סקירה: הטאבלט Transformer Prime של אסוס

ה-Transformer Prime הוא הטאבלט הראשון שיצא לשוק עם המעבד החדש של Nvidia, ה-Tegra 3 ● המדובר במכשיר עם מהירות עבודה גבוהה מהרגיל, המאפשר תצוגה וחווית משתמש מהנה במיוחד ● חסרונות: השימוש במקלדת הוירטואלית במצב אופקי לוקה מעט בחסר, והתחממות יתר בחלקו התחתון של הטאבלט לאחר שימוש ממושך ● ציון סופי: 88

שוק הטאבלטים, באופן קצת מפתיע, נמצא באחרונה על מי מנוחות. אמנם ישנם יצרנים שמנסים להפתיע עם טאבלט חדש מדי פעם, אבל לא מדובר באותה השתוללות שהיתה בתחילת דרכו. ייתכן, כי כולם דרוכים ונמצאים במצב ההמתנה, ואולי בכלל השוק עוצר את נשימתו ומחכה לראות מה יוליד ה-Surface של מיקרוסופט (Microsoft), שצפוי לצאת באוקטובר. כך או כך, נראה היה שהכניסה של המעבד החדש של Nvidia, ה-Tegra 3, תגרום לסערה של דגמים חדשים מכל הכיוונים, אבל זה לא ממש קורה. מצב השוק נותר בעינו גם מספר חודשים לאחר השקת ה-Transformer Prime של אסוס (Asus), שהיה הראשון שיצא לשוק עם המעבד החדש של Nvidia.

מידות
לאלו מכם שמחפשים עיצוב ודקיקות, אין ספק שהטאבלט הזה יעניין אתכם. ה- Transformer Prime הוא טאבלט עם מראה נחשק, שנובע מדקיקות כמעט בלי אפשרית ועיצוב כללי מוצלח במיוחד. לכך צריך להוסיף עיצוב יציאות מעולה, כשהן משתלבות בדפנות הטאבלט באופן נקי ואלגנטי. עם זאת, נראה כי באסוס עשו מאמצים רבים כל כך לייצר מכשיר דקיק, עד שהתוצאה הסופית היתה מכשיר דק אך רחב מהממוצע.

מסך
המסך גם כן לא מאכזב: ה-10.1 אינץ' של ה-Transformer Prime הוא מסוג +IPS, המציע רזולוציה של 1,280 על 800 פיקסלים. הזכוכית היא מסוג גרילה, כך שהיא מוגנת מפני שריטות והכתמות בלתי ניתנות לניקוי. המסך תומך ב-10 נקודות מגע, המאפשרות ביצוע מחוות רבות. בנוסף, התמונה איכותית ומרשימה ביותר, וגם זוויות הראייה מהוות יתרון.

מעבד
בלב הטאבלט יושב מעבד ארבע הליבות Tegra 3, אם כי הוא כולל ליבה נוספת כפי שיפורט בהמשך. המדובר במעבד המבוסס על אותה טכנולוגיית ARM כמו ה-Tegra 2, כלומר Cortex-A9, אך הוא מהיר יותר. כך, כאשר ליבה אחת בלבד עובדת, היא יכולה להגיע למהירות של 1.5 ג'יגה-הרץ לעומת 1.2 ג'יגה-הרץ במקרה של ה-Tegra 2. כשכל הארבע עובדות ביחד, המהירות המרבית היא 1.4 ג'יגה-הרץ לליבה. בנוסף, השבב הגרפי שמשולב לצד המעבד, המבוסס על טכנולוגיית GeForce, אמור להיות על פי החברה מהיר עד פי 3 לעומת זה שנמצא  במעבד הקודם – נתון מרשים בהחלט. ה- Tegra 3 תומך בזיכרונות מהירים יותר, והוא יכול לתמוך עד 2 ג'יגה-בייט זיכרון פנימי. מנתונים אלו עולה, כי האפשרויות שפתוחות בפני היצרניות מרשימות הרבה יותר, אפילו אם זה רק על הנייר.

ובכן, מהי הליבה החמישית המדוברת? הרצת הטאבלט בעוצמה מלאה, בתוכנה שיודעת להשתמש בכל הליבות, מגלה את החיסרון: הסוללה אולי גדולה, ועל הנייר אמורה לספק 12 שעות עבודה רצופות, אבל לא בעוצמה מלאה. כלומר, אם תשחקו במשחק שיודע להשתמש בכל הליבות, תגלו שבאופן יחסי תצטרכו להתחבר לשקע בקיר כדי להמשיך לשחק במהירות מספקת. הליבה החמישית באה לפתור את הבעיה הזו. למרות שהיא מבוססת גם כן על Cortex-A9, היא מיוצרת בתהליך שמיועד לצריכה נמוכה בקצב שעון איטי יותר. הליבה מוגבלת למעשה למהירות מרבית של 500 מגה-הרץ. היא מיועדת לשימוש בתהליכים שאינם דורשים עוצמה מלאה של המעבד, וכך למעשה מצליחים להוציא יותר מהסוללה.

מבחנים שונים שנעשו לטאבלט גילו, כי התוצאות טובות לאין שיעור לעומת הדור הקודם. עד כמה לאסוס יש תפקיד בתמונה הטכנולוגית? טוב, היא בכל זאת מייצרת את ה-Transformer Prime. כך, העבודה עם המכשיר חלקה לחלוטין, ללא קשר לאופי השימוש במכשיר. הדבר ניכר בעת הפעלת משחקים על גבי הטאבלט. החוויה מדהימה: משחקי האור והצל, התנועה החלקה, המהירות בה המכשיר מגיב להטיות. חוויה, כבר אמרנו?

חסרונות
אולם, ישנם גם מספר בעיות במכשיר. הראשונה נובעת מהממדים הרחבים של המכשיר: קשה מאוד להשתמש במקלדת הוירטואלית במצב האופקי של המכשיר. בעיה אחרת היא התחממות קלה בחלקו התחתון והמתכתי, בעיה שהתגלתה לאחר שימוש ממושך. זו לא התחממות שתגרום לכם להרגיש בחוסר נוחות, אבל היא מורגשת. גם ה-GPS לא מספיק מדויק ואיכותי, אבל מעצם טבעו של הטאבלט, אתם כנראה לא ממש תשתמשו בו כדי לצרוך שירותים ממוקדי מיקום. גם השימוש במחבר קנייני לצורך חיבור לחשמל הוא בעייתי לטעמנו, אם כי ראוי לציין שאסוס היא לא היחידה שחוטאת בנקודה הזו.

סקירה זו התבססה על מכשיר ה-Transformer Prime עם 64 ג'יגה-בייט נפח אחסון פנימי. בתצורה הזו הוא נמכר ב-2,950 שקלים, ללא תחנת העגינה/מקלדת. אמנם לא מחיר זול במיוחד, אבל בהשוואה לטאבלטים דומים עם כמות זיכרון זהה לא מדובר במחיר חריג. תחנת העגינה/מקלדת אמורה להוסיף עוד 6 שעות עבודה למכשיר. מכשיר עם 32 ג'יגה-בייט זיכרון ותחנת עגינה עולה 3,099 שקלים. בשורה התחתונה, ה-Transformer Prime מספק חווית שימוש טובה ומהנה.

ציון סופי: 88


מעבד: Tegra 3, ארבע ליבות במהירות מרבית 1.4 ג'יגה-הרץ + ליבה נוספת במהירות 500 מגה-הרץ לחסכון בחשמל
זיכרון עבודה: 1 ג'יגה-בייט
זיכרון אחסון: 64 ג'יגה-בייט
הרחבת זיכרון: microSDHC עד 32 ג'יגה בייט
מסך: 10.1 אינץ' ברזולוציה של 1,280 על 800 עם ציפוי גרילה נגד שריטות באיכות +IPS
מצלמה: קדמית, 1.2 מגה פיקסלים; אחורית – 8 מגה פיקסלים, עם מבזק, מיקוד אוטומטי וצמצם f/2.4
קישוריות: 802.11n עם אפשרות לנקודה חמה, בלוטות' (גרסה 2.1)
חיבורים: microHDMI, חיבור 40 פינים קנייני תחנת עגינה/מקלדת, לטעינה ולחיבור למחשב
מידות: 263×180.8×8.3 מ"מ
משקל: 585 גרם
סוללה: ליתיום-פולימור, 25Wh, עד 12 שעות
מערכת הפעלה: אנדרואיד Ice Cream Sandwich

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים