אינטרנט אקספלורר 10 ימנע מאתרים לעקוב אחרי הגלישה – כברירת מחדל

מדובר באפשרות שמכונה אל תעקוב, שכבר קיימת בדפדפנים המודרניים בשוק, אולם בהם הגולש מפעיל אותה בעצמו ● מי שיבחר בהתקנה מהירה של חלונות 8, מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט שאקספלורר 10 כלול בו, יקבל את אל תעקוב כברירת מחדל, ומי שלא ירצה בכך יוכל לבטל אותה אם יבצע התקנה ידנית ● במיקרוסופט הסבירו את המהלך במדיניות שלה שלפיה "יש לשים את הלקוח לפני הכול"

האפשרות למנוע מאתרי אינטרנט לעקוב אחרי הגלישה של המשתמשים תהיה פעילה כברירת מחדל באינטרנט אקספלורר 10 (Internet Explorer 10) – כך חשף ברנדון לינץ', מנהל המדיניות הפרטיות של מיקרוסופט (Microsoft), בהודעה שפרסם בבלוג של החברה. מדובר באפשרות שמכונה אל תעקוב (Do Not Track), שכבר קיימת בדפדפנים המודרניים בשוק, אך בהם היא מופעלת על ידי המשתמש בחלון גלישה נפרד אותו הוא פותח כשהוא רוצה לגלוש מבלי שיעקבו אחריו.

מיקרוסופט קיבלה את ההחלטה להפוך באקספלורר 10 את האפשרות לברירת מחדל זמן קצר לפני ששחררה ליצרניות המחשבים את מהדורות ה-RTM הראשונות של מערכת ההפעלה החדשה שלה, חלונות 8 (Windows 8). למעשה, כל מי שיבחר באפשרות Express כדי לבצע את ההתקנה המהירה של חלונות 8, שאקספלורר 10 הוא חלק ממנה, יתקין את הדפדפן של הענקית מרדמונד כשאפשרות אי המעקב תהיה פעילה בו. מהלך זה ימנע שמירת Cookies, היסטוריית גלישה ועוד במחשבו של המשתמש.

מי שייבחר באפשרות Custom בעת ההתקנה כדי לכוונן באופן מדויק ובעצמו את הגדרות מערכת ההפעלה יוכל לבטל את בחירת הגלישה האנונימית כברירת מחדל. כמובן שגם מי שיבצע התקנה מהירה יוכל לאחר מכן לשנות את הגדרות הדפדפן.

לינץ' הסביר את המהלך במדיניות של מיקרוסופט שקובעת שיש לשים את הלקוח לפני הכול. "הגישה שלנו למניעת מעקב באקספלורר 10 היא חלק מהמחויבות שלנו למדיניות ברמת התכנון וחלק מכך שאנחנו שמים את האנשים בראש. מיקרוסופט מאמינה שלצרכנים צריכה להיות שליטה רבה יותר על המעקב, השיתוף והשימוש במה שהם עושים ברשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים