תת גונדר ישראל רום, שב"ס: "חשוב להתמקד בפיתוח בעולם הנייד על גבי פלטפורמה אחידה"

המיחשוב הנייד מסייע לשירות בתי הסוהר לעמוד במטלות הפיקוח - בין אם על אסירים שנמצאים בכבישים, עברייני מין שהשירות עוקב אחריהם או עצורים עם אזיקים אלקטרוניים, אמר תת גונדר רום, ראש מינהל טכנולוגיות בארגון ● לדבריו, "בשנתיים האחרונות בחרנו כיוון טכנולוגי שונה, ואנחנו הולכים עכשיו לפיתוח חוצה פלטפורמות"

"הפלטפורמה הניידת שלנו מבוססת iPhone. זה לא פשוט ולא טריוויאלי, אבל חשוב להתמקד בפלטפורמה אחידה, שתהיה גם מוגנת", כך אמר תת גונדר ישראל רום, ראש מינהל טכנולוגיות בשירות בתי הסוהר.

רום דיבר במסגרת פאנל בנושא עולם המיחשוב הנייד שנערך במסגרת ועידת המנמ"רים החצי שנתית של אנשים ומחשבים. הוועידה התקיימה לפני ימים אחדים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מנמ"רים ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי שלה. מנחה הפאנל היה גדי גילאון, מייסד מוביסק (Mobisec) ושותף בה.

תת גונדר רום ציין ששירות בתי הסוהר מצוי בעולם הנייד מזה כשנתיים. "בכל יום נוסעים בכבישי ישראל 2,000 אסירים. יש במדינה כ-1,000 עברייני מין שאנחנו מפקחים עליהם ו-800 איש בשלבי מעצר שונים עם אזיקים אלקטרוניים. המיחשוב הנייד מסייע לנו לעמוד במטלות הפיקוח הללו", אמר.

הוא הוסיף ש-"בשנתיים האחרונות בחרנו כיוון טכנולוגי שונה. היו לנו מכשירים ניידים חלשים מדי ועליהם יישומים מורכבים מדי. בחרנו לפתח יישומים ל-iPhone עם HTML5 ויש לנו 200 מכשירי iPad. חיבוריות גמישה בין Wi-Fi לסלולר היא תנאי הכרחי אצלנו".

מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה. צילום: קובי קנטור"הכיוון הבא ששירות בתי הסוהר הולך אליו הוא פיתוח חוצה פלטפורמות", ציין רום. "המכשירים שבחרנו מאפשרים חוויית שירות משופרת של עובדי השירות. יש לנו תוכניות רבות לעולם המיחשוב הנייד, בגלל התועלות שטמונות בו, ואנחנו לא פוסלים את אנדרואיד (Android) וחלונות מובייל (Windows Mobile)".

המקרה של עיריית חיפה
מיכל דביר
, מנמ"רית עיריית חיפה, אמרה ש-"התחלנו בפיתוח יישומים לעובדי השטח בעירייה. מבין 6,000 העובדים, רק 1,800 מצויים במשרדים". לדבריה, "היישומים הניידים מייעלים את עבודת עובדי עיריית חיפה. המיחשוב הנייד פותח בפני העירייה אפשרויות רבות. הוא מחבר את עובדי השטח עם אנשי ה-IT שלנו ובכך מביא לבקרה גבוהה יותר על פעילותם".

דביר הוסיפה, כי במסגרת הפעולות שנעשות במערך המיחשוב העירוני של העירייה בתחום הנייד הם משלבים בין רכיבים ניידים של עובדי עירייה למערכות אקסציינג' (Exchange) של מיקרוסופט (Microsoft).

מוטי לנדס, מנמ"ר קוקה קולה. צילום: קובי קנטורהיא ציינה את המערכת לניהול ובקרת טאטוא רחובות של עיריית חיפה, שעליה זכתה זו בפרס בתחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2011. "מדובר במערכת טאטוא הרחובות הראשונה בארץ, והיא מאפשרת בקרה סלולרית ואינטרנטית על ביצוע הטאטוא והניקיון של 900 רחובות ברחבי העיר", אמרה דביר. "מנהלי העבודה יכולים באמצעותה לדווח ישירות מהשטח, דרך טלפון סלולרי, על ביצוע העבודה, בהתאם לתוכנית עבודה מסודרת שיש לכל אחד מהם. התושבים יכולים לצפות ברשת ברמת הניקיון של הרחוב שבו הם גרים ולדווח מייד לעירייה על כל חריג".

מוטי לנדס, מנמ"ר קוקה קולה, ציין שיש בחברה 12 פרויקטי מובייל, שמשמשים את הנהגים, המחלקים, טכנאי המקררים ומנהלי המכירות. "אנחנו מעבירים אותם לשימוש בטלפונים חכמים: הציוד גורר אותנו לפתרון ולא ההפך", ציין.

לנדס הוסיף, כי באחד מבין הפרויקטים פיתחו אנשי החברה פתרון שמאפשר לקרוא בטלפון החכם התכתבויות ביומן התקלות. "בהמשך נפתח עבור העובדים יישומים שונים מרחוק ונפתח יישומים ניידים גם ללקוחות ולקמעונאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים