HP תרשום הפחתה של 8 מיליארד דולרים ברבעון השלישי בעקבות רכישת EDS

חטיבת הייעוץ Enterprise Services, המתבססת על רכישת ענק מ-2008, היא החטיבה השניה בגודלה ב-HP, ונחשבה לאחד המפתחות החשובים לצמיחת החברה ● ענקית המיחשוב, הנמצאת בשלבי ארגון מחדש, צפויה להקטין עד 2014 את מצבת כוח האדם ב-8%, שמייצגים כ-27,000 עובדים ברחבי העולם ● נקודת אור בודדת אפשר למצוא בכך ש-HP דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון, ועל רווח צפוי של דולר אחד למניה – יותר מהתחזיות

HP תרשום ברבעון השלישי הפחתת ענק בהיקף של שמונה מיליארד דולרים מהרווחים, נוכח הירידה בשוויה של חטיבת הייעוץ Enterprise Services – כך מסרה החברה אתמול (ד').

Enterprise Services היא החטיבה השנייה בגודלה ב-HP, ונחשבה לאחד המפתחות החשובים לצמיחת החברה. החטיבה מבוססת בעיקר על הנכסים של Electronic Data Systems, שנרכשה על ידי HP בשנת 2008 תמורת 13.9 מיליארד דולרים. זאת, בעקבות המהלך של יבמ (IBM), שרכשה בשנת 2002 את PricewaterhouseCoopers תמורת 3.4 מיליארד דולרים.

במבט לאחור, נראה כי HP הצטרפה למשחק בשלב מאוחר מדי, ושילמה מחיר גבוה כאשר השוק היה בשיא. בעקבות הרכישה הוסיפה HP למאזניה, כצעד של רצון טוב, סכום של 11 מיליארד דולרים, וכעת היא נאלצת למחוק כ-72% מהשווי.

נוכח הקיפאון בהכנסות החטיבה והירידה ברווח התפעולי שלה, הודיעה HP, כי ג'ון ויזנטין, מנהל חטיבת הייעוץ Enterprise Services, פורש מהחברה. כמחליף זמני מונה מייק נפקנס, שמכהן כיום כמנהל התפעול של החטיבה באזור אירופה, מזרח התיכון ואפריקה. נקודת אור בודדת אפשר למצוא בכך ש-HP דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון, ועל רווח צפוי של דולר אחד למניה (אם לא לוקחים בחשבון את ההפחתה), בהשוואה לתחזית שבה נצפה רווח של 94 עד 97 סנטים למניה. התוצאות המלאות לרבעון השלישי של שנת הכספים של HP יפורסמו ב-22 באוגוסט.

עוד עדכנה HP את ההפחתות שיירשמו ברבעון השלישי בעקבות התוכנית הנרחבת לארגון מחדש שפורסמה בחודש מאי. במסגרת התוכנית צפויה HP להקטין עד שנת 2014 את מצבת כוח האדם ב-8%, שמייצגים כ-27,000 עובדים. ההפחתה תסתכם לפני מס ב-1.5 עד 1.7 מיליארד דולרים, בניגוד להערכה המקורית שבה צוינה הפחתה של כמיליארד דולרים. זאת, לאחר שהתברר כי מספר גבוה מהצפוי של עובדים הסכימו לקבל את תנאי התוכנית לפרישה מוקדמת שהציעה HP.

במקביל עלו השבוע מחדש הקריאות לפצל את חטיבת ה-PC והמדפסות של HP. הדיון הציבורי בתוכנית זו הוביל לפרישתו בטרם עת של המנכ"ל הקודם של החברה, ליאו אפותקר, ולצניחת השער של מניות החברה. אולם, סטיבן מילונוביץ', אנליסט ב-UBS, העריך שלשום, כי ייתכן שבכל זאת מדובר ב-"צעד חכם".

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים