אלקטל-לוסנט תפטר 5,000 מעובדיה

למרות הפיטורים הנרחבים ברחבי העולם, שנועדו לקצץ 1.5 מיליארד דולרים בעלויות עד סוף 2013, לא צפויה החברה לפטר עובדים בארץ, בשל כוונת ההנהלה להמשיך ולהשקיע במו"פ ● בן ורוואין, מנכ"ל החברה, הסביר כי הקיצוצים הנרחבים נובעים מהפחתה בביקוש למוצרי החברה, והפיכת השוק לתחרותי יותר ● במקביל לפיטורים, נמסר, תצא החברה גם משווקים בהם ביצועיה אינם טובים, תסגור מרכזי שירות פחות רווחיים ותנסה למנף את הפטנטים שלה

יצרנית ציוד הרשתות אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent) צפויה לפטר עוד 5,000 מעובדיה, כחלק מתוכנית גדולה יותר לצמצום בהוצאותיה. החברה מנסה לייצב את תוצאותיה הכספיות, מאז מוזגה אלקטל הצרפתית עם לוסנט האמריקנית בשנת 2006. מנהלי החברה הודיעו, כי בכוונתם לקצץ 1.5 מיליארד דולרים בעלויות החברה עד סוף 2013. אלקטל-לוסנט מפעילה שני מרכזי פיתוח בישראל, בחיפה ובפתח תקווה, בהם מועסקים כ-300 עובדים. למרות הפיטורים הנרחבים ברחבי העולם, לא צפויה החברה לפטר עובדים בארץ, בשל כוונת ההנהלה להמשיך ולהשקיע במו"פ.

בן ורוואין, מנכ"ל החברה, הסביר כי הקיצוצים הנרחבים נובעים מהפחתה בביקוש למוצרי החברה, והפיכת השוק לתחרותי יותר, תוך איום מצד שחקנים כגון חיוואווי (Huawei Technologies) ואריקסון (Ericsson). מנהלי החברה הוסיפו, כי החברה איבדה ברבעון האחרון, שהסתיים בשבוע שעבר, 308 מיליון דולרים – שנה לאחר שהצליחו לייצר רווח קטן ברבעון השני של 2011. הכנסות החברה ברבעון האחרון ירדו ב-7.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

בחברה מקווים, כי התכנית לצמצום הוצאותיה תביא להאטה שלהן ולייצוב מחיר מנייתה בשוק. יצוין, כי החברה ביצעה בעבר כמה תוכניות דומות, שהביאו לתוצאות מעורבות. ורוואין ציין, כי 2011 הייתה השנה הראשונה בה החברה הייתה רווחית, "אלא ש-2012 הייתה פחות טובה". הוא הודה, כי "ייתכן שטעינו בתחזיות שלנו לגבי השנה".

באמצעות תוכנית השינוי האחרונה, אלקטל-לוסנט לא רק תקצץ 5,000 משרות מתוך כוח עבודה המונה יותר מ-78,000, אלא גם תצא משווקים בהם ביצועיה אינם טובים, תסגור מרכזי שירות פחות רווחיים ותנסה למנף את הפטנטים שלה. ורוואין לא פירט אילו שווקים תעזוב החברה ואילו חוזים בכוונתו לסיים. הוא הדגיש, כי המו"פ של החברה יהיה האזור היחיד להיפגע פחות, בשל חשיבותו.

אלקטל-לוסנט לא לבד: בשבוע שעבר הודיעה סיסקו (Cisco) כי תפטר עוד 1,300 עובדים, בין היתר בשל אישור הרכישה של NDS על 5,000 עובדיה. HP הודיעה במאי כי תפטר 27,000 עובדים, המהווים 8% מכוח העבודה שלה, כחלק מתוכנית הארגון מחדש. נוקיה (Nokia) הודיעה ביוני האחרון על קיצוץ של 10,000 משרות, בעוד ש-RIM הודיעה על קיצוץ של 5,000 עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים