רז הייפרמן, ביטוח ישיר: "אנו מסוגלים לשלוף יהלומים מתוך המכרה העצום של הנתונים"

"הבעיה שלנו היא לא טכנולוגית, אלא להגדיר את הצרכים לטובת התועלות העסקיות של הארגון", אמר הייפרמן, סמנכ"ל מערכות מידע בביטוח ישיר ● לדבריו, "היום יותר מרבע מהפוליסות שנרכשות בסופו של דבר מתחילות מתהליך ברשת. האתגר שנוצר הוא 'להקליט' את התהליך באינטרנט, דבר שהוביל להצטברות רבה של מידע"

"אנו אוספים את הנתונים אודות ההתקשרויות שלנו עם לקוחות, ונוצר מצב שבו הצטבר אצלנו מידע רב. הצלחנו להגיע למצב בו אנו מסוגלים לשלוף יהלומים מתוך המכרה העצום של הנתונים", כך אמר רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות המידע של ביטוח ישיר.

הייפרמן היה בין הדוברים בוועידת המנמ"רים החצי שנתית של אנשים ומחשבים, שנערכה באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מנמ"רים. מנחי האירוע היו פלי הנמר, נשיא ויזם הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי שלה. האחרון הנחה את פאנל ה-Big Data, שבו השתתף הייפרמן, לצד רפאל פוגל, מנהל הוועידות המקצועיות בקבוצה.

לדברי הייפרמן, "אנו חברת ביטוח. נוצר אצלנו צורך להקליט את כל הקשרים בין החברה ובין הלקוחות – מה הראנו ואמרנו לו, מה הלקוח השיב. האינטרנט מאפשר רכישה מלאה של פוליסה דרך הרשת. היום יותר מרבע מהפוליסות שנרכשות בסופו של דבר מתחילות מתהליך ברשת. האתגר שנוצר הוא 'להקליט' את התהליך באינטרנט. לשם כך, ביטוח ישיר עובדת עם חברת סטארט-אפ ישראלית בשם קלריסייט". הוא הוסיף, כי "איסוף כל הנתונים הללו הביא להצטברות רבה של מידע, ועל בסיס המוצר אנו מסוגלים לברור את הנתונים הדרושים". הוא סיכם, כי "הבעיה שלנו היא לא טכנולוגית, אלא להגדיר את הצרכים לטובת התועלות העסקיות של הארגון".

חן עמרם, מנמ"ר אגד. צילום: קובי קנטורחן עמרם, מנמ"ר אגד, אמר כי 4,000 האוטובוסים של החברה אוגרים מידע כל 2.5 דקות או כל 50 מטרים. "זהו מידע ראשוני", אמר עמרם. הוא ציין, כי מידע נוסף הנאגר בחברה נוגע למכירות. "אנו אוספים את הנתונים ולאחר מכן אנו בודקים את התכנון מול הביצוע".

לדבריו, "כמות הנתונים שלנו אדירה וגדלה במהירות. הניתוח שלהם נועד לטייב את השירות, למשל על ידי קבלת החלטה האם להוסיף עוד אוטובוס בקו עמוס ספציפי". עוד הוסיף עמרם, כי באגד יש קשר בין העולם הנייד ובין עולם ה-Big Data. כך, "כל הפקחים ואנשי השטח שלנו מסתובבים עם טאבלטים, ואנו מקבלים ומספקים להם נתונים". הוא סיים באומרו, כי "אנחנו מחוברים למנוע של האוטובוס, ויודעים עליו הכל".

אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק באורקל (Oracle) ישראל, אמר כי "עד היום רוב הארגונים קיבלו את ההחלטות העסקיות שלהם על בסיס מידע פנימי מנותח. כיום, יותר ויותר ארגונים נדרשים להתבונן ולנתח גם מידע חיצוני, המגיע מהרשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter). אם מדברים עליהם במדיה החברתית, הארגונים נדרשים להגיב – ובאופן מיידי. זה מצב שונה מבעבר".

אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק באורקל. צילום: קובי קנטורלאורקל, אמר שפיגלמן, "יש כלים שצוברים את כל המידע הנדרש לארגונים, במקום אחד עם קישורים. היינו החברה היחידה אשר העמידה תשתית שכזו מקצה לקצה". שפיגלמן ציין, כי אורקל הכריזה לפני מספר חודשים על מכונת Big Data משולבת חומרה ותוכנה, שתוכננה במיוחד לצורך איסוף, ארגון וניהול נתונים מובנים ולא מובנים. הפתרון, הוסיף, כולל מערכות מוכרות וותיקות, כגון תוכנת הקוד הפתוח Hadoop, לצד כלים שאורקל פיתחה במיוחד. לדבריו, "מניסיון ושיחות עם לקוחות נראה, כי הטמעת פתרון המורכב מהרבה מאוד פתרונות נישה, הופך את הפרויקט למסובך ומוריד את סיכויי ההצלחה שלו. אורקל יכולה לעזור בכך עם פתרון כולל ואינטגרטיבי, המטפל בכל ההיבטים של הנושא".

שרה צפריר, מנמ"ר בית חולים רמב"ם. צילום: קובי קנטורשרה צפריר, מנמ"רית בית החולים רמב"ם בחיפה, אמרה כי "נדרשות מערכות שיציפו את המידע הנכון בזמן הנכון. מערכות שכאלו יקפיצו את עולם הרפואה קדימה". לדברי צפריר, "ברמת מחקר רפואי, יש לקשר את רוב סוגי המידע, חלקו מובנה, חלקו בלתי מובנה, חלקו פנימי וחלקו חיצוני".

עוד הוסיפה צפריר, כי "כיום, איננו מסוגלים לספק לרופאים שלנו את היכולת לבצע מחקר רפואי שכזה". לסיכום דבריה, אמרה צפריר כי "Big Data הוא נושא המתחיל להתעורר. התחום יכול לסייע לנו הן למחקר הרפואי והן לטובת הצפת מידע רלוונטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים