פיני מנדל, טריבייס-טלדור: "Big Data היא מהפכה המקבילה בחשיבותה לזו של ה-PC בשנות ה-80'"

"ההתעסקות ב-Big Data היא טכנולוגיה ולא רק נתונים. ארגונים נדרשים ליכולת לעבד נתונים לא מובנים", כך אמר מנדל, מנכ"ל טריבייס ● לדבריו, טריבייס, שהוקמה ב-2008, מכנה את עצמה "סיירת מטכ"ל" לפיתוח בסביבת ווב בישראל, בשל מתודולוגיות גיוס עובדים והכשרה המבוססות על תהליכים דומים של יחידות העילית בצה"ל ● הוא סיכם ואמר, כי "Big Data הוא לא סתם אוסף נתונים, כי אם מידע שלא טופל"

"ארגונים נדרשים לטפל גם בנתונים הבלתי מובנים שלהם, הנמצאים ב-Big Data, בשל התועלת העסקית הנובעת מכך. Big Data היא מהפכה המקבילה בחשיבותה לזו של ה-PC בשנות השמונים", כך אמר פיני מנדל, מנכ"ל טריבייס (3Base) מקבוצת טלדור. מנדל דיבר בכנס המנמ"רים החצי שנתי של אנשים ומחשבים. הכנס נערך ביום ב' במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהשתתפות מאות מנמ"רים. את הכנס הנחו פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

טלדור רכשה את טריבייס תמורת שמונה מיליון שקלים בינואר השנה. טריבייס היא מרכז פיתוח חרדי שמגדיר עצמו "בוטיק טכנולוגי". החברה, אמר מנדל, "מתמחה בתחומי הווב ומעסיקה כוח אדם מעולם פיתוח מערכות הווב ופיתוח טכנולוגיות בעולמות האינטרנט והסלולר". לדבריו, מדובר במרכז הפיתוח הגדול בישראל בטכנולוגיות קוד פתוח – PhP, ג'אווה (Java)  ו-RoR – ויש לו לקוחות בארץ ובעולם.

הוא הוסיף, כי טריבייס, המתמחה גם בפיתוח פתרונות מיחשוב ענן ו-Big data, הוקמה בשנת 2008 ומכנה את עצמה "סיירת מטכ"ל" לפיתוח בסביבת ווב בישראל. זאת, בשל מתודולוגיות גיוס עובדים והכשרה אותן היא פיתחה, המבוססות על תהליכים דומים של יחידות העילית בצה"ל ובמשרד הביטחון. "אנו מתמחים בפיתוח יישומים מבוססי טכנולוגיית Hadoop ו-NoSQL", אמר מנדל. בית התוכנה של טריבייס נמצא באלעד ומעסיק חרדיות צעירות.

בין עשרות לקוחות טריבייס, להן היא מספקת שירותי פיתוח תוכנה, נמנות סונול, אוזוויז'ן (OzVision), קלאריזן, U-Bank מקבוצת הבינלאומי, רד תקשורת ואלרון. זוהי הרכישה הראשונה של טלדור בשוק ה-IT של חברה המבוססת על כוח אדם מהמגזר החרדי, והיא הפכה אותה למעסיק השני בגודלו בענף ה-IT מבחינת מספר העובדים ממגזר זה, לאחר מטריקס עם מיזם תלפיות.

לדבריו, "ההתעסקות ב-Big Data היא טכנולוגיה, ולא רק נתונים. ארגונים נדרשים ליכולת לעבד נתונים לא מובנים". Hadoop, לדברי מנדל, היא טכנולוגיה אשר "יודעת" לרוץ על ועם כל טכנולוגיה בארגון, והיא עשויה לסייע לארגונים הרוצים לבצע עיבוד מסיבי על מידע מובנה. כך, גם עבור ארגונים הרוצים לחסוך בעלויות אחסון, או לארגונים הרוצים לנתח מידע לא מובנה – טקסט, תמונות, מסמכים סרוקים או וידיאו.

מנדל הוסיף, כי באחד מפרויקטי ה-Big Data שהם ביצעו עם טכנולוגיות אלו, הם הביאו לחיסכון של 70% ללקוח של עלות תפעול השרתים. הטכנולוגיה, הסביר מנדל, נארזת ומנוהלת על ידי Cloudera, "לא צריך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש – יש ממשק ל-Hadoop". הוא סיכם ואמר, כי "אנו בטריבייס מקבוצת טלדור יודעים לקחת ארגון ולגרום לו בארבעה שלבים להבין את הצורך העסקי שינבע לו מטיפול ב- Big Data שלו. Big Data הוא לא סתם אוסף נתונים, כי אם מידע שלא טופל. אנו בוחנים מה הפתרון ובונים עבור הארגון מודל אשר מנותק מהארגון. לאחר מכן אנו מציגים בפני הלקוח את הפתרון והיכולות הנובעות מכך, ורק אז מיישמים אותו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. josh

    What a non-sense to compare "big Data to PC revolution. Big data is a current buzz world which will be replaced by another buzz word s in few month the same as ILM, SOA etc. And by the way there are 4 different big data models Analysis, Bandwidth, Large archiving contents and Machine collected data. .Each of them need different hardware and different software., : "

אירועים קרובים