אטוס: אולימפיאדת לונדון תעבור ללא תקלות טכנולוגיות

אנשי ה-IT של המשחקים האולימפיים ערכו רשימה של 700 תרחישי סיכון אליהם נערכו, החל מנפילת מתח ועד שטפונות, ומסרו כי הסיכוי למתקפת סייבר "מינימלי" ● מרכז התפעול של ה-IT מטפל בדטה סנטרים, בהם יותר מ-900 שרתים, אלף רשתות תקשורת ורכיבי אבטחת מידע ויותר מ-11,000 מחשבים ● פטריק אדיבה - בכיר באטוס, אינטגרטורית ה-IT של המשחקים: "איני חושש ממתקפת סייבר, זה רק סיכון אחד משורה של סיכונים. הסיכוי להרעלת קיבה של הצוות שלי גבוה יותר ממתקפת סייבר"

צוות ה-IT של האולימפיאדה בלונדון מעריך, כי היא תעבור בלא תקלות. אטוס (Atos), שמעורבת במיחשוב של האולימפיאדות מאז ברצלונה 1992, היא זו אשר מספקת שירותי מיחשוב גם ללונדון 2012. מרכז המיחשוב של האולימפיאדה בלונדון, יחד עם מרכזי מיחשוב נוספים מחוץ לבירה, מכיל ומנהל יותר מ-900 שרתים, אלף רשתות תקשורת ורכיבי אבטחת מידע ויותר מ-11,000 מחשבים.

במהלך העבודה לקראת המשחקים, נערכו אנשי אטוס לבניית מערך המיחשוב תוך הסתמכות על מחקר שקבע, כי השנה יהיו בעולם 8.5 מיליארד PC, טלפונים חכמים וטאבלטים – מה שהופך את אולימפיאדת לונדון למקושרת והחכמה מאי פעם.

אחד השיפורים הטכנולוגיים של אולימפיאדת לונדון 2012 הוא, כי לראשונה כל 26 ענפי הספורט האולימפיים וחמישה של ספורט הנכים נוספו למערכת התצוגה ופרשנות המידע CIS (ר"ת Commentator Information System). המדובר במערכת שמתופעלת ומנוהלת ממרכז תפעול ה-IT של המשחקים, ומספקת לעיתונאים ולפרשנים את תוצאות המשחקים במהירות ובזמן אמת – עוד בטרם נשמעות שאגות הקהל, טענו גורמים רשמיים ממארגני המשחקים.

מרכז התפעול, הבקרה והניהול של המיחשוב ערך באחרונה תרגול מקיף לבדיקת התפקוד של כלל מערכות ה-IT, בבחינת חזרה גנרלית. על פי אנשי ה-IT, התרגיל הצליח. אחד ההיבטים שנבדקו הוא אבטחת המידע. לטובת היבט זה, בשל חשש ממתקפות קיברנטיות, ערכו אנשי אטוס יותר מ-200,000 שעות של בדיקות אבטחה – לרבות כאלה של מתקפות משולבות. לפני שבועיים מרכז התפעול החל לעבוד 24/7. מטרת כל המבדקים נועדה להגן על כל המערכות שיספקו את התוצאות של המשחקים והתחרויות השונות, כמו גם מידע מפורט אודות התחרויות ולוחות זמנים שלהן. המרכז העיקרי להפצת התוצאות נפתח באוגוסט שנה שעברה, ומאויש על ידי 180 אנשי צוות.

כרבע מהתקציב הכולל של האולימפיאדה, 3.1 מיליארד דולרים, הושקע בטכנולוגיה. אנשי אטוס צפויים לטפל במהלך האירוע בשני מיליון פיסות מידע ונתונים – 30% יותר נתונים מאשר ב-2008 באולימפיאדת בייג'ין. באולימפיאדה הקודמת מומחי האבטחה התמודדו עם 12 מיליון בעיות אבטחה פוטנציאליות מדי יום. הירון אמרה, כי בלונדון הם מעריכים שיתמודדו עם 12 עד 14 מיליון אירועי אבטחה ביום.

פטריק אדיבה, סגן נשיא בכיר באטוס למשחקים האולימפיים ולאירועים הגדולים, אמר כי "איני חושש ממתקפת סייבר, הסיכוי לכך מינימלי. אני לא יודע למה כולם מתמקדים בסיכון זה, ובכלל מדובר רק בסיכון אחד מתוך שורה של סיכונים. הסיכוי להרעלת קיבה של הצוות שלי גבוה יותר ממתקפת סייבר". לדבריו, הם ערכו רשימה של 700 תרחישי סיכון, אליהם הם נערכו, החל מנפילת מתח ועד שטפונות, לרבות תפקוד בשלושת הימים העמוסים ביותר בלונדון. בנוסף, נודע כי למרכז המיחשוב יש כמובן גיבוי, אלא שמארגני האולימפיאדה שומרים את דבר מיקומו בסוד.

מישל הירון, האינטגרטורית הראשית של אטוס, אמרה כי ליבת התכנון שלהם היתה שהדברים ישתבשו, לצד הצפי למניעה פרו-אקטיבית ככל האפשר של שיבושים. היא הוסיפה, כי האתגר הטכנולוגי בלונדון היה קשה יותר מזה שעמד בפניהם באולימפיאדת בייג'ין, בשל העובדה שמסיבות לוגיסטיות שונות היה להם פחות זמן להיערך להקמת מערך ה-IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים