דו"ח: משתמשי קוראי ספרים דיגיטליים רוכשים יותר ספרים מודפסים מאשר אלקטרוניים

מחקר שנערך על ידי ארגון המו"לים בארה"ב מגלה, כי היקף רכישות הספרים עלה ב-9% במהלך השנה החולפת, כאשר דווקא הצרכנים הדיגיטליים הקטינו את היקף הרכישות ● עוד עולה מהדו"ח: קינדל ממשיך להיות המכשיר המועדף לקריאת ספרים

מחקר שנעשה על ידי ארגון ה-BISG, גוף המייצג את המו"לים בארה"ב, מראה כי בניגוד למה שמקובל לחשוב, צרכני ספרים דיגיטליים קנו יותר ספרים מודפסים מאשר ספרים בפורמט דיגיטלי. על פי הסקר, קוראי ספרים בשני הפורמטים, דפוס ודיגיטלי, הגדילו את היקף הרכישות המודפסות ב-9%. כך, עלה אחוז הקוראים בשני הפורמטים ל-34%.

עוד עולה מהסקר, כי קוראי ספרים דיגיטליים, שאינם קוראים ספרים מודפסים, הקטינו את היקף הרכישות בפורמט הדיגיטלי, מ-70% מכלל רוכשי הספרים ב-2011, ל-60% בחודש יוני השנה. נתון מעניין נוסף מהדו"ח מראה, כי iPad אינו המכשיר המועדף לקריאת ספרים. הבכורה עדיין נמצאת בידי קינדל (Kindle), כאשר קצב הגידול של מכשיר זה ממשיך לעלות מ-7% בדצמבר 2011 ל-20% בחודש יוני האחרון.

עם זאת, הדו"ח מצביע גם על נתונים שליליים. כך, סך המכירות של כל סוגי הספרים ירדו ב-32%, מתחילת השנה בהשוואה לשנה שעברה. עורכי הסקר, המעודדים דווקא מתוצאותיו, מצביעים על החופש בחודשי הקיץ כגורם משמעותי לירידה בהיקף המכירות, וטוענים כי עדיין קיימת קהילה די גדולה של אנשים שאינם מוותרים על החוויה של אחזקת ספר מודפס, חרף היתרונות שיש לספרים דיגיטליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים