פתרונות טכנולוגיים כחול לבן לרווחתם של האוטיסטים יוצגו השבוע בכנס בירושלים

הפתרונות יוצגו במסלול טכנולוגי שיתקיים זו הפעם הראשונה במסגרת כנס בינלאומי בנושא האוטיזם ● בין החידושים כחול לבן שיוצגו בכנס: אפוד שמדמה חיבוק אנושי, שפותח על ידי חברה ישראלית במסגרת תוכנית החממות של המדען הראשי, ומערכות תוכנה שמשמשות כתקשורת חלופית לאנשים אילמים ● מנכ"ל ומייסד העמותה שמארגנת את הכנס ציין שלצד העלייה הדרמטית במקרי האוטיזם חלה התקדמות במחקר, באבחון מוקדם ובטיפול יעיל יותר בו

פתרונות טכנולוגיים המבוססים על פיתוחים ישראליים ובינלאומיים יוצגו בראשונה בכנס מומחים בינלאומי בנושא האוטיזם שייפתח ביום ה' הקרוב בירושלים.

הכנס מאורגן על ידי עמותת I care autism, בשיתוף מכון ויצמן והאוניברסיטאות תל אביב, חיפה ובר אילן, ומטרתו היא שיתוף מידע אודות מחקרים חדשים ופורצי דרך בנוגע לאוטיזם ולטיפול בו. עתידים להשתתף בכנס מאות חוקרים ומחנכים ממספר רב של מדינות. טקס הפתיחה שלו ייערך במעמד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ומנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר.

בפעם הראשונה ייערך במסגרת הכנס מסלול טכנולוגי, שבו יוצגו פיתוחים ופתרונות מבוססי מיחשוב וטכנולוגיה מתקדמת, חלקם פורצי דרך, שמקלים במעט את חייהם של האוטיסטים. בין היתר, ישתתפו במסלול פרופ' תמר וייס מהחוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה, ד"ר סיגל עדן מאוניברסיטת בר אילן, ד"ר עינת גל ומומחים מחו"ל. הנושא המרכזי במסלול זה יהיה כיצד מערכות המיחשוב והטכנולוגיה עוזרות לפיתוח פתרונות לרווחתם של האוטיסטים.

אחד החידושים הללו, פרי פיתוח כחול לבן, הוא Biohug – אפוד מרגיע שמדמה חיבוק אנושי וגורם להורדת הלחץ הנפשי. אנשים הלוקים באוטיזם שרויים בלחץ נפשי שמונע מהם להסכים לקבל חיבוק מבני אדם. האפוד הישראלי נחשב למהפכה של ממש בעולם זה, וכבר זכה לעניין רב במדינות רבות.

חברת Biohug נמנית על תוכנית החממות של המדען הראשי. לדברי אנדי שיפמילר, מנכ"ל החברה, "מרגע שהאפוד מולבש על הגוף של האדם, מופעל לחץ על חלקים שונים בגוף באמצעות אוויר דחוס, בתסריטים מוגדרים מראש. ההפעלה מבוצעת על בסיס סוללות נטענות, שמסוגלות לעבוד עד ארבע שעות ברציפות".

פתרון ישראלי נוסף שיוצג בכנס הוא מערכת של חברת די-בור, שמתמחה בשימוש במחשב לצרכי תקשורת לילדים ומבוגרים אילמים. החברה מייצגת את תוכנת גריד 2 ומשווקת אותה יחד עם טאבלטים מוקשחים, שמתאימים לבעלי צרכים מיוחדים. די-בור הוקמה על ידי ד"ר יוסי בלום, חוקר ביצועים ואיש מחשבים, אב לילד בן 18 הסובל ממחלת הדיספרקציה, והמחשב, כמו גם תוכנות ועזרים נוספים, משמש לו לתקשורת עם הסביבה.

ד"ר יהושע ויינשטיין, מנכ"ל ומייסד עמותת I care autism, ציין שבמקביל לעלייה חסרת תקדים בשכיחות מקרי האוטיזם יש התקדמות במחקר, באבחון מוקדם ובטיפול יעיל יותר בו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תמר

    שם העמותה המייסדת את הדבר המדהים הזה הוא - I care 4 autism

אירועים קרובים