תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | ניהול משברים ומצבי חירום

30/07/2012 14:51

בכנס C5ISRAEL שנערך לאחרונה הציגה חברת נס מערכת שליטה ובקרה המשמשת את פיקוד העורף, בין השאר במצבי חירום שונים. נס פעילה מאד בתחום ניהול משברים. זמן קצר לפני הכנס, הודיעה נס כי הצטרפה לפרויקט CATO של האיחוד האירופי, כמתאמת פרויקט המיועד לניהול משברים לא קונוונציונליים בתחום האטומי, ביולוגי, כימי ורדיולוגי (אב"כ). הפרויקט, שתקציבו 14 מיליון יורו, ממומן ע"י תכנית המסגרת השביעית של הנציבות האירופית, והוא כולל 25 חברות וארגונים מחמש מדינות באירופה.

מי שעוסקת בנושא CATO באופן שוטף הינה Ness TSG – קבוצת הטכנולוגיות והמערכות של נס. מטרת פרויקט CATO לפתח מערך כלים לטיפול במשברי אב"כ הנובעים מהתקפות טרור שבהן נעשה שימוש בנשק לא קונוונציונלי, או דליפות ממיתקנים המכילים חומרי אב"כ. מערך הכלים שיפותח במסגרת פרויקט CATO ישמש כתשתית למערכות תומכות החלטות אשר יותאמו לאילוצים מקומיים, לאומיים, ארגוניים ופוליטיים, וכן לרמות שונות של חשיפה לאיומי אב"כ. בנוסף לתפקידה כמתאמת הפרויקט, תפתח Ness TSG את המרכיבים העיקריים של מערך הכלים ובסיס הידע. נס תשמש גם כאינטגרטור של מערכת התמיכה בהחלטות.

בחירתה של נס כמתאמת פרויקט CATO היא ציון דרך חשוב נוסף בפעילותה של Ness TSG, העוסקת, מזה שנים, בפיתוח ויישום מערכות שליטה ובקרה לתחום הבטחוני ולניהול מצבי חירום, מערכות מודיעין, מערכות לניהול ובקרת רשתות ועוד. Ness TSG אף זכתה בפרס בטחון ישראל. ל-Ness TSG נסיון של למעלה מ-30 שנה והיא מתמחה בפיתוח ואינטגרציה של פתרונות מתקדמים ומקיפים למגזרי הביטחון, בטחון הפנים, הטלקום ושירותים ציבוריים (utilities).

פעילותה של Ness TSG בתחום המערכות לניהול מצבי חירום, כוללת גם את מערכת NessCMS (ר"ת Crisis Management System). המערכת מיועדת להכנות לקראת מצבי חירום ולניהולם. NessCMS יוצרת תמונת מצב משולבת בזמן אמת ומשפרת את הניהול והבקרה של הכוחות השונים במצבי חירום. המערכת מאפשרת תגובות טובות יותר ומהירות יותר למצבי חירום, ומבצעת אופטימיזציה של תכניות חילוץ והקצאת משאבים.

NessCMS עונה על דרישות הביטחון והחירום של כל הרמות – החל מהרמה העירונית ועד לרמה המחוזית והלאומית. ניתן לבנות את המערכת על פי הצרכים הספציפיים של כל מדינה, ולהתאימה בקלות לתפיסה ולסביבה המבצעית של כל מדינה. NessCMS מכסה את כל מיגוון צוותי החירום, החל מארגונים ממשלתיים, צוותי חילוץ וארגונים המספקים שירותי חירום – ועד למשטרה, כיבוי אש, אמבולנסים וארגונים אחרים.

NessCMS מציגה תמונת מצב אחידה, מדויקת ומעודכנת בכל הרמות, בכל זמן נתון. המערכת יוצרת, מנתחת ומנהלת תמונת מצב משולבת הבנויה ממקורות נתונים שונים. המערכת תומכת בתהליך הערכת המצב ותכנון תגובה. בנוסף תומכת NessCMS בביצוע תהליכים ובבקרה עליהם, ומקצה, מכוונת ומפקחת על המשאבים השונים. המערכת חוקרת ומשחזרת אירועים באמצעות יכולת הקלטה ואיחסון נתונים, דבר המאפשר הפקת לקחים והדרכה של מקבלי החלטות בכל הרמות. ניתן לקשר את NessCMS למערכות קיימות בארגונים מקומיים, איזוריים וברמה הלאומית.

NessCMS מבוססת על "אבני בניין" קיימות של נס טכנולוגיות, וביניהן מערכת AwareNess לניהול מצבי חירום. מערכת זו, המותקנת במד"א, מספקת מענה לצרכיהם של שירותי חירום בכל סוג של אירוע. המערכת מספקת יכולות פיקוד ובקרה לשירותי חירום בתחום הרפואי, משטרה ומכבי אש. AwareNess מאפשרת תיאום בין שירותי חירום שונים (כולל איזורים שונים) ומאפשרת ניהול יעיל של האירוע. צוות המוקד מאתר על גבי מפה ממוחשבת את האמצעי האופטימלי (אמבולנס, ניידת וכדומה) על פי מהירות ההגעה האפשרית לאירוע, חומרת האירוע, סוג הרכב, ציוד וכדומה. המערכת מספקת למוקדנים תמונת מצב אופרטיבית בזמן אמת המבוססת על עדכונים שוטפים של פרטי האירוע והמקום הנמסרים ע"י היחידות בשטח, ומאפשרת לכל יחידה לראות את סביבתה המידית על גבי מפה ממוחשבת.

אירועים קרובים