בדרך לתשלום סלולרי: ישראכרט משיקה מדבקות לתשלום אלחוטי

תחילה ניתן יהיה לשלם באמצעות המדבקות האלחוטיות, המהוות תחליף לרכיב ה-NFC, בסניפי סופר פארם, ארומה ישראל וארקפה, ובהמשך תתרחב האפשרות לבתי עסק נוספים בישראל ובעולם ● יגאל ברקת, ישראכרט: "זהו מהלך חדשני ששם את ישראל בקו אחד עם 30 מדינות בעולם שאימצו תקנים אלה, ומוכנות לעידן התשלומים בסלולר"

התשלום הסלולרי כבר כמעט כאן: כשנה מאז הכריזה על כניסה לתחום ולאחר סיום פיילוט מוצלח, ישראכרט משיקה את טכנולוגיית התשלום הסלולרי באמצעות מדבקה אלחוטית בטכנולוגית ה-Contact Less, שמוצמדת לטלפון הסלולרי.

בעזרת המדבקה אפשר יהיה לשלם בכל סניפי סופר פארם, ארומה ישראל וארקפה. בקרוב תתרחב האפשרות לבתי עסק נוספים בישראל, כמו גם בכל מקום בעולם שבו פועלת הטכנולוגיה. על פי ישראכרט, בעולם קיימת  פריסה נרחבת של מאות אלפי קופות המאפשרת תשלום בשיטה זו. מאחר שזמינות מכשירים הכוללים רכיב NFC עדיין אינה גבוהה, משתמשת ישראכרט במדבקה שהיא מעין תחליף לרכיב ה-NFC. כשתגדל זמינותם של מכשירי סלולר הכוללים רכיב זה, יתאימו הקופות האלה לתשלום מלא באמצעות הסלולר.

התשלום עם המדבקה מתאפשר באמצעות תקן ה-Contact Less של מסטרקארד (MasterCard). כך, ללקוחות מסופק כרטיס אשראי אלחוטי מתקדם או מדבקה אלחוטית שתוצמד למכשיר הסלולרי. קירוב המדבקה המוצמדת לקורא הייעודי בקופת בית העסק מאפשר תשלום מיידי. המדבקות האלחוטיות מבוטחות, בדומה לכל כרטיסי האשראי, למקרה של אובדן או גניבה.

לקוחות ישראכרט בבנק הפועלים ובנק המזרחי, ולקוחות שיש להם כרטיסים חוץ בנקאיים, יכולים להזמין את מדבקת ה-PayPAss באתר החברה. לקוחות הבנקים האחרים שמחזיקים בכרטיסי ישראכרט יצורפו לשירות בתקופה הקרובה. במקביל לפרויקט המדבקות מתכוונת ישראכרט לשדרג עשרות אלפי כרטיסי לייף סטייל לכרטיסי אשראי אלחוטיים, ללא מדבקה, התומכים בטכנולוגיית Contact Less ומאפשרים תשלום בטכנולוגיה זו, כמו גם באופן אלחוטי בקופות התומכות בכך.

דב קוטלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, ציין כי "הכניסה לתחום התשלומים באמצעות מכשיר הסלולר, שהחלה ישראכרט בישראל לפני כשנה, היא  המשך למדיניות שנועדה לשמור על חדשנות ולהציע את המוצרים המתקדמים ביותר. עולם התשלומים באמצעות הסלולר הינו בחיתוליו, וישראכרט מתכוונת להיות בו שחקן מוביל".

יגאל ברקת, סמנכ"ל שיווק של קבוצת ישראכרט, אמר כי "בשנה האחרונה השקיעה ישראכרט מאמצים רבים באימוץ תקנים וטכנולוגיות לתשלומים עם הסלולר. זהו מהלך חדשני ששם את ישראל בקו אחד עם 30 מדינות בעולם שאימצו תקנים אלה, ומוכנות לעידן התשלומים בסלולר".

אירועים קרובים