יבמ תתפעל במיקור-חוץ את ה-IT של מפעילת הסלולר הסעודית מובילי; היקף ההסכם: 280 מיליון דולרים

מובילי היא מפעילת הסלולר השנייה בגודלה בסעודיה והחוזה בין שתי החברות הוא לתקופה של חמש שנים ● על פי מובילי, מיקור-החוץ של ה-IT על ידי יבמ יוביל לשיפור המוצרים שלה, כמו גם להפיכתה לגמישה יותר

יבמ (IBM) תתפעל את מערך ה-IT של חברת התקשורת הסלולרית הסעודית אתיחאד אטיסלט (Etihad Etisalat), המוכרת גם בשם המסחרי מובילי (Mobily). החוזה הוא לתקופה של חמש שנים והיקפו עומד על 1.05 מיליארד ריאל – סכום השווה ל-280 מיליון דולרים.

בהודעה לבורסה טענה מובילי, מפעילת הסלולר השנייה בגודלה בסעודיה, כי מיקור-החוץ של ה-IT על ידי הענק הכחול יוביל לשיפור המוצרים שלה, כמו גם להפיכתה לגמישה יותר.

שווי השוק של מובילי עומד על 12.3 מיליארד דולרים. ברבעון השני של השנה היא דיווחה על רווח של 1.42 מיליארד ריאל – עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. הרווח השנתי של מובילי בשנה החולפת עמד על 5.08 מיליארד ריאל.

בחודש שעבר אמר מנכ"ל אטיסלט, החברה האם של מובילי, כי בכוונתה להגדיל את האחיזה בחברה, שעומדת כיום על 28%, כחלק מהתחרות מול חברת הסלולר של איחוד האמירויות הערביות. זאת, כי האחרונה מתמקדת בצמיחה גבוהה במדינות מרובות אוכלוסין, כמו סעודיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים