"אזרחים אמריקנים מודאגים" תקפו את אתר ויקיליקס – והשביתו אותו

האתר מצוי מזה שישה ימים תחת מתקפת DDoS שהביאה להשבתתו שלפי ההערכות בוצעה עקב כיסוי האולימפיאדה בו, שחרור עתידי של מסמכים שעלול להביך גורמי ממשל של מדינה כלשהי או פרסום מסמכים החושפים קשרים של מדינות עם סוריה ● התוקפים טענו, כי "אנחנו לא עושים זאת כדי להסב את תשומת הלב לעצמנו, אלא מאחר שאנחנו מודאגים מההתפתחויות האחרונות של ג'וליאן אסאנג' והניסיון שלו לקבל מקלט מדיני באקוודור"

אתר ויקיליקס (Wikileaks) מושבת מזה שישה ימים בגלל מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS) שבוצעה על ידי "אזרחים אמריקנים מודאגים" – כך חשף האתר הטכנולוגי ZDnet.

בציוץ שנכתב ב-3 באוגוסט בחשבון הטוויטר (Twitter) של האתר נכתב, כי "WikiLeaks.org מושבת מסיבות לא ידועות. אנחנו חוקרים". מצייץ אחר כתב: "ויקיליקס מצוי תחת התקפות DDoS מתמשכות בקנה מידה גדול. עזרו לנו לרכוש יותר רוחב פס", ופרסמו לינק לאתר הרלוונטי.

המצייץ העלה כמה השערות לגבי סיבות המתקפה, ביניהן הכיסוי של המשחקים האולימפיים, שחרור עתידי של מסמכים שעלול להביך גורמי ממשל של מדינה כלשהי או פרסום מסמכים החושפים קשרים של מדינות עם סוריה.

על פי הדיווח, אתרים הקשורים לוויקיליקס הותקפו באופן מסיבי בימים האחרונים, בהם האתר הצרפתי FDNN, שפועל ללא כוונות רווח ומארח את פורטל התרומות לוויקיליקס, ואתר "המרכז לצדק עבור אסאנג'". הכוונה היא לג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס.

קבוצה בשם אנטיליקס (AntiLeaks) נטלה אחריות על שורת המתקפות המסיביות. מנהיגה, הנושא את הכינוי דיאטפפסי (DietPepsi), כתב ש-"אנחנו לא עושים את זה כדי להסב את תשומת הלב לעצמנו. אנחנו צעירים, אזרחי ארצות הברית, שמודאגים עמוקות מההתפתחויות האחרונות של ג'וליאן אסאנג' והניסיון שלו לקבל מקלט מדיני באקוודור".

אסאנג' מתחבא בימים אלה בשגרירות אקוודור בלונדון ומצוי בהליכי בקשה למציאת מקלט מדיני שם. אם בקשתו תיענה בחיוב, תימנע הסגרתו לשבדיה, שם הוא מואשם בביצוע פשעים מיניים, או חמור מזאת – לארצות הברית, שם הוא צפוי להיות מואשם בפגיעה בסודות מדינה ואולי אף בריגול. לדברי דיאטפפסי, "אסאנג' הוא ראש של זן חדש של טרור. מעשיו ישמשו זרז לרבים שדומים לו, שיקומו במקומו. לא נפסיק והם לא יעצרו אותנו".

יצוין, כי אין זו המתקפה הראשונה אותה חווה האתר. במאי השנה הוא הותקף באופן דומה, למשך ארבעה ימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים