ארצות הברית: חברות האינטרנט הגדולות מקימות שדולה חדשה שתייצג אותן בוושינגטון

הארגון החדש ייצג את האינטרסים של הענף ויטפל בסוגיות פוליטיות ורגולטוריות מול הממשל האמריקני ● נשיא הארגון סירב למסור את שמות החברות שלוקחות בו חלק, אולם נודע שבין חברות אלה נמנות גוגל, אמזון, אי-ביי ופייסבוק ● חברות אינטרנט רבות השקיעו סכומים ניכרים בשדולה למען הענף שפועלת בוושינגטון, כאשר הבולטת שבהן היא גוגל, שהקצתה לנושא ברבעון השני של 2012 קרוב לארבעה מיליארד דולרים

שורה של חברות אינטרנט, בהן גוגל (Google), אמזון (Amazon), אי-ביי (eBay) ופייסבוק (Facebook), החלו להקים ארגון שייצג את האינטרסים של הענף ויטפל בסוגיות פוליטיות ורגולטוריות בוושינגטון, מסר אמש (ד') מקור שמקורב לארגון החדש.

הארגון, Internet Association, יחל לפעול בספטמבר וישמיע את הקול המשותף של חברות האינטרנט – אמר מייקל בקרמן, נשיא הארגון, שכיהן בעבר כיועץ ליושב ראש הוועדה לאנרגיה ומסחר של בית הנבחרים האמריקני. בקרמן סירב לנקוב בשמם של חברי הארגון או לפרט את הסוגיות שבהן הוא יטפל. עם זאת, המקור אישר, כי בין החברות שניצבות מאחורי הארגון נמנות, כאמור, גוגל, אמזון, אי-ביי ופייסבוק.

חברות אינטרנט מפעילות בוושינגטון שדולה שעוסקת במגוון נושאים, ובכלל זה מכסת האשרות למהנדסים זרים, השבת הכנסות לארצות הברית, פרטיות, אבטחה מקוונת ומיסוי על מכירות באינטרנט. "אנחנו מבקשים להסביר למחוקקים את ההשלכות של המהלכים שלהם על חברות האינטרנט", אמר בקרמן. "בספטמבר נשיק את הארגון רשמית, נכריז על שמות החברות ונכריז על המדיניות והעמדות שלנו".

גוגל ופייסבוק הגדילו בתקופה האחרונה את ההשקעות שלהן בשדולה. גוגל, שמפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם, הגדילה השנה את ההשקעה שלה בשדולה שפועלת בממשל הפדרלי בארצות הברית בשיעור של 90% בהשוואה לשנה הקודמת, וברבעון השני הסתכמה ההשקעה של גוגל בשדולה בקונגרס, בבית הלבן ובסוכנויות שונות של הממשל ב-3.92 מיליארד דולרים, על פי דו"חות הגילוי הנדרשים בחוק האמריקני.

יצוין, כי גוגל, שבימים אלה מתנהלות נגדה חקירות על ידי הרשויות בארצות הברית ובאירופה, הפעילה שדולות ברשות הסחר הפדרלית (FTC), רשות התקשורת הפדרלית (FCC) ומשרד המסחר של ארצות הברית.

פייסבוק הגדילה ברבעון השני את השקעותיה בשדולה ב-200%, והשקיעה סכום של 960 אלף דולרים בשורה של סוגיות, ובכלל זה פרטיות באינטרנט ורפורמה במדיניות ההגירה. כן השקיעה הרשת החברתית הגדולה בעולם, שמניין החברים בה מגיע ל-900 מיליון, בשדולה בנושאים של מבנה השוק ובסוגיות שקשורות להנפקת המניות לציבור.

אי-ביי השקיעה בשדולה ברבעון השני 400,600 דולרים – עלייה של כ-10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הנושאים שבהם עסקו השתדלנים של אי-ביי כוללים פיראטיות וזיופים, זיהום אוויר והשבת הכנסות, על פי מסמכי הגילוי.

ההשקעה של אמזון בשדולה ברבעון המדובר הסתכמה ב-690 אלף דולרים – 25% יותר מאשר בתקופה המקבילה ב-2011. הסוגיות כללו מיסוי מכירות, פרטיות ופרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים