דו"ח: רמת ההתעניינות מצד המפתחים באנדרואיד משתווה לזו של iOS

פרסום גרסאות מערכות ההפעלה הסלולריות החדשות של אפל וגוגל - בטה 3 של iOS 6 של אפל ו-Jelly Bean, זכו כמעט לאותו מספר הורדות מצד מפתחים ● אחת ההשערות לכך, על פי אנליסט ב-Chitika, טוענת כי הדבר קשור לחוקים למחסומים ולמגבלות שאפל מציבה מול המפתחים, לעומת המצב הנוח יותר אצל המתחרה גוגל ● אנדרו וויבר, אנליסט ב-Chitika: "זה בהחלט אפשרי שאנדרואיד תעקוף את iOS. רמות העניין מצד המפתחים משתוות לאחר שנים של נטייה לכיוון המערכת של אפל"

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

במהלך השנים האחרונות, זוכה מערכת ההפעלה הסלולרית iOS של אפל (Apple) לתשומת לב גדולה מצד המפתחים בכל פעם שמשוחררת גרסה חדשה, בהשוואה לגרסאות חדשות של מערכת ההפעלה המתחרה של גוגל (Google) – אנדרואיד (Android). אולם, נראה כי כעת קורה דבר מעניין, והפער בהתעניינות הולך ומצטמצם: על פי חברת המחקרים Chitika, זכתה הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הגוגלית, Jelly Bean, כמעט לאותו מספר הורדות מצד מפתחים ביממה הראשונה לזמינותה כמו iOS.

על פי Chitika, יש בכך רמז לבאות: יכול להיות שמפתחי אנדרואיד מיישרים קו עם הפיתוחים ל-iOS בהיבט של פיתוח יישומים ברחבי העולם. "זה לא משהו דרמטי, אבל זה מסוג המגמות המתרחשות באטיות", ציין אנדרו ווייבר, אנליסט בחברת המחקרים. "מכשירי אנדרואיד הופכים יותר ויותר פופולריים מצד הצרכנים, ואותו דבר קורה בצד המפתחים, כשיותר מהם מקדישים תשומת לב לבניית יישומי אנדרואיד לעומת iOS".

"בנקודה מסוימת", ציין ווייבר, "אנדרואיד אפילו תוכל לעקוף את iOS בהיבט של התעניינות המפתחים". לדבריו, "זה בהחלט אפשרי. המגמות מורות על הכיוון הזה. רמות העניין מצד המפתחים משתוות לאחר שנים של נטייה לכיוון iOS". לפי הבדיקות של חברת המחקרים, iOS ואנדרואיד מתחלקות בערך חצי-חצי בשוק המשתמשים. ל-iOS נתח שוק של 50.2%, ולאנדרואיד 46.7% מן השוק.

לדברי האנליסט גבריאל דוניני מ-Chitika, תשומת הלב הגוברת של המפתחים לאנדרואיד קשורה גם לחוקים ולסטנדרטים של פיתוח היישומים. בעוד שאפל ידועה לשמצה בקרב קהילת המפתחים בשל המחסומים והמגבלות שהיא מציבה מול המפתחים, כמו גם 30% מסך ההכנסות שהיא גובה מהם, הרי שבגוגל המצב קל יותר, ומאפשר למפתחים למכור יישומים בקלות רבה יותר בחנות אנדרואיד. כל אלה, יחד עם האימוץ הרחב מצד המשתמשים של מכשירי אנדרואיד, מפתים את המפתחים לשווק את היישומים לאנדרואיד אפילו לפני iOS.

"אם יקרה שמסיבה זו או אחרת קהילת המפתחים תחליט להשקיע יותר משאבים באנדרואיד", ציין דוניני, "קרוב לוודאי שנראה תגובה מצד אפל, מתוך כוונה למשוך את המפתחים בחזרה לפלטפורמה שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים