אנליסטים: EMC עלולה להפסיק את שיתוף הפעולה שלה עם סיסקו

הסכם שיתוף הפעולה בין EMC ללנובו מעלה בקרב כמה אנליסטים שאלות לגבי המשך השותפות שלה עם סיסקו, והיו אף שהעריכו שהרצון להתרחק ממנה היה אחד המניעים להסכם החדש ● לדברי אחד מהם, "EMC משדרת שהיא לא עוד VCE - המיזם המשותף שלה עם סיסקו ו-VMware" ● מ-EMC נמסר בתגובה, כי השותפויות שלה עם לנובו וסיסקו משלימות זו את זו, ואילו בסיסקו הכחישו, כי שיתוף הפעולה בין שתי החברות עומד להסתיים וכינו אותו "הדוק"

שיתוף הפעולה בין EMC ללנובו (Lenovo), עליו הכריזו שתי החברות ביום ה' האחרון, מעלה תהיות בדבר עתיד הברית של ענקית תשתיות ניהול המידע עם סיסקו (Cisco) – כך על פי משקיפים ואנליסטים בתעשיית ה-IT.

לפי תנאי ההסכם החדש, שרתי לנובו יהיו השרתים המועדפים בעת ש-EMC תבנה לארגונים ארכיטקטורה של תשתיות IT אחודות. מספר שותפים ואנליסטים העריכו, כי בנוסף לרציונל של EMC לחדור בעזרת לנובו לשוק הסיני קיים מניע נוסף, והוא להתרחק מסיסקו.

ג'יימי שפרד, סגן נשיא בכיר לפתרונות טכנולוגיים ב-ICI, העריך שההסכם עם לנובו פותח דלת ל-EMC לחדור ולשלוט בעולם השרתים, מבלי להסתמך רק על מוצרי סיסקו. "מה ש-EMC מנסה לעשות הוא להפריד את עצמה מהברית עם סיסקו", אמר. "EMC משדרת שהיא לא עוד VCE – המיזם המשותף שלה עם סיסקו ו-VMware. לכן היא יצאה עם VSPEX".

התוכנית אליה מתייחס שפרד החלה באפריל השנה והיא משמשת לבניית תשתיות כבסיס למיחשוב ענן. היא מבוססת על פלטפורמה של EMC ומתקיימת בשיתוף עם ברוקייד (Brocade), סיסקו, סיטריקס (Citrix), אינטל (Intel), מיקרוסופט (Microsoft) ו-VMware, החברה הבת שבבעלותה. "כעת נראה שטוב לה יותר להמשיך ולבנות את התשתיות שלה עם שרתי לנובו מאשר עם שרתים אחרים", אמר שפרד.

אהרון רייקרס, אנליסט מ-Stifel Nicolaus, כתב בסוף השבוע, כי הוא "צופה שהמעבר של EMC לכיוון שרתי לנובו יעורר שאלות בדבר VCE – הברית בין EMC, סיסקו ו-VMware. זאת, בעקבות רכישתה לפני ימים אחדים של VMware את Nicira, שפועלת בעולם רשתות תקשורת ומציעה תוכנה לניהול הרשתות, תמורת 1.26 מיליארד דולרים. החברה הנרכשת נדמית כמתחרה של סיסקו".

ב-EMC אמרו בתגובה, כי מדובר ב-"שותפויות משלימות". לדברי רוד מתיוס, מנהל בכיר לפיתוח עסקים חדשים בחברה, "שרתי סיסקו ולנובו מציעים סוגים שונים של שימוש בהם. סיסקו מתמקדת בתשתיות דטה סנטר ואילו לנובו מתמקדת בנפח ובביצועים. יש מקרים שבהם אנחנו עושים שימוש בשרתים של שתי החברות גם יחד. בסופו של יום, הלקוחות הם שיחליטו באיזו פלטפורמת שרתים לבחור".

דובר סיסקו אמר ש-"סיסקו ולנובו משחקות במגרשים שונים לחלוטין בעולם השרתים. הקשר של EMC עם לנובו לא ישפיע על הקשר ההדוק שלנו עם EMC".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים