ראש בראש: יישום החיפוש הקולי של גוגל למכשירי אפל יפעל במתכונת דומה לסירי

היישום החדש, שיהיה זמין במכשירי אפל בימים הקרובים, יכלול אפשרויות משופרות לעומת היישום הזהה למערכת ההפעלה אנדרואיד ● אמית סינגהאל, סגן נשיא בגוגל: "חלמתי על עתיד שבו המחשב יהיה מסוגל לענות מיד על כל שאלה שיישאל, והיום הזה קרוב יותר מתמיד"

הגרסה החדשה של יישום החיפוש הקולי של גוגל (Google) למכשירי iPhone ו-iPad, שצפויה להיות זמינה בימים הקרובים, תתחרה "ראש בראש" בטכנולוגית סירי (Siri) של אפל (Apple). היישום יאפשר למשתמשים לקבל מידע, החל ממזג האוויר ועד הצגות קולנוע באזורים סמוכים, בעזרת דיבור למכשיר.

היישום החדש של גוגל מדקלם את תשובות החיפוש בקול אנושי, בדומה לסירי של אפל, וכולל אפשרויות משופרות לעומת היישום הזהה למערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). הדבר עלול להרגיז את משתמשי הגרסה האחרונה של אנדרואיד, שכן דווקא בעלי iPhone יזכו ליישום משופר לעומתם.

ידיעה זו מעניינת במיוחד לאור התחרות המחריפה והולכת בין גוגל לאפל, שהולידה באחרונה את ההודעות של אפל, לפיהן בגרסאות הבאות של מכשירי ה-iPhone לא יותקנו יישום המפות ויישום יו-טיוב (YouTube) של גוגל, ויוחלפו ביישומים קנייניים של אפל.

גוגל השיקה את יישום החיפוש הקולי שלה למערכת ההפעלה אנדרואיד בתחילת השנה, ואתמול (ד') חשפה במפגש עיתונאים בסן פרנסיסקו את הגרסה של היישום למכשירי אפל. עדכון יישום החיפוש נשלח לאפל, והחברה צופה שהוא יאושר ויהיה זמין בימים הקרובים.

"זה ממש כמו המחשב שחלמתי עליו כשהייתי ילד בהודו, דבוק לטלוויזיה שחור-לבן שלנו בכל פרק של 'מסע בין כוכבים'", אמר סגן נשיא בגוגל, אמית סינגהאל, במסיבת העיתונאים. "חלמתי על עתיד שבו המחשב בספינת חלל יהיה מסוגל לענות מיד על כל שאלה שיישאל. היום אנו קרובים לחלום הזה יותר מאשר אי פעם חשבתי שיהיה אפשרי בשנות עבודתי".

גוגל הציגה אתמול גם את יישום Google's Knowledge Graph המשופר – מעין זיהוי חכם של אנשים, מקומות ומושגי חיפוש שונים – שיופיע בתוצאות החיפוש בדף גוגל, אבל כרגע רק לדוברי אנגלית. "גרף הידע" מציג תוצאות המבוססות על מיקום המשתמש, אך בגוגל מתכוונים לפתח תבונה מלאכותית, שתציג תוצאות המבוססות על הבנה של שפה טבעית.

עוד הציגה אתמול גוגל גרסת ניסוי לשירות חדש, שישלב אי-מיילים אישיים של המשתמשים מחשבון ג'י-מייל (Gmail) שלהם בתוצאות החיפוש של "גרף הידע". גרסת הניסוי הראשונית תפעל בהתחלה עם ג'י-מייל ולקוחות מארה"ב בלבד. אולם, לדברי סינגהאל, החברה פתוחה לבנות אותו גם עבור ספקיות דואר נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים