פרקליטי סמסונג ערערו על ייחודיות המאפיינים של מכשירי iPhone

במהלך היום השלישי לעדויות במשפט ביניהן, הציגו פרקליטי סמסונג פטנטים הכוללים איורים של מכשיר רבוע עם חזית מזכוכית ופינות מעוגלות, המזכירים מאד את המראה של מכשירי ה-iPhone של אפל ● עוד הוצגו בפני העד המומחה של אפל הבדלים מפתיעים בין מכשירי הגלקסי וה-iPhone, בהם הפינות העגולות של מכשיר הגלקסי, לעומת האחידות במכשירים של אפל

פרקליטי סמסונג (Samsung) ניסו לערער שלשום (ב') את טענות אפל (Apple) לגבי המאפיינים המיוחדים של מכשירי iPhone, והציגו עיצובים שקדמו לעידן המכשיר החכם – ואף שלוש בקשות לרישום פטנט. זאת, במסגרת היום השלישי לשמיעת העדויות. המשפט כולו צפוי להימשך כשלושה שבועות.

כך, הוצגו שני פטנטים מיפן ופטנט אחד מקוריאה, אשר כללו איורים של מכשיר רבוע עם חזית מזכוכית ופינות מעוגלות. למרות ההבדלים בממדים של חזית הזכוכית, בכל האיורים היא גדולה יותר מאשר בדורות קודמים של מכשירי הטלפון. איורים אלה מזכירים מאוד את המראה של מכשירי iPhone, וכן את מכשירי גלקסי של סמסונג על גרסאותיהם השונות.

בין השאר הציג הפרקליט הראשי של סמסונג, צ'רלס ורהובן, הבדלים מפתיעים בין מכשירי גלקסי של סמסונג לבין מכשירי iPhone של אפל. נראה, כי העד המומחה של אפל, פיטר ברסלר, כלל לא היה מודע להם. כך, למשל, טען ורהובן, כי במכשירי גלקסי S קיימים הבדלים בין הפינות העגולות, בעוד שבמכשירי iPhone כולן מעוגלות באותה מידה.

ורהובן שאל את ברסלר, מומחה לעיצוב תעשייתי, אם הבחין שבחלק העליון של מכשירי גלקסי, הקימור של הפינות העליונות חד יותר מהקימור של הפינות התחתונות. לדברי ורהובן, הרדיוס של הפינות העליונות הוא 10 סנטימטרים, בהשוואה לרדיוס של 13 סנטימטרים בפינות התחתונות.

"אינני יכול לערער על תוצאות המדידות שלך", השיב ברסלר. הוא הודה, כי "לא מדדתי את הפינות" של מכשירי גלקסי. זאת, למרות שהמעצב של אפל, כריסטופר סטרינגר, העיד ב-31 ביולי, כי הפינות המעוגלות הן אחד המאפיינים העיצוביים הבולטים ביותר של מכשירי iPhone. במענה לשאלה של ורהובן בסוף החודש האחרון, אם הפינות המעוגלות באותה מידה הן המאפיין העיצובי הבולט, השיב סטרינגר כי הכוונה ל-"פינות בעלות רדיוס זהה לחלוטין".

עוד ציין ורהובן, כי בפטנטים של אפל, שנושאים גם את שמו של סטרינגר, מופיעים רק איורים של מכשירים רבועים בעלי פינות מעוגלות בדיוק באותה מידה. הפינות המעוגלות היו נושא כה מרכזי בימים הראשונים למשפט, עד שכולם הופתעו מאוד לגלות שאיש לא מדד את הרדיוס שלהן מלבד אנשי סמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים