ביקורת בבריטניה: גוגל לא מחקה את כל הנתונים מפרשת Street View

מנהלי גוגל הודו, כי בחיפוש שנערך לאחרונה בדיסקים של Street View התגלה מידע אישי שלא נמחק, בניגוד לכאורה להסכם אליו הגיעו עם הרשויות בבריטניה ב-2010 ● ברשויות דרשו מגוגל להעביר את המידע שנתגלה מיד, אולם גוגל הודיעה שתעביר את המידע לאחר שתקבל מהן הנחיות כיצד לבצע את מחיקתו ● הן הרשויות והן גוגל יוצרות בימים אלה קשר עם גורמים במדינות נוספות שייתכן שהמידע קשור גם אליהן

גוגל (Google) שוב סופגת ביקורת מהרשויות בבריטניה בפרשת Street View. הביקורת מוטחת לאחר שמנהלי גוגל הודו שהחברה לא מחקה את כל המידע האישי שנאסף על ידי כלי הרכב של שירות Street View, שפעלו בבריטניה ובמדינות נוספות.

במכתב ששלחו בסוף השבוע למשרד הממונה על המידע בבריטניה הודו מנהלי גוגל, כי גילו שלא נמחק כל המידע האישי, בניגוד לכאורה להסכם שנחתם בין החברה למשרד ב-2010. הדבר התגלה בחיפוש שנערך באחרונה בדיסקים של שירות Street View. פיטר פליישר, היועץ העולמי לפרטיות של גוגל, הביע את התנצלותה של החברה בפני הרשויות הבריטיות.

פליישר כתב, כי "לגוגל התברר באחרונה שברשותה עדיין חלק קטן מנתוני ה-Payload שאספו כלי הרכב של Street View בבריטניה. גוגל מתנצלת על הטעות". במונח "נתוני ה-Payload" מתכוון פליישר למידע אישי – מהודעות דואר אלקטרוני והודעות SMS ועד לסיסמאות ולהיסטוריית גלישה באינטרנט – שנאסף על ידי כלי הרכב שהפעילה גוגל.

בהודעה שפרסם בסוף השבוע הדובר של הממונה על המידע בבריטניה צוין, כי "העובדה שחלק מהמידע עדיין קיים היא הפרה לכאורה של ההסכם שנחתם בין המשרד לגוגל בנובמבר 2010. הבהרנו היטב, כי המידע לא אמור היה להיאסף מלכתחילה ואנחנו מוטרדים מכך שבחברה לא וידאו שהמידע נמחק כמובטח".

לדברי פליישר, גוגל מבקשת למחוק את המידע שנותר, אולם מעוניינת לקבל לפני כן מהממונה על המידע בבריטניה הנחיות כיצד יש לבצע את המחיקה. דובר המשרד ציין, כי על גוגל "להעביר מיד את המידע למשרד, לצורך ביצוע של ניתוח משפטי לפני שיוחלט על הצעדים הנחוצים".

הן בהודעה של גוגל והן בהודעה של משרד הממונה על המידע בבריטניה צוין, כי הם יוצרים קשר עם גורמים במדינות נוספות שייתכן שהמידע שנמצא קשור גם אליהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים