אורקל אולצה להסיר מודעות שטוענות שהמערכות שלה מהירות פי 20 מאלה של יבמ

חטיבה במועצת הפרסום של ארצות הברית הורתה לאורקל להסיר את המודעה, בה נטען, לאחר השוואת ביצועים, שמערכת האקסה דטה שלה מהירה פי 20 בביצועיה ממערכות Power Systems של הענק הכחול ● אורקל טענה בתגובה שההחלטה "תקשה על היכולת לפרסם מודעות שעורכות השוואות ביצועים אמיתיות" בקרב כלל חברות התוכנה והחומרה, והודיעה שתערער על ההחלטה

אורקל (Oracle) אולצה על ידי חטיבה במועצת הפרסום של ארצות הברית להסיר מאתרי האינטרנט שלה, מאתרים אחרים ומשלטי חוצות מודעה בה נטען, כי מערכת האקסה דטה (Exadata) שלה מהירה פי 20 בביצועיה ממערכות Power Systems של יבמ (IBM). אחד המקומות בהם התפרסמה המודעה היה הגרסה המודפסת של הוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal), שם היא השתרעה על פני עמוד.

המודעה כוללת השוואה של הביצועים של בסיס הנתונים של יבמ, שעליו ישבה מערכת Power Systems מבית הענק הכחול, אצל לקוח אירופי בעולם הקמעונות, מול אותם בסיסי נתונים שעליהם ישבה מערכת אקסה דטה של אורקל. כאמור, על פי המודעה, ענקית הקמעונות גילתה ששימוש במכונת בסיסי הנתונים של אורקל מביא לביצועים מהירים פי 20 מזו של יבמ. אורקל מיהרה להסיק שניתן להכליל ממקרה זה אל הכלל ולקבוע, כי מערכות אקסה דטה שלה תמיד מהירות פי 20 מאלה של יבמ.

הענק הכחול פנה לחטיבה לפרסום לאומי (NAD) במועצת הפרסום של ארצות הברית, שקבעה ש-"על אורקל לחדול מהשוואות מסוימות של ביצועים בין מוצרים, ואל לה לטעון, כי ביצועי האקסה דטה שלה טובים מאלה של יבמ". על פי ה-NAD, אורקל לא יכולה להוכיח את הטענה לה רומזת הפרסומת, שלפיה כל מערכות האקסה דטה שלה מהירות פי 20 מהמערכות המקבילות של הענק הכחול.

בעקבות אותה החלטה הפסיקה אורקל את מסע הפרסום. החברה הצהירה, כי היא "מאוכזבת מההחלטה של NAD. ההחלטה רחבה לדעתנו יתר על המידה. היא תקשה על היכולת לפרסם מודעות שעורכות השוואות ביצועים אמיתיות. זה יקשה לא רק על אורקל, אלא על כל השחקניות הפועלות בעולמות החומרה והתוכנה". אורקל מתכוונת לערער על החלטתה של ה-NAD בפני מועצת הפרסום הלאומית של ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים