גרטנר: שוק שירותי מיקור-החוץ יעמוד השנה על 252 מיליארד דולרים

השוק יעלה השנה ב-2% לעומת 2011 - על פי חברת המחקר ● המניע לגידול הוא העלייה בדרישה לשירותי מיחשוב ענן ● הצמיחה בשוק זה באירופה תהיה מועטה, בגלל המצב הכלכלי ביבשת, אולם באסיה ובארצות הברית היא תהיה רבה ● למרות העלייה הכללית, שוק שירותי מיקור-החוץ לדטה סנטר יחווה ירידה של 1%

ההוצאות העולמיות על שירותי מיקור-חוץ ל-IT צפויות לעמוד השנה על 251.7 מיליארד דולרים – כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר (Gartner). סכום זה משקף עלייה של 2.1% בהשוואה ל-2011, אז הוא עמד על 246.6 מיליארד. המניע לצמיחה הוא העלייה בדרישה לשירותי מיחשוב ענן ועל פי גרטנר, הגידול יהיה מועט באירופה, בשל המצב הכלכלי בו שרויה היבשת, בעוד שבארצות הברית ובאסיה הוא יהיה נרחב.

לפי התחזית של חברת המחקר, מיחשוב הענן צפוי לצמוח השנה ב-48.7% ולעמוד על חמישה מיליארד דולרים בהשוואה ל-3.4 מיליארד אשתקד. פלח מיקור-החוץ ליישומים צפוי להגיע ל-40.7 מיליארד דולרים – עלייה של 2% אל מול 39.9 מיליארד ב-2011.

לדברי בריאן בריץ, מנהל מחקר בגרטנר, "חל שינוי בשוק מיקור-החוץ ליישומים. הנטל של ניהול מערכות ה-Legacy וצמצום תקציבי ה-IT הביאו לכך שהמנמ"רים הופכים להיות זהירים. הם מעדיפים, ביחס לשירותי יישומים, את הגישה ההתפתחותית ולא את זו המהפכנית. לכן הם מעדיפים לצרוך תוכנה כשירות (SaaS)". הוא הוסיף, כי "יישומים חדשים יהיו ארוזים או מוטמעים בצורת SaaS, כדי לחדש או להרחיב את ההיצע באופן מצטבר. בעוד שהיישומים שהותאמו במיוחד עבור הארגון יהוו את הליבה שלו, הרי שבשנים הקרובות, שאר היישומים יתפסו תאוצה בצורת תוכנה כשירות בענן. זה ישפיע על המשך הגידול בשוק השירותים ליישומים".

גרטנר צופה שלמרות הצמיחה הכוללת של שוק מיקור-החוץ, בפלח מיקור-החוץ לדטה סנטר, שהיווה ב-2011 34.5% מכלל השוק לשירותי מיקור-חוץ, תהיה השנה ירידה של 1%. "שוק מיקור-החוץ לדטה סנטר נמצא בנקודת מפנה גדולה, בה מערכות עיבוד נתונים שונות יוחלפו בהדרגה עד 2016 במודלים חדשים", אמר בריץ.

אירועים קרובים