מערכת של יבמ תסייע למחקר על מקורות היקום

מערכת iDataPlex צפויה לעבד 50 טרה-בייטים של אותות ונתונים שיתקבלו מדי יום, ולהמירם לתמונה רחבה של השמים ● מטרת הפרויקט, שהושקעו בו עד כה 51 מיליון דולרים, היא לצפות בראשית היקום, באמצעות ניתוח גלי רדיו שנוצרו קרוב למפץ הגדול, וממשיכים לנוע מאז בחלל

יבמ (IBM) תספק את תשתיות טכנולוגיות העיבוד לרדיו-טלסקופ חדש הנבנה כמיזם בינלאומי באוסטרליה, שמטרתו לחקור את מקורות היקום. זאת, באמצעות ניתוח גלי רדיו שנוצרו קרוב למפץ הגדול, וממשיכים לנוע מאז בחלל.

קונסורציום המחקר MWA (ר"ת Murchison Widefield Array), המאגד מוסדות מאוסטרליה, ניו-זילנד, ארצות הברית והודו, בחר במערכת iDataPlex של יבמ לביצוע פעילויות העיבוד המאסיביות שידרשו במהלך הפרויקט.

הקונסורציום הוקם כדי לבנות סוג חדש של רדיו-טלסקופ, המיועד לקלוט אותות רדיו בתדר נמוך המגיעים מהחלל הרחוק, יחד עם נתונים אטמוספריים מדויקים של השמש. האותות ייקלטו על ידי 4,096 האנטנות המרכיבות את הטלסקופ, המוצבות ברצועה ארוכה בערבות אוסטרליה. האותות יעובדו באמצעות מערכת  iDataPlex בתצורת אשכול, הממירה את האותות הנקלטים לתמונה רחבה של השמים – ברמת בהירות ובעומק שלא היו אפשריים בדורות קודמים של טכנולוגיות העיבוד.

המערכת צפויה לטפל בכמות עצומה של נתונים מדי יום. כך, תתמודד המערכת עם כ-50 טרה-בייטים הנקלטים בקצב של 8 ג'יגה-בייטים בשניה. קצב העיבוד המהיר יאפשר למדענים ללמוד ולהתחקות על מבנה היקום במהירות שטרם התאפשרה. מטרת הפרויקט, שעד כה הושקעו בו 51 מיליון דולרים, היא לנסות לצפות בראשית היקום, קרוב ככל האפשר לרגע היווצרות הכוכבים וגלקסיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים