תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | סיסקו "העוצמה שברשת" – כנס התקשוב הלאומי ה-I

24/07/2012 14:47

מאת רועי חרמוני, מנהל לקוח תקשוב, סיסקו ישראל

במהלך כנס התקשוב הלאומי הראשון, בחרה חברת סיסקו להציג מספר היבטים המדגימים מדוע על מערכת הביטחון לבסס את תפיסת התקשרות שלה על רשתות חכמות התומכות בתהליכי-העל המתגבשים בעולם ה-IT כגון ענן וסייבר.

•    המעבר של מערכת הביטחון לפתרונות ענן מחייב "תפיסת רשת" מתקדמת וגמישה המבינה את היישומים הרוכבים על גבה. APPLICATION AWARE NETWORKING מציג רמה אחרת של אינטגרציה בין הרמה האפליקטיבית לבין רמת תשתיות הרשת. כתוצאה מחיבור בין שתי השכבות, הרשת תוכל להתאים עצמה אם בצורה אוטומטית או בהתערבות מפעילים למשימות אותן היא משרתת.

•    רשתות הדור הבא יהיו פתוחות מבחינת קוד, ויאפשרו לאירגונים להתאים את תפקודיות הרשת (נתבים ומתגים) לצרכים שלהם בצורה אופטימלית. ע"י הטמעת קוד פשוט או מורכב ניתן יהיה להשיג לדוגמא את התוצאות הבאות:

–    הצפנת מידע מסוים או את כלל המידע העובר דרך רכיב הרשת ללא צורך במוצרי הצפנה יעודיים. עובדה זו יכולה במקרים רבים למקסם את ציוד הרשת ולאפשר ישומיי רשת מוצפנים בקצבים של 1G, 10G, 100G ע"ב ציוד הרשת עצמו, מובנה על שרידות טופולוגית של רכיבי הרשת עצמה.
–    העתקת והקלטת מידע מסויים העובר דרך רכיב הרשת. בעזרת קוד הסחת תעבורה, ניתן יהיה להסיט ולהקליט ע"ב רכיב הרשת מידע בכל סוג מדיה
–    הסטת מידע מסוים לנתיבי תעבורה יעודיים בזמן שיגרה או חירום עקב שילוב של מספר פרמטרים משתנים שהפרוטוקולים המסורתיים של הרשת אינם מספקים מענה.
–    שינוי מאפייני המידע ניתן למימוש על ידי פיתוח קוד שמופעל על חלק או על כל המידע העובר את רכיב הרשת.
–    איזון בין מרכזי נתונים ניתן למימוש ע"ב רכיבי הרשת בנוסף לתפקודיות פרוטוקולי הניתוב.
–    סטטיסטיקת תעבורת הרשת תשוקף למרכזי הבקרה בצורה מדויקת וממוקדת.
–    רשתות בהקמה-מיידית (AD HOC NETWORKING). עצם העובדה שניתן לשלוט בכל רכיבי הרשת מנקודה אחת בצורה מרוכזת, ניתן להקים במסגרת תוכניות אופרטיביות, רשתות יעודיית וחדשות שיהווה פתרון קישוריות חדש, "נקי", ומומקד.

•    רשת חכמה בין היתר תאפשר חיבוריות של רשתות מסוגים שונים המוטמעות באירגונים שונים על מנת ליצור כוח משימה אחוד, יעיל וממוקד מטרה (מה שבלט בחסרונו באסון הכרמל). שדה הקרב ובאופן כללי זירות התרחשות עכשויות ועתידיות, דורשות מאיתנו שילוביות גבוהה על מנת לנצל בצורה מיטבית את הכוחות הנייחים והניידים. הדרישה היא לתקשורת בין כל מכשיר, מכל מקום, בכל שעה ובין כל אחד. פלטפורמת ה-IP הינה מושלמת על מנת לספק זאת. מלבד היכולת של טכנולוגיות ה-IP לקשר בין מערכות IP שונות בצורה מאובטחת, היא יכולה לאגד אליה רשתות רדיו מסורתיות המוטמעות במערכת הביטחון כגון UHF ו-VHF על ידי נתב יעודי הממיר טכנולויות אלו ל-IP וממשק אותן לכדי מערכת אחת, סטנדרטית ומהמדף. לאחרונה מערכת זו הורחבה ומאפשרת קליטת מידע מרכיבי וידאו ניידים והפצתם לכל רכיב המסוגל לשדרם. בהיבטי הניהול והשליטה, מערכת זה מאפשרת להקים מבעוד מועד רשתות משולבות שיכנסו לתפקוד בזמן חירום בצורה אוטומטית בנוסף כמובן ליכולת להקים תוך שניות רשתות משולבות בזמן חירום. עקב המעבר לIP ניתן ביתר קלות להקליט, לאחסן, לעבד את המידע ועוד.

לסיכום
סיסקו בטוחה יותר מאי פעם בחשיבות ובקריטיות של הרשת בהשגת המטרות המבצעיות של מערכת הביטחון. לרשת תפקיד מכריע ביכולת המימוש של המשימות הנוכחיות ויותר מכך במשימות העתידיות. לעיתים, אנו שומעים את לקוחותינו טוענים שאחת מהסיבות שהם בונים רשתות חכמות ועשירות ביכולות היא שהם אפילו לא יודעים מה תהיה האפליקציה הבאה או מצב הקיצון הבא שיאתגרו את רשת התקשורת שלהם ולכן הם עושים ככל שניתן על מנת להיות מוכנים ליום הדין על ידי הרחבת מרחב התימרון שלהם בעולם ה-IT.

אירועים קרובים