מיקרוסופט חוקרת את הפסקת הפעילות של Azure באירופה

שירות הענן של הענקית מרדמונד "נעלם" בסוף השבוע לשעתיים וחצי באירופה המערבית ● דוברי מיקרוסופט סירבו למסור מהי הסיבה לכך שהשירות לא היה זמין על אף שלא היו באותה העת הפסקות חשמל ● מומחים שללו את הסברה לפיה ההפסקה בשירות קשורה לאולימפיאדה

Windows Azure, שירותי מיחשוב הענן של מיקרוסופט (Microsoft), לא היו זמינים למשתמשים רבים באירופה למשך שעתיים וחצי בסוף השבוע.

השירות מסופק במערב אירופה על ידי שרתים של הענקית מרדמונד שנמצאים בדטה סנטר בדבלין לצד תשתיות נוספות באמסטרדם.

דוברי מיקרוסופט סירבו למסור מהי הסיבה לכך שהשירות לא היה זמין על אף שלא היו באותה העת הפסקות חשמל. עם זאת, הענקית מרדמונד מסרה, כי "השירות של Windows Azure, שהופסק באזור קטן באירופה המערבית, שב לפעול והתקלה תוקנה. משך הפסקת השירות היה כשעתיים וחצי. לקוחות שיש להם שאלות לגבי האירוע מוזמנים ליצור קשר עם שירות הלקוחות והתמיכה". החברה הוסיפה, כי "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות שהשבתה זו של השירות עלולה הייתה לגרום ללקוחות שלנו. אנחנו בוחנים את המקרה לעומקו".

יצוין, כי שירותי האחסון של מיקרוסופט המשיכו להיות זמינים גם בזמן ההפסקה בפעילות של Azure, וכך גם איזון העומסים, ללא קשר ליכולת הגישה של המשתמשים אליהם. עובדה זו הופכת את העדר הזמינות של הענן הפעם לשונה ממקרה שאירע ב-29 בפברואר. הבעיה אז נבעה מאחר שתאריך זה חל רק אחת לארבע שנים.

אירוע דומה, בו הופסקו שירותי EC2 של אמזון (Amazon), שממוקמים אף הם בדבלין, אירע בשנה שעברה. האירוע יוחס להפסקת החשמל שנגרמה ממכת ברק. לאחר מכן נסוגה אמזון מגרסה זו וטענה שסיבת ההפסקה הייתה בעיות חשמל אחרות שהביאו להפסקת השירות.

על פי כריס ליי-קוריל, CTO של Ospero, ספקית שירותי מיחשוב ענן פרטי, התקלה בשירות Azure, שקרתה בסוף השבוע, נבעה "מבעיות שקשורות לתשתית ולא לאספקת חשמל, כמו במקרה של אמזון, או לבעיית תוכנה, כמו במקרה שאירע ב-29 בפברואר".

ליי-קוריל שלל את ההנחה שלפיה המקרה קשור לאולימפיאדה, ובמיוחד למשחק כדורגל נשים שהתקיים בין הנבחרות של ארצות הברית וצרפת, מה שעלול היה לגרום לעומסים רבים על הרשת. "למרות הנטייה של העיתונות הבריטית לראות את האולימפיאדה כקשורה לכל דבר – לא זה המקרה", אמר. "אני מתקשה לדמיין עומס תעבורה גדול עד כדי שישפיע על הדטה סנטר בדבלין". הוא סיפר שצפה במשחק בשידור חי משולחנו, ללא כל הפרעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים