הרפורמה בייבוא מכשירי סלולר יוצאת לדרך: ועדת הכלכלה אישרה סופית את הצו של משרד התקשורת

אישורו של הצו התאפשר לאחר שוועדת הכלכלה אישרה תיקון, שעניינו מתן מענה לדרישות הצבא - שהתנגד לצו בגרסתו הראשונית ● ההקלות המשמעותיות: פטור מקבלת רשיון סחר ופטור מקבלת אישור סוג למכשיר הסלולרי ● שר התקשורת, משה כחלון: "המהלך יגביר את התחרות גם בשוק היבוא של המכשירים הסלולריים ובכך צפוי להוזיל את מחירי הסמארטפונים"

האם מחירי הטלפונים הסלולריים בישראל צפויים לרדת? ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות היו"ר ח"כ כרמל שאמה הכהן, אישרה היום (ה') סופית את הרפורמה שיזם משרד התקשורת, להקלות בייבוא מכשירים סלולריים, לאחר תיקונים שנערכו בו בהתאם לדרישות צה"ל. במרכז הרפורמה שתי הקלות משמעותיות: פטור מקבלת רשיון סחר ופטור מקבלת אישור סוג למכשיר הסלולרי. יצוין, כי עד כה נדרש יבואן לקבל ממשרד התקשורת רשיון סחר וכן אישור סוג, על מנת לייבא לארץ טלפונים סלולריים ולסחור בהם.

המשרד קבע, כי ציוד קצה סלולרי אינו טעון קבלת אישור סוג, ובלבד שהוא עומד בדרישות הדירקטיבה האירופית או בעל אישור ה-FCC האמריקני, הציוד מיועד לפעול בטכנולוגיית GSM, בטכנולוגיית UMTS או בשתי הטכנולוגיות האמורות, הציוד הינו מקורי, חדש וטרם נעשה בו שימוש ובמידה ומותקנת בו סוללת ליתיום – הסוללה עומדת בתקן UL-1642. כך, קבע המשרד, כי ציוד סלולרי העומד בקריטריונים אלה, לא נדרש מעתה לקבל אישור סוג. בנוסף הוחלט, כי יבואנים יהיו פטורים מהחובה לקבל רישיון סחר, ובלבד שעמדו בחובות הדיווח והרישום אודות סוגי הציוד שבכוונתם לסחור בהם, כפי שיקבע המשרד בצו.

אישורו של הצו התאפשר לאחר שוועדת הכלכלה אישרה תיקון, שעניינו מתן מענה לדרישות הצבא – שהתנגד לצו בגרסתו הראשונית. בדיון שהתקיים ביוני, התנגד נציג צה"ל לצו בטענה, כי יש מכשירים שעלולים לשבש את מערכת "כיפת ברזל", וכי יש מכשירים שפועלים בספקטרום שיכול לפגוע ביכולות שהצבא מתכוון להפעיל ב-"יום הדין".

בהתאם לבקשות הצבא, התקיימו ישיבות עם נציגי אגף התיקשוב בצה"ל שבסופן הושגו הסכמות. תיקון התקנות כולל, בין היתר, הוספת סעיף, שלפיו "ציוד קצה מסוגים שונים כפי שיודיע המנהל יהיה טעון אישור סוג, ובלבד שהוצגה בפני המנהל חוות דעת מטעם נציג צבא ההגנה לישראל, אשר לפיה השימוש בציוד עלול להביא לפגיעה במערכות טכנולוגיות אשר תפגע בביטחון המדינה".

שר התקשורת, משה כחלון: "המהלך יגביר את התחרות גם בשוק היבוא של המכשירים הסלולריים ובכך צפוי להוזיל את מחירי הסמארטפונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים