבעה מיליון נקודות חמות. "30% מחברות התקשורת בעולם מציעות גישה לנקודות חמות כחלק מחבילת התקשורת שלהן, ועד סוף השנה הנתון יעמוד על יותר מ-50%"ף ציין גוראון.

הוא הוסיף, כי ניתן להתחבר לשירות שהשיקה בזק באתר החברה, בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלה או באמצעות יישום ייעודי שבזק הקימה לטובת המהלך. גוראון ציין שניתן להוריד את היישום מטלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד (Android) ובקרוב גם ממכשירי iPhone.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מור סגמון

    הישראלים מכורים ל WIFI, והישראלים ישלמו את המחיר. הקרינה העודפת הפוגעת קשה בנו ובמיוחד בדור ההמשך שלנו - בונוס מבזק לכל התושבים.

  2. iddo

    במקום -->> CroudSourcing אבי גבאי, צריך לאמר -->> CrowdSourcung סה"כ רעיון שיתופי יפה,ופורה..

  3. עוברים לענן עם Office 365

    זמינות מקסימלית - יעילות מקסימלית - עלות מינימלית

  4. אמיר סרנגה

    רשת ה WIFI הציבורית של בזק נקראת RED. היא נפתחה לפני שנתיים בעוצמת אות מאוד נמוכה ובחודשים האחרונים הוגברה העוצמה לגלישה ראויה. כל מכשיר נייד המתחבר לרשת מזוהה דרך המשדר המובנה שלו בעזרת קלט/פלט סיגנל ייחודי בדיוק כמו הסיגנל הייחודי שיש לכל מקלט טלביזיה השונה ממכשיר למכשיר ששולח בקשה מזוהה לתקשורת נתונים מספק שירות המידע/מדיה. .. אמיר סרנגה

אירועים קרובים